Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du drar mig runt på sub 7:30 så hänger jag påJag är anmäld och ska cykla. Hade tänkt mig sub 9 eller eventuellt sub 8.30 om vi får ihop ett lag till det. Cyklar med IMFC
Är bogsering verkligen tillåten?Om du drar mig runt på sub 7:30 så hänger jag på![]()
Kan du traggla dig igenom ett j-a marathon kan du nog ta en lugn 20-milare på cykel i minusgrader redan i morgon.Jag är anmäld och ska cykla för första gången. Började cykla i våras efter att jag fick ett ryggskott dagen efter att jag sprang varvetmilen.
Just nu cyklar jag på en Trek Xcaliber och på zwift. Men får införskaffa nåt snabbare till våren.
Har tidigare sprungit ett par maraton. Men tanken på att cykla 30 mil är fortfarande lite svindlande. Min längsta runda på cykel hittills är 4 mil...
Tandem borde vara okejÄr bogsering verkligen tillåten?![]()
Riktigt så snabb är jag inte. Men du kan skriva till Martin på imfc och höra om han har nån plats över. Hade varit trevligt att ha dig medOm du drar mig runt på sub 7:30 så hänger jag på![]()
Inte jag heller tyvärr så det är nog enda chansenRiktigt så snabb är jag inte. Men du kan skriva till Martin på imfc och höra om han har nån plats över. Hade varit trevligt att ha dig med![]()
Fast då är det väl mer åka med än dras runt?Tandem borde vara okej
Var inte så jäkla akademisk - det är bristen på ansträngning som räknas!Fast då är det väl mer åka med än dras runt?
Springer du milen på 45 minuter så lär din utveckling på cykel gå fort.Det låter helt galet att snitta i 30 km/h eller ännu snabbare över en så lång sträcka.
Jag är inget konditionsmonster men inte heller otränad. Springer väl milen på 45. Men om jag ska cykla ett halvhårt pass så landar jag på 23 km/h.
Finns en del atr jobba på gissar jag.
Med en välskött cykel, bra däck och tighta kläder får du nog 5-6 km/h "gratis". Cyklar man sen i klunga så får man lika mycket till utan extra ansträngning.Det låter helt galet att snitta i 30 km/h eller ännu snabbare över en så lång sträcka.
Jag är inget konditionsmonster men inte heller otränad. Springer väl milen på 45. Men om jag ska cykla ett halvhårt pass så landar jag på 23 km/h.
Finns en del atr jobba på gissar jag.
I händelse att du är allvarlig så vill jag upplysa om att mina inlägg var avsedda att gå in på tramskontot. Tänkte att smileyn i första inlägget skulle vara en indikation.Var inte så jäkla akademisk - det är bristen på ansträngning som räknas!
Har du cyklar nössemarksvägen mellan Ed och Nössemark? Vet du status på beläggningsarbeterna?Var ute en långtur idag jag med.. försöker få till en lugn långtur I veckan plus några kortare hårdare turer.
Visa bilaga 805955
Jag var inte allvarlig.I händelse att du är allvarlig så vill jag upplysa om att mina inlägg var avsedda att gå in på tramskontot. Tänkte att smileyn i första inlägget skulle vara en indikation.
Det här låter lovande. Det är ju mycket roligare att cykla snabbt än långsamtSpringer du milen på 45 minuter så lär din utveckling på cykel gå fort.
Fortsätt bara cykle regelbundet så kommer det och skaffa sen en vettig cykel till våren.
30 km/h är inte särskilt snabbt runt Vättern.
Edit: som referens har jag väl lunkat i 6-minuterstempo på fötter men snittat 39 km/h runt vättern
Backar är inte värst, de är bäst!Det här låter lovande. Det är ju mycket roligare att cykla snabbt än långsamtKommer man upp till 25-30 km/h så får man lite fartkänsla. Värst är när backarna tvingar mig ner till 15km/h. Då känns det som att man står still.
Bara tanken på att kunna komma uop till 40 på platten gör att jag längtar efter vår och ny cykel![]()
Inte sen i somras. Då var det mer grusväg än asfalt. Men det borde vara klart nu. För när jag cyklade hade det bara behövt sopa bort grusetHar du cyklar nössemarksvägen mellan Ed och Nössemark? Vet du status på beläggningsarbeterna?
Ja. Cyklar med en kompis och hans tjej.Är det några på forumet som är anmälda och ska cykla?
Vad har ni för ambitioner? Ska det gå fort eller är det mer en rolig grej?
