Verbier...?

cykelbud

Ny medlem
Verbier...?
Går det någon tävling där...?

Om det är så så vore det kul om någon hade en länk med lite info och bilder etc...
Och om någon har en länk till mtb-vw etc med lite bilder filmer vore det oxå kanon!

(har tråkigt på jobbet......)

/Anders

Verbier...?
Det gör det säkert, men dom som jag, Leo, tobe, *micke* och Pelle H ska åka med är BikeVerbier, en liten tripp där guide, mat och boende ingår i paketet.

Lovar att alla här kommer få höra mera om det när vi är tillbaka :-P

Verbier...?
Japp, vi kommer garanterat att bombardera detta forumet med eftersnack och flera hundra bilder/filmer från Verbier, när/om vi kommer hem därifrån... :-)

Verbier...?
Bodde inte snömannen på toppen av något berg i närheten av Verbier? Tror inte nåt blir kvar när han hittar nån av oss... ;-)

Verbier...?
F.ö. så tar vi inte emot nya anmälningar längre. Egentligen var Pelle alldeles för sent ute men han fick åka med ändå.

Verbier...?
Träffade en finne i målgården på FMT och han hade precis kommit hem från ett år i italien. Där hade han kört någon longloppscupp som varade under en vecka med 6 lopp. Det lät asballt sa jag och han sa att det hade varit det oxå.... :)

Men mitt minne är inte särskilt bra så jag kommer inte ihåg vad det hette.... :(

Är det någon som har hört talas om den här cuppen ifråga och har lite mer info att ge..?

Till saken hör att han som första deltagande finne genom tiderna hade fått anmälningsavgiften gratis! (typ 3000kr) Så man tänkte ju att om det inte är så många svenskar som har kört där så har man kanske chans på nåt liknande...... hehe ( cykelbud <----- snål..)

Verbier...?
Det ser riktigt sjyst ut det där!! Jag gillar speciellt det här argumentet som stod på sidan: "Breathtaking alpine scenery in a dry, sunny climate" Helt fantastiskt!! :)

Verbier...?
Cykelbud, tycker att det Låter som Transalp challenge. 652.19 km på en vecka, från Mittenwald, österrike till Garda i Italien, och det är en del höjdmeter oxå. total altitude 21,521 vertical m.

Se även <http://transalp.upsolutmv.com/en/transalp/>

Vad jag läst så brukar de vara kö på deltagare och de tar bara emot 800 åkare eller nåt sånt.

/Anders

Verbier...?
Nu är det banne mig nära!

Imorgon, runt klockan fyra, kommer man kunna se en Toyota kombi, med takbox, innehållandes Jomper, Leo, *micke*, Tobe och jag, fyra cyklar samt en del annan packning lämna Göteborg. Passa på att skåda detta spektakel medan ni har chansen, annars kommer ni ångra er i framtiden. Ni kommer garanterat att få höra talas om det!

Historieberättarna kommer nämna att denna stackars nerlastade bil kunde ses på väg söderut då den i vidunderlig fart passerade Varberg och Halmstad, därefter kommer vissa säga sig ha sett den i trakterna norr om Helsingborg. Huruvuda ekipaget transporterades med färja över Öresund eller om det fortsatte till Malmö och åkte över bron kommer det finnas olika teorier om. Ingen helt säkert fastslagen. Efter detta blir det än mer luddigt om hur vägen gick, men det kommer pratas om de stora vallfärdslederna genom Tyskland.
Det man kommer veta säkert är att slutdestinationen var Verbier i Schweiz. På denna ort ska sällskapet ha huserat under en veckas tid. I byn kommer det långt in i framtiden talas om "den svenska kvintetten" som dundrade utför bergssidorna som forsande vatten om våren , och snabbare än en bergsget och smidigare än ett lodjur trampade upp till topparna igen.

Verbier...?
Eftersom framsidan är typ invaderad av kineser så tänkte jag att det är lättare att läsa från andra hållet.

Så, finns det inga bilder från kvintettens resa till Verbier? Sicket konstigt namn förresten...

Tillbaka
Topp