Vilka Bromsbelägg?

Kimpa951

Aktiv medlem
Vilka Bromsbelägg?
Hej.

Sitter precis och ska beställa bromsbelägg till pendelhojen, men blev osäker på vilka jag ska ha.. kan någon här med hjälp av bilden se vilken modell som jag ska ha?

Bilagor

• 53D42F0D-76A7-4AA1-BEF7-C8786D0A5CBB.jpeg
    53D42F0D-76A7-4AA1-BEF7-C8786D0A5CBB.jpeg
    318.4 KB · Besök: 110
Vilka Bromsbelägg?
Hade jag absolut kunnat göra om det inte var så att jag inte har cykeln i närheten och kommer inte "träffa" den förens i slutet av veckan... Det enda som jag hade var denna bild..

Vilka Bromsbelägg?
Bra idé vinylknaster. Förhoppningsvis har Shimano bara ett sorts utseende på sina belägg till alla sina mekaniska skivbromsar, sen kan det vara så att det finns organska eller sintrade belägg men det tvivlar jag på...

Vilka Bromsbelägg?
onegear sa:
Bra idé vinylknaster. Förhoppningsvis har Shimano bara ett sorts utseende på sina belägg till alla sina mekaniska skivbromsar, sen kan det vara så att det finns organska eller sintrade belägg men det tvivlar jag på...

Shimano har ett par olika modeller, så det kan bli fel. (talar av egen erfarenhet) :P

Vilka Bromsbelägg?
Vilka Bromsbelägg?
mät skivan byt när min uppnåtts
ovanliga fälgar på en pendlar cykel verkar vara mindre ekrar än standard och då ömtåligare
mjuka belägg som slits ner och ej så skivan blir varm och skev och måste bytas som man kan bli med belägg som varar längre

Tillbaka
Topp