Nu har jag inte förstått din erfarenhet riktigt men de flesta som cyklar snabbt runt Vättern gör det i grupp, det är otroligt mycket enklare vs att cykla solo. För att cykla på tex ca 8:30 i en stor bra välorganiserad grupp räcker det med att du är en medelbra cyklist (eller kanske något över medel). För att göra samma tid solo behöver du däremot vara på gränsen till världsklass eller åtminstone elit.Det här låter lovande. Det är ju mycket roligare att cykla snabbt än långsamtKommer man upp till 25-30 km/h så får man lite fartkänsla. Värst är när backarna tvingar mig ner till 15km/h. Då känns det som att man står still.
Bara tanken på att kunna komma uop till 40 på platten gör att jag längtar efter vår och ny cykel![]()
Jag får fortsätta att zwifta i vinter. Så får det bli ett cykelköp i vår. Jag har en XC cykel nu. Så det lutar åt en racer. Kanske Trek Domane eller liknande.Nu har jag inte förstått din erfarenhet riktigt men de flesta som cyklar snabbt runt Vättern gör det i grupp, det är otroligt mycket enklare vs att cykla solo. För att cykla på tex ca 8:30 i en stor bra välorganiserad grupp räcker det med att du är en medelbra cyklist (eller kanske något över medel). För att göra samma tid solo behöver du däremot vara på gränsen till världsklass eller åtminstone elit.
Springer du milen på 45 minuter så lär din utveckling på cykel gå fort.
Fortsätt bara cykle regelbundet så kommer det och skaffa sen en vettig cykel till våren.
30 km/h är inte särskilt snabbt runt Vättern.
Edit: som referens har jag väl lunkat i 6-minuterstempo på fötter men snittat 39 km/h runt vättern
Det är ju mycket roligare att cykla snabbt än långsamtVärst är när backarna tvingar mig ner till 15km/h. Då känns det som att man står still.
Backar är inte värst, de är bäst!
Visa bilaga 805995
Det ni ffa ska maximera i så fall är väl depåtid så att ni hinner nyttja mat och ev. annan service så mkt som möjligt. D.v.s. tidigast möjliga start, så snabbt som möjligt mellan depåerna, svulla i dessa och gå i mål strax innan målet stänger.Jag och frun tänkte ta oss i mål... Desto längre tid man tar på sig desto mer valuta för pengarna!
Bra intervallpass. Tror kompisarna skulle uppskatta 50x2 km med 4 km rullvila mellan intervallerna!Blir en schön cruisingrunda med några kompisar. blir bra med ett kortare pass inför UTU :)
Låter som en plan! Tack för tipset!Bra intervallpass. Tror kompisarna skulle uppskatta 50x2 km med 4 km rullvila mellan intervallerna!
Ja, det är verkligen enorm skillnad skillnad mot långdistanslöpning. Visst finns det allmänt stora starka DNA monster som är helt grymma långdistanslöpare också, tex Edvin Anger, Juha Mieto och @snoogans men det är kanske inte riktigt lika vanligt.Det är vanskligt att dra paralleller mellan olika sporter. I löpning är vikten en viktig faktor. Vätterrundan är ett långt lopp. Det ska man ha respekt för, men inte bli avskräckt av. En bekant som tidigare har varit aktiv på mycket hög nivå i en annan sport fick tio mycket jobbiga mil på slutet.
gör det enkelt, haka på en 20 milare Randonneurlopp under våren.Jag gnetar på med min cykling på zwift. Det blir en timme varannan dag. Känns galet att jag har 30 mil framför mig i ett svep. Tar distansen som en utmaning. Inga tidsmål för mig.
Men träningen går bra. Under 1h på alp du zwift häromdagen. Det ska tydligen vara ett ok resultat
Sneglar på att köpa en trek domane. Men jag vill kunna testa den utomhus. Så det får vänta någon månad.
Hur går det för er andra?
Det var väl ändå skitbra, körde igår hade 1h 27 min. Lite o jobba på därJag gnetar på med min cykling på zwift. Det blir en timme varannan dag. Känns galet att jag har 30 mil framför mig i ett svep. Tar distansen som en utmaning. Inga tidsmål för mig.
Men träningen går bra. Under 1h på alp du zwift häromdagen. Det ska tydligen vara ett ok resultat
Sneglar på att köpa en trek domane. Men jag vill kunna testa den utomhus. Så det får vänta någon månad.
Hur går det för er andra?