Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NAnders sa:Som sagt, lite skit ska de tåla.
Rompa sa:Träffade på idioten med firmabilen i höstas, riktigt otrevlig en men ja fick tyst på han...
Rompa sa:Träffade på idioten med firmabilen i höstas, riktigt otrevlig en men ja fick tyst på han...
matz 1 sa:Det är en skum jävel.
Svor åt mig en morgon vid Sockenplan för att jag inte hade nog med reflexer för ett par v sedan.
Såg honom även på väg in till Söder några ggr i somras. Klipper rosenbuskar kl 7 på morgonen.
Vid sidan av Nynäsvägen.....:D :/
kais01 sa:en sekatör i ryggan när man kör mtb i skogen kan vara till glädje.
Fjärdebrunn sa:kais01 sa:en sekatör i ryggan när man kör mtb i skogen kan vara till glädje.
Jag har en såg i min.
Det där är ju aldrig en giltigt argumentation.skogsvakt sa:Det löjliga är att han är så engagerad i sånna menlösa ting. Med en sån frenesi skulle karln kunna göra en jätteinsats för vad vet jag, Barncancerfonden, röda korset eller den lokala pingisklubben. Nu är han bara tragisk. Uttrycket ”Elda för kråkorna” har aldrig passat så bra.
?perzzon sa:Det där är ju aldrig en giltigt argumentation.skogsvakt sa:Det löjliga är att han är så engagerad i sånna menlösa ting. Med en sån frenesi skulle karln kunna göra en jätteinsats för vad vet jag, Barncancerfonden, röda korset eller den lokala pingisklubben. Nu är han bara tragisk. Uttrycket ”Elda för kråkorna” har aldrig passat så bra.
Olby sa:Vi har allt för få som BikeSthlm.
Inte för att jag står bakom alla hans påhitt utan för att de behövs en motpart till normaliseringen av många bilisters egocentrerade regelbrytande och samhällets bilnorm. Stockholms cyklister är allt för snälla och lite civil olydnad skulle hjälpa staden att ställa om från slentrianmässig privatbilism till mer hållbart resande.
Det var ganska vedervärdigt beteende bland folk i Nederländerna mot bilister som snabbade på förändringen där. Även om det är svårt att rättfärdiga hur förändringen uppnåddes så blev resultatet bra och missbeteendet snabbade definitivt upp förändringen, kanske rent av möjliggjorde den.
+1Fuskcyklist sa:Olby sa:Vi har allt för få som BikeSthlm.
Inte för att jag står bakom alla hans påhitt utan för att de behövs en motpart till normaliseringen av många bilisters egocentrerade regelbrytande och samhällets bilnorm. Stockholms cyklister är allt för snälla och lite civil olydnad skulle hjälpa staden att ställa om från slentrianmässig privatbilism till mer hållbart resande.
Det var ganska vedervärdigt beteende bland folk i Nederländerna mot bilister som snabbade på förändringen där. Även om det är svårt att rättfärdiga hur förändringen uppnåddes så blev resultatet bra och missbeteendet snabbade definitivt upp förändringen, kanske rent av möjliggjorde den.
Civil olydnad? Så att bete sig som ett svin, bryta mot en massa trafikregler och allmänt köra som en idiot, tuta på gångtrafikanter, är civil olydnad? Som du dessutom vill se mer av?
Själv tycker jag att kypare börjar bli väl dryga. Bäst att sätta dem på plats, knäppa med fingrarna, skicka tillbaka maten, prata högljutt, och bete mig allmänt odrägligt. Jag kommer säkert att få bättre service då?
Nej, jag tror inte att det blir bättre stämning i trafiken när cyklister muckar gräl med bilister.
Att skämma någon för att de engagerar sig i något som man inte tycker är tillräckligt viktigt.GoranS sa:?perzzon sa:Det där är ju aldrig en giltigt argumentation.skogsvakt sa:Det löjliga är att han är så engagerad i sånna menlösa ting. Med en sån frenesi skulle karln kunna göra en jätteinsats för vad vet jag, Barncancerfonden, röda korset eller den lokala pingisklubben. Nu är han bara tragisk. Uttrycket ”Elda för kråkorna” har aldrig passat så bra.
