Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte de kommer dra igång med en ny aerospecifk landsvägsram på minst ett par år (om någonsin), så håll inte andan. Venge har de lagt ner.Precis nu finns det väl typ ingen anledning att köpa Venge om du inte råkar få loss den till ett väldigt mycket bättre pris? Nya Tarmac är väl snudd på lika aero samtidigt som den är avsevärt lättare och komfortablare. Om/när nästa generation av Venge kommer kanske den blir intressantare igen.
Tidningen Tour testade tidigare i somras den nya Tarmac SL7Precis nu finns det väl typ ingen anledning att köpa Venge om du inte råkar få loss den till ett väldigt mycket bättre pris? Nya Tarmac är väl snudd på lika aero samtidigt som den är avsevärt lättare och komfortablare.
Det har tydligen hintats om en ny cykel som inte skall vara "UCI legal". Det skulle kunna innebära en ny version av Venge (eller förstås Shiv) med djupare rörprofiler eller annat som UCI inte gillar, eller bara något så tråkigt som en lättare Tarmac som enklare kommer under viktgränsen 6,8 kg…Tror inte de kommer dra igång med en ny aerospecifk landsvägsram på minst ett par år (om någonsin), så håll inte andan. Venge har de lagt ner.
Åh, det hade jag inte hört. Låter som en rätt smal produkt, men låt oss se!Det har tydligen hintats om en ny cykel som inte skall vara "UCI legal". Det skulle kunna innebära en ny version av Venge (eller förstås Shiv) med djupare rörprofiler eller annat som UCI inte gillar, eller bara något så tråkigt som en lättare Tarmac som enklare kommer under viktgränsen 6,8 kg…
En venge hade väl isf varit en begagnad runt 65k men en ny tarmac med Axs Red och quarq landar på ca 85k.Precis nu finns det väl typ ingen anledning att köpa Venge om du inte råkar få loss den till ett väldigt mycket bättre pris? Nya Tarmac är väl snudd på lika aero samtidigt som den är avsevärt lättare och komfortablare. Om/när nästa generation av Venge kommer kanske den blir intressantare igen.
Det är den inte.Om nu denna sidan är seriös så har du en S-works Venge här för ca 54 000 kr HELT NY
Exakt så ja!
Riktigt snygg?
Lite så jag jobbar.
Kämpar för att inte köpa ny hoj, men just den Tarmac en lockar väl mycket. Min fyller 10 om tre år. Får se om jag kan motstå frestelsen så länge.Så nu släpper Spez en ny racer. Och den är inte ens bäst på något (förutom att vara en kompromiss?). Och plötsligt behöver jag den. Helst i den där röda färgen Exydo slog till på.
Kan Specialized planerat för framtiden (se länken) och lagt ner Vengen för att återkomma med något nytt aerospecifikt om ett år eller två? https://cyclingtips.com/2020/10/new-uci-tech-rules-leaked-is-bike-design-about-to-get-a-shake-up/
Det är säkert fler tillverkare än Specialized som kommer med nya ramar de närmaste årenKan Specialized planerat för framtiden (se länken) och lagt ner Vengen för att återkomma med något nytt aerospecifikt om ett år eller två? https://cyclingtips.com/2020/10/new-uci-tech-rules-leaked-is-bike-design-about-to-get-a-shake-up/
Ja, jag håller med, som tungviktare så stortrivs jag på min Venge.Vi som är "normalviktiga" män behöver en kraftig aeroram med skivbromsar så vi får stopp på ekipaget. Det är väl enda riktiga fördelen med aeroramar, att de är starka. Ett par latexslangar istf butyl eller ett par snabba TL-däck ger mer. Så smalt styre och så höga fälgar som man kan hantera tillsammans med en låg position och riktigt hala kläder och hjälm, DET är aero. Därför säljer jag inte min gamla cykel, den har en bra aerogrej, fälgbromsar (den bakre bromsen sitter under vevpartiet).