Vätternrundan 2017 - Nästa steg...

Jag hoppas med att hitta 3 st till som är sugna på sub08:30. Då blir det 12 i den gruppen. Utöver detta så undrar jag om några redan anmälda är sugna på att ingå i sub08:30 gruppen istf sub10? Kontrollera/Ändra din registrering hos VR i kolumnen "Företag/förening" till Happyride sub08:30

bophilip sa:
Föreslår en tråd för sub10-gruppen och diskussion om resval, kläder etc.

Nu finns en tråd för sub 10.

Gå gärna in där och skriv ett inlägg.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3041354

Föreslår i första inlägget en gemensam tröja med sub8,5 gänget. Skillnad i att sub10 har en 10a på ryggen istället för en 8,5. (Bara en tanke, om 8,5 cyklister hamnar i 10 gruppen eller tvärtom.)

bump

3 platser sub0830 finns kvar. Om dessa inte fylls så har vi nu 3 på väntelista till sub10. Så jag ber att de som funderar på sub0830 gör slag i saken så att säga och anmäler er.

Tyvärr får vi inte fler platser av VR så 35 st är alltså max.

Återigen om någon/några som anmält primärt intresse för sub10 känner för att byta till sub0830 så går det utmärkt. Ändra då i översikten hos VR.

Senast ändrad:
Kan tänka mig 8:30 om träningen fram till februari, mars indikerar att det skulle vara möjligt.
Men har ej kört vättern innan så vågar inte flagga för 8:30 redan nu.

Bra då är vi nu 10! ;-) Satsa på sub8.30 (ändrar du i översikten hos VR). Jag våndas också något över tidsambitionen och att vi är rel få men starttiden brukar medge att andra sub grupper startar samtidigt så vi kanske kan slå oss ihop med något sådant.
Bara att bygga pannben och komma igång med träningen.

Här en ett sub8 upplägg som jag ska anamma.
https://happyride.se/forum/read.php/1/2328119/page=1

Fortfarande 3 platser sub8.30 med 3 på vänt till sub10.
Jaga vidare!
Drsnuggles sa:
Kan tänka mig 8:30 om träningen fram till februari, mars indikerar att det skulle vara möjligt.
Men har ej kört vättern innan så vågar inte flagga för 8:30 redan nu.

bump.

UPPDATERING 12/10
2 sub 08:30 platser kvar! Det är just nu alltså 10st sub0830 cyklister samt 23st sub10 cyklister.
2 st till behöver vi alltså som kan tänka sig en rejäl utmaning 2017!

Så vad väntar du på! Ta chansen nu att jaga runt pölen med Happyride och med en ypperlig starttid 06:24!

Och avseende sub10 gruppen så blir det ett lagom stort gäng och ger er ypperliga möjligheter att få en trevlig resa. Helt perfekt egentligen!

bump
UPPDATERING 14/10
Då finns det bara 1 (EN) sub 08:30 plats kvar i Happyride.se VR grupp 2017.
Nu kan du inte vänta längre - snart ryker den sista platsen och alltså möjligheten att starta kl 06:24 tillsammans med ett suveränt gäng!
Anmäl dig NU!

thomalin sa:
Jag är intresserad av en grupp med ~15 pers i sub 9 -tempo där endast mekaniskt haveri eller egen önskan om att släppa gruppen gäller. Alltså inte att de starkaste i gruppen, kåta på att hålla snitthastighet (på fel ställe), hänger av hälften för att sen inse att gruppen blir för liten för att kunna nå målet.

Så... alltså hellre 9:30 med 15 i mål, än 5 i mål på 8:30.

Sjukt sugen på att ta mig under 8:30 eftersom jag har två rundor runt 8:35... och jag kan tänka mig att revidera ovan "villkor" till en sub 8:30...

Intressant?

bump
UPPDATERING 21/10
Glädjande nyheter! Vår tilldelade grupp om 35 platser med start 06:24 är nu full! Men eftersom att det finns fler som är intresserade har jag adresserat VR med en begäran om ytterligare platser. Dessa är främst avsedda för sub08:30 gruppen. Vi får se vad VR svarar.

Det blir ett imponerade sällskap som startar tillsammmans och vi får nu tillsammans planera för att det blir en trevlig resa!