Man kanske skall tänka att en cykel är ett fordon och där finns det även finns regler för.Olby sa:Vi har allt för få som BikeSthlm.
Allroad sa:Den här videon t ex är ju bara nonsensgrejer, är det verkligen något som är värt att göra videos över?.
Allroad sa:Den här videon t ex är ju bara nonsensgrejer, är det verkligen något som är värt att göra videos över?
Är ju mer en reflektion över att liraren cyklar i en storstad och själv cyklar mot rött osv..
Men det är tydligen ok för rödljuset är "trasigt" enligt experten.
Han har troligtvis inte körkort...BMF sa:Allroad sa:Den här videon t ex är ju bara nonsensgrejer, är det verkligen något som är värt att göra videos över?
Är ju mer en reflektion över att liraren cyklar i en storstad och själv cyklar mot rött osv..
Underbart att han har med en smitning i den videon. Han krokar ju i kvinnans väska och bara drar. Sedan spelar det knappast någon roll om hon står på fel ställe.
Det första jag fick lära mig när jag tog körkort, på första lektionen, var att man alltid ska glra allt man kan för att undvika en olycka och att man alltid ska underlätta för andra i trafiken. Något som han helt verkar ha missat.
Han har troligtvis inte körkort...
Det finns en video där han kör omkring i en bil och rekar sina platser. Men jag tror den är borttagen.ooms sa:Han har troligtvis inte körkort...BMF sa:Allroad sa:Den här videon t ex är ju bara nonsensgrejer, är det verkligen något som är värt att göra videos över?
Underbart att han har med en smitning i den videon. Han krokar ju i kvinnans väska och bara drar. Sedan spelar det knappast någon roll om hon står på fel ställe.
Det första jag fick lära mig när jag tog körkort, på första lektionen, var att man alltid ska glra allt man kan för att undvika en olycka och att man alltid ska underlätta för andra i trafiken. Något som han helt verkar ha missat.
matz 1 sa:Kinkigt det var här då.....
Om man cyklar mot Södermalm från Enskede längs med Nynäsvägen så finns det "slänter" på höger sida, dom lutar både uppå och nedåt mellan Blåsut o Gullmarsplan.
Tydligt nog så eller?
.A. sa:matz 1 sa:Kinkigt det var här då.....
Om man cyklar mot Södermalm från Enskede längs med Nynäsvägen så finns det "slänter" på höger sida, dom lutar både uppå och nedåt mellan Blåsut o Gullmarsplan.
Tydligt nog så eller?
Hur vet du vem det var? Presenterade han sig?
Bengt-re sa:.A. sa:matz 1 sa:Kinkigt det var här då.....
Tydligt nog så eller?
Ser du karln så känner du igen honom. Han är lite händig. Typ.
.A. sa:Bengt-re sa:.A. sa:matz 1 sa:Kinkigt det var här då.....
Tydligt nog så eller?
Ser du karln så känner du igen honom. Han är lite händig. Typ.
Aha, kör han hantverksbil? Märkt BikeSthlm?
staine sa:Ja se dessa söderortscyklister. Men HEN har billiga bygghandskar som blir blöta direkt, samt saknar bockstyre. Det kan ju få vem som helst att gå bananas.
Fuskcyklist sa:Ibland är klippen helt meningslösa, och jag undrar vad poängen kan vara. Men den här gillar jag när han själv konfronteras.
I konversationen efteråt tycker Bikesthlm att bilisten ska hålla sig mycket nära bilarna, så han får utrymme att cykla. Så kör man ju inte. Vid möte saktar man in och kommer överens, då det är lite utrymme.
Något sånt existerar förståelse i Bikesthlms värld. I stället ser vi att han i stället ökar farten för att inte missa incidenten och chansen att få tuta.