Verktyg på cykeltur

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Enda nackdelen med den här lösningen är att den kräver ryggsäck/vätskeryggsäck. Men för kortare turer kan man ju skippa första hjälpen-lådan och få plats i en verktygsflaska eller sadelväska. Telefon är givetvis oxå alltid med, har ju Stravan i den.

+1 på buntband. Det skall jag genast lägga i några.

E2DA5DF6-3FB7-4A65-A976-DC9B4F85722E.jpeg

såkket

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Har denna sitter fast under flaskhållaren.

IMG_06461.jpg

Sitter sedan också vanligtvis en slang och ett däckjärn fastsurrat under sadeln men med tanke på hur jävliga årets däck var att få på så skall jag nog lyckats ta mig bra avsides för att jag skall ge mig på att försöka pilla i en slang istället för att leda cykeln till med bil farbar väg och ringa och be om upphämtning eller kanske t o m taxi.

etnica

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Multiverktyg med kedjebrytare, extra kedjelänk, däckavkrängare, extra slang, 2 kolsyrepatroner + munstycke.

Sen jag började köra tubeless så är det bara multiverktyg + kedjelänk jag behövt använda.

Om jag skulle köra med slang idag så skulle jag nog ha med mig självhäftande lagningslappar då jag brukade ha sönder slangar på löpande band.

D i U

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Multiverktyg (crankbrothers F15) och en minipump (lezyne nånting). Jag har med mig ett extra kedjelås också.
Däckavtagare har Jag inte använt sedan däcken blev vikbara, dom brukar va tillräckligt lätta att både få av och på med bara händerna.

BuTTuS

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Har tidigare haft rygga med diverse junk i men den har bara fått följa vid längre turer... Idag fick jag tummen ur och ”inredde” min verktygsflaska som hittills bara legat och skräpat, så nu är planen att vid

-Kortare snurr hemavid, inte ha med nått alls, man kan ju alltid gå hem.
-Lite längre rundor, verktygsflaska på cykeln
-Långa turer, verktygsflaskan i ryggan tillsammans fler verktyg, fika!, extra kläder osv

Har stoppat i liten pump, slang, däckavtagare, kedjebrytare och länkar, växelöron, multiverktyg och buntband. Papper för att få bort skramlet och om det kniper... (tryckmätaren är overkill och fick ge plats för papper istället)

45817935-9D8C-4327-9B7A-53669CEA3498.jpeg

41A880E4-D093-49DA-B362-19FE602F5C18.jpeg

Valhalla_

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Jag har en liten multitool i flaskhållaren, samt kedjebrytare, snabblänk, buntband, ekernyckel, däckkorvar och däckkorvsverktyg i styret. Ska jag ut på längre turer har jag ryggsäcken med mig och då tar jag även med pump, slang och växelöra.

Hr F

Medlem
Verktyg på cykeltur
Stoppa ner ett par engångshandskar också. Trevligt att enkelt kunna lägga tillbaks en trilskande kedja och sedan dra av hanskarna och ha rena fingrar efteråt.

Zlatko

Medlem
Verktyg på cykeltur
Väcker en gammal tråd till liv, istället för att skapa en ny. Total nybörjare med cykel som tänkte försöka lära mig lite; rengöra kedja, skruva av och på kassett osv. Har jag det mesta av vad jag behöver i denna?

Jag är så okunnig att jag inte förstår om det är en kedjepiska med där i? Men det står ju "Kombinationsverktyg med tre fasta nycklar 15, 32, 36 mm, bland annat för styrlager, pedalnyckel och kedjepiska"..... så svaret är ja?

nisseson

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Väcker en gammal tråd till liv, istället för att skapa en ny. Total nybörjare med cykel som tänkte försöka lära mig lite; rengöra kedja, skruva av och på kassett osv. Har jag det mesta av vad jag behöver i denna?

Jag är så okunnig att jag inte förstår om det är en kedjepiska med där i? Men det står ju "Kombinationsverktyg med tre fasta nycklar 15, 32, 36 mm, bland annat för styrlager, pedalnyckel och kedjepiska"..... så svaret är ja?
Vad har du för cykel idag? Det är inte säkert att vissa av verktygen i den verktygssatsen passar med vad du behöver.

Zlatko

Medlem
Verktyg på cykeltur
Vad har du för cykel idag? Det är inte säkert att vissa av verktygen i den verktygssatsen passar med vad du behöver.
Fått brorsans gamla cykel som jag tänkte testskruva på. En White cx pro från typ 2017 eller möjligen senare. I den bästa av världar lyckas jag rengöra och ställa in kedja och kassett, för att till hösten kunna flytta över kassetten och cykeln till en Wahoo Kickr core. Att jag ska lyckas med det ger jag ungefär 4.7%.

nisseson

Aktiv medlem
Verktyg på cykeltur
Fått brorsans gamla cykel som jag tänkte testskruva på. En White cx pro från typ 2017 eller möjligen senare. I den bästa av världar lyckas jag rengöra och ställa in kedja och kassett, för att till hösten kunna flytta över kassetten och cykeln till en Wahoo Kickr core. Att jag ska lyckas med det ger jag ungefär 4.7%.
Med hjälp av happy, lite frustration och en del svordomar så ger jag det faktiskt 90% eller mer ☺️

Topp