Som det ser ut fn så är det 23 st med sub10 och 12 med sub0830 ambition. Notera att det är möjligt att byta ambition inom gruppen om någon skulle vilja det.

Tack! :-)

Uppdatering 21/10
Jag har fått loss ytterligare 3 platser!! 1 är sannolikt upptagen så det finns alltså 2 till för hugade sub0830 cyklister. Får vi ihop dessa 3 så blir det 15st sub0830 åkare vilket då börjar bli ganska ok och 23 st sub10 cyklister!

VR låter meddela att nu är det definitivt stopp, dvs fler platser än totalt 38 blir det inte. Så när dessa 3 platser är tagna är det definitivt stopp.

LaCe (fd Drsnuggles) sa:

Uppdatering 23/10
Gruppen är nu full, dvs alla 38 platser är nu tagna och vi kommer inte få flera från VR.
Som det ser ut fn så har 23 st sub10 och 15 har sub8:30 ambition.

Ska bli kul detta!

Diogenes sa:
Har ni någon kölista? Jag har startplats och är anmäld i en annan grupp som jag inte är säker på att jag vill köra med.

Nej, gruppen är nu fulltecknad. Du får hålla utkik efter om det är någon som får förhinder och i så fall överlåter/säljer sin plats.

Tack!
Nu är det bara resten kvar!
Jag har pratat med VR om att få in samtligas kontaktuppgifter med bl a emailadresser. Då kan vi få lite ordning på maillistor, eventuella fb-grupper osv så att kontaktvägar etableras. Återkommer när jag fått tag på dem.

Jeppe_E sa:
Gott mos Julgus. Mycket bra kämpat.

HejPåDej sa:
Roligt att någon engagerar sig!

Uppdatering 26/10
Fredrikshof startar samtidigt och de har 2 platser över vilka vi har fått!
Fick alltså loss 2 platser till.. 1 är tagen så det finns alltså 1 sub8:30 plats kvar!

Ryck den sista nu!!!!

Det blir 40 st som startar, 23 sub10 o 17st sub8:30 när den sista platsen är tagen!

bump

UPPDATERING 27/10
Nu är det definitivt fullt och inga nya platser kommer att bli tillgängliga. 40 platser totalt med starttid 06:24. Som det ser ut nu när gruppen är fylld så kommer 23 st kommer att cykla med sub10 och 17st cyklar med sub8:30 ambition.

UPPDATERING 1/11 - Vad händer nu?
Jag har adresserat VR kansliet med förfrågan om att få ut fullständig deltagareförteckning. När jag har denna så kommer samtliga att kontaktas via mail. Därefter behöver respektive grupp formeras och ledare utses. En ledare finns för sub8:30 men mig veterligen har ingen tagit på sig ledarrollen för sub10. Samtliga i sub10 bör fundera om detta är något som de kan ta på sig. Jag har bra material som jag kan dela med mig av till intresserade.

Uppdatering 11/1
Jag har nu (äntligen) fått samtligas uppgifter från VR kansliet. Jag kommer inom kort att skicka ut ett mail med en länk till ett formulär i Google forms. Genom att svara på frågorna detta får vi in mer information om hur vi bäst går vidare.

Uppdatering 2017-03-07
En ledig plats finns i gruppen. Återkom asap till mig om intresse finns. Antingen sub8.30 eller sub 10 (helst sub8.30 för där är vi färre).

Det rör sig lite mellan grupperna. Det ser ut som sub8.30 kommer att bli lite mindre än vad tidigare påannonserats. Så är det sub10 anmälda som känner att kroppen är på topp så är ni välkomna att byta.

Alla har inte svarat på mitt tidigare utskick. En påminnelse är skickad.

Senast ändrad:
En sista påminnelse.. det finns en plats i gruppen till salu, antingen sub 8.30 eller sub 10 annars säljs platsen och sannolikt utanför gruppen... hör av er asap! Vore ju trist att släppa den - totalt 40 starka från Happy borde väl gå att få ihop! Så haka på NU! PM till mig så kopplar jag ihop er med säljaren!

Nope, var och en får fixa eget boende. Logistiken annars blir övermäktigt.... Har ett par platser i en husvagn om någon är intresserad... Först till kvarn....
Jonas18 sa:
En liten fråga:
- Kommer det att fixas något gemensamt boende, eller fixar var och en för sig?

Tillbaka
Topp