Verktyg och vätskebehållare.

• Trådstartare Trådstartare Gtx
  • Start datum Start datum

Gtx

Ny medlem
Hej!

Är det någon som vet vart man kan hitta bra billiga verktygsset?
Sen undrar jag också om det någon som har en CAMELBAK M.U.L.E och vad tycker ni om den i så fall?

M.U.L.E Njaaa. Många fickor som delar på samma utrymme...
Den är bra om man inte ska ha så mycket saker med sig.

Här finns det mulor och andra väskor...
<http://www.militaryshop.se/>
Jag funderar på en Transformer =)

Jag har en Mule som jag här supernöjd med.

Camelbak funkar felfritt. Sedan får du väl välja storlek efter behov.
Finns säkert tusen trådar om vattenryggor om du söker ..

Håkan

Undra om Militaryshop säljer den varianten av H.A.W.G som de visar på hemsidan eller den som visas hos camelbak.com / cyclecomponents.com mfl. Militaryshops variant ser mycket trevligare ut. :)

V%e4.Ca.hawg.sv.jpg

H.A.W.G @ Militaryshop.se

pl_60202.jpg

H.A.W.G @ Camelbak.com

Men så är den ju lite dyrare också.

Senast ändrad:
MULEn är kanon, massor av småfack att organisera sina grejjor i. Men det är det som är största nackdelen med den, det finns ingen plats för större saker, utan det måste man strappa fast på utsidan av säcken.

Jag valde Cloud Walkern före Mulen just för att få mer packutrymme och är helnöjd med mitt val, kan rekomenderas!!
Samma packvolym som HAWG fast 2l blåsa istället för 3l men bra mycket billigare.

Jo packvolym är viktigt för mig, tillhör ju dem som släpar med mig lite av varje på turerna, alltså "bra och ha prylar" ala Leo, så då räckte inte Mulens begränsade packvolym.

Bosse

Senast redigerad av en moderator:
Kör med en M.U.L.E och är toknöjd, 3 liter vatten räcker lååångt, och det sitter slimmad på ryggen. nackdelen är at det inte finns plats för så mycket, men 3l vatten, en tunn jacka, minipump, extraslang, miniverktyg, banan och nått litet till får du plats med. Vill du ha med mer så blir det att spänna fast det på utsidan i remmar, eller köpa en större, t.ex. blowfish, Hawk eller nått.

Den där länken ledde bara till "huvudsidan". Du får öppna den "frame" där artikeln ligger i ett nytt fönster och ta den adressen tex. :)

Verkar väldigt dyrt för dem verktygen och inte så lätt att ta med på rundorna heller och hemma har du väl en del av dem där grejorna redan, och kan bara kompletera med specialverktygen. Borde bli billigare och bättre kvalitet, sen finns det ju smidiga kit som kan packas i ryggan eller fästas på ramen, ett sånt skulle jag titta på om du vill ha med dig verktygen.

Bosse

Det där är inget portabelt verktygskit Lonewolf. Det är för hemmet. Han kanske saknar de verktyg som finns där i?

Det är inte varje dag man har behov av en vevlageravdragare när man är ute i skogen. ;)

cal: H.A.W.G @ Militaryshop.se är den militära varianten och H.A.W.G @ Camelbak.com/cyclecomponents.com är sport varienten. Du kan även hitta den militära varianten på Camelbak.com. Bara spekulationer från min sida men jag tror att den militära varianten är konstruerad för en tuffare miljö (men vet ej) därför en den dyrare.

CamelBak Transformer @ Militaryshop.se verkar väldigt intressant, den kan man konfigurera storleksmässigt efter behov dvs lägga på och plocka av packutrymme. Provade den på Militaryshop och den verkade ok. Har dock för mig att någon här på forumet hade någon kritik mot den.

// Miche

Behöver för att mecka hemma =) Så jag kan plocka bort vevparti osv för rengörning. Men är verktygen billigare lösare så, har ju alla standard saker hemma.

Jacob.Thoren Skrev:
-------------------------------------------------------
> Behöver för att mecka hemma =) Så jag kan plocka
> bort vevparti osv för rengörning. Men är verktygen
> billigare lösare så, har ju alla standard saker
> hemma.

Slå en kik på mitt inlägg här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/96668/97210#msg-97210

Ekernyckeln och skiftnyckeln i satsen du länkade till avråder jag dig från att använda. Men ibland är faktiskt en skiftnyckel riktigt bra att ha.

Här är mina grejer. Biltema vattensäck 2 liter utan verktyg och extraslang, 1 liter med verktyg. Pumpen får plats i ytterfacket. Verktygen är Topeak Power 21 som har funkat mycket bra för mig i ett år. Det är bara lite bökigt när man måste meka ute på turen:

vattensack.jpg

Jacob.Thoren Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, verkar ju kanon.
>
> Camelbak, H.A.W.G.®
>
> Pris: 1090 kr
>
> Får det nog bli.

Jag har en HAWG, å är nöjd med den. 3 liter vatten, å sen lagomt med palts för prylar. Hade den varit större, hade jag bara mer prylar med mig, å då blire ju tungt.

Tillbaka
Topp