Vildmarksmässan?

TiTeX

Aktiv medlem
Vildmarksmässan?
Det är ju vildmarksmässa nu i helgen, någon som ska dit?

Vet någon om där kommer finnas något kul att titta på förrutom klättringen där jag väl antagligen får ställa upp?

Vildmarksmässan?
Har haft som tradition att gå på mässan varje år men jag tycker att
den bara blir sämre för varje år. Förr var det verkligen en frilufts -
och vildmarksmässa men nu för tiden verkar det som arrangören bara
säljer platser till högstbjudande. Så nu finns både AMEX och mobil-
tillverkare där genuina vildmarksutställare borde ha stått...

Vildmarksmässan?
Montrail Roller Run Race 2006 – ett öppet mästerskap i intensiv rullbandslöpning

Just NU på Vildmarksmässan, som pågår för fullt ute på Stockholmsmässan i Älvsjö.
Springer löpare efter löpare i det just nu pågående löpbandsracet som är ett öppet mästerskap i rullbandslöpning, troligtvis det enda i sitt slag. Själva tävlingen går ut på att springa så länge som möjligt på ett förprogrammerat löpband. Det startar lugnt men ökar sedan stegvis i både hastighet och motlut. Löptiden varierar mellan 1-4 minuter, beroende på utmanarens uthållighet och vilja.
Arrangör av denna tävling är skotillverkaren Montrail, vill just du vara med?
Tag dig då till Vildmarksmässan och monter A13:20. Tävlingen är öppen för alla som besöker mässan under helgen. Anmälan är gratis och görs på plats i tävlingens monter.

Det finns inte obegränsat med tid eller plats, så först till löpbanden är det som gäller för att garanteras kvalplats. Alla som antar utmaningen har möjlighet att vinna riktigt fina priser.

Schema,
Fredag
10:00-16:00 – kval, damer och herrar
Lördag
10:00-13:00 – kval, damer och herrar
13:30-14:00 – Semifinaler, damer
14:30 – FINAL DAMER
Söndag
10:00-13:00 – kval, herrar
13:30-14:00 – Semifinaler, herrar
14:30 – FINAL HERRAR

Priser
De tre starkaste damerna och herrarna belönas med fina priser under prisutdelning direkt efter respektive final. Flera priser kommer att lottas ut bland samtliga som sprungit kvalet.

Försäkring
Deltagande i Montrail Roller Run Race sker på egen risk.
Se över täckning på personlig försäkring.

Om inte denna löpbandstävling skulle vara någonting för dig så finns det betydligt mycket mer på mässan. Men framförallt den del som Montrail ställer ut i, området som Montrail och några andra till ställer ut i kallas för Action Area. Här pågår förutom den intensiva rullbandslöpningen även NM i bouldering samt en mycket spektakulär MTB show signerad Mikael Bolstam. I Actionområdet hittar ni också den omåttligt populära tidningen edge Magazine, tidningen med det lilla xtra men framförallt med en grymt stark prägel till multisport.

Senast redigerad av en moderator:
Vildmarksmässan?
Jag var på mässan igår och den var helt OK.
Anmälde mig till Lida Loop för rabbaterat pris och dreglade över Kicki Skogs nya karbon Giant.

Tycker helt klart att det är värt ett besök!

Lisa

Vildmarksmässan?
Henrik VXT skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoho... Ingen kommentar om den enastående
> cykel-uppvisningen i Edge-montern?

Min far såg den. Han trodde att det var fixie eftersom personen som körde åkte baklänges och trampade. Men på beskrivningen av allt annat så lät det mer som en trialuppvisning. =)

Var det du som streetade lite eller?

Vildmarksmässan?
var där idag...edge-montern bjöd ju på en skön 11-årig åkare. sponsrad av scott. Men annars var det väl ingen riktigt fantaastisk uppvisning...en flip här nån 360 där...för oss som e kräsna:D

Vildmarksmässan?
Inget uppseendeväckande för oss som cyklar. Vildmarksmässa, nja. Mer en mässa för friluftsfolk. Mycket fiske och en hel del riktigt skarpa fotografer som visade upp sina alster.

Vildmarksmässan?
TrailBoy skrev:
> var där idag...edge-montern bjöd ju på en skön
> 11-årig åkare. sponsrad av scott.

Alec Eklöv heter han...

> Men annars var
> det väl ingen riktigt fantaastisk uppvisning...en
> flip här nån 360 där...för oss som e kräsna:D

Hehe... lite häftigt var det väl ändå?

Vildmarksmässan?
Furirpipis skrev:
> Jag var på mässan igår och den var helt OK.
> Anmälde mig till Lida Loop för rabbaterat pris och
> dreglade över Kicki Skogs nya karbon Giant.
>
> Tycker helt klart att det är värt ett besök!
>
> Lisa

____
vad är det för cykel hon har nu?

Vildmarksmässan?
jomper skrev:
> Jag hörde att VXT/UFOs cyklande var det enda som
> var något att se. Har inte masat mig till mässan
> själv tyvärr.

Hehe... låter bra det. Håller med om att UFO-Martin var sevärd. Mina favoriter var just Martin samt Daniel Helin (killen med rosa hjälm och rutiga byxor). Bilder kommer...

Edit: Juste, skymtade en happy-tshirt också (med tillhörande människa)...

Senast redigerad av en moderator:
Vildmarksmässan?
MattiasE skrev:
>
> ____
> vad är det för cykel hon har nu?

Kicki har en Giant XtC ram med en RockShox SID WC-gaffel, DT-hjul, Magura Marta SL-bromsar, SRAM X.0-växlar, XTR-vevparti. TCM har levererat.

Vildmarksmässan?
Cyklingen och bouldringen var bra...och sen att få gå runt och plocka klistermärken tyckte jag också var bra, jag tycker om klistermärken...

Tillbaka
Topp