Shaggy sa:Vad har ni för verktyg med er på cykelturen/cykellopp?
Vill gärna ha bra tips på prisvärda verktyg mm
Misstänkte det, men på bilder när jag googlat kedjepiska så såg den alltid fäst på något knivliknande. Så antar att jag fäster kedjan på något knivliknande verktyg i lådan....Ja, du ser kedjepiskan i mitten till vänster.
Vad har du för cykel idag? Det är inte säkert att vissa av verktygen i den verktygssatsen passar med vad du behöver.Väcker en gammal tråd till liv, istället för att skapa en ny. Total nybörjare med cykel som tänkte försöka lära mig lite; rengöra kedja, skruva av och på kassett osv. Har jag det mesta av vad jag behöver i denna?
![]()
Jag är så okunnig att jag inte förstår om det är en kedjepiska med där i? Men det står ju "Kombinationsverktyg med tre fasta nycklar 15, 32, 36 mm, bland annat för styrlager, pedalnyckel och kedjepiska"..... så svaret är ja?
Fått brorsans gamla cykel som jag tänkte testskruva på. En White cx pro från typ 2017 eller möjligen senare. I den bästa av världar lyckas jag rengöra och ställa in kedja och kassett, för att till hösten kunna flytta över kassetten och cykeln till en Wahoo Kickr core. Att jag ska lyckas med det ger jag ungefär 4.7%.Vad har du för cykel idag? Det är inte säkert att vissa av verktygen i den verktygssatsen passar med vad du behöver.
Med hjälp av happy, lite frustration och en del svordomar så ger jag det faktiskt 90% eller merFått brorsans gamla cykel som jag tänkte testskruva på. En White cx pro från typ 2017 eller möjligen senare. I den bästa av världar lyckas jag rengöra och ställa in kedja och kassett, för att till hösten kunna flytta över kassetten och cykeln till en Wahoo Kickr core. Att jag ska lyckas med det ger jag ungefär 4.7%.
Haha. Vad behöver jag göra för att veta om verktygen passar min cykel då?Med hjälp av happy, lite frustration och en del svordomar så ger jag det faktiskt 90% eller mer![]()
Kom på vad du vill kunna göra och se om verktygen passar för jobbetHaha. Vad behöver jag göra för att veta om verktygen passar min cykel då?
Läs på lite vilka delar du har idag, du kan säkert få hjälp här om du fotograferar dem och postar i tråden.Haha. Vad behöver jag göra för att veta om verktygen passar min cykel då?