Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det mest ekonomiska brukar vara att köpa bara dom verktygen som behövs för just din cykel. Köper du något av kiten så får du med största sannolikhet med verktyg som du inte har någon nytta av.
Du klarar dig i regel långt på:
Bra insexnycklar. Jag föredrar T-handtag plus ett bas typ AWS-10.
Torxnycklar (om din cykel har torx)
Momentnyckel(om du ör det minsta osäker) ca 2-12nm
Vajer/kabelavbitare
Kedjepiska
Kassettavdragare
Däcksjärn
Pump
Sax
Drevbultsnyckel(om du har en äldre/enklare cykel)
Ekernyckel + eventuellt mothåll
Om du vill gå på mer avancerat adderar du:
Luftningskit(om du har skivbromsar)
Vevlagerverktyg
Lagerpress till hjulen alt. konnycklar.
Riktställ
Tycker också lösa verktyg är bra. Skriver också under på bra insex-nycklar, det använder man till nästan allt.
15mm pedalnyckel är bra om man har den typen av pedaler eftersom de kan sitta hårt ibland. Många pedaler verkar dock funka med insex..
Vevlagerverktyg sätter jag på min ordinarie lista eftersom det är trevligt att kunna ta loss och rengöra alt. byta själv. Men köper inte förrän jag behöver.
Mekställ är ju inte riktigt verktyg men underlättar otroligt mycket. Ångrar att jag inte skaffade mitt tidigare..
Hallå cyklister! Jag håller på att sätta ihop en verktygslåda för cykling, som skall följa med på resor när man är ute i farten. Jag har slagit samman alla mina gamla verktygslådor och i denna fas eliminerat en rad verktyg som aldrig blev använda. Samtidigt är jag öppen för att det finns fler...
Feedback Sports har en väska som är de enda vettiga verktygssettet jag hade rekommenderat någon. Annars är bästa lösa verktyg och köpa de man behöver av bra kvalitet.