Vilka däck skulle ni välja....

OlaH

Medlem
Och en annan cykel var inte ett möjligt val?

Isf kojak, men båda lär ju fungera. Tycker synd om dina handleder att köra rakt styre i 12 timmar dock...

Hmmm... nej, att införskaffa en till cykel är inte ett alternativ för att hänga med gubbarna på jobbet runt sjön, kommer sannolikt inte att cykla särskilt mycket landsväg efter detta "jippo". Jag kommer att montera barends för att kunna alternera placeringen av händerna vilket borde underlätta en del.
Ska testa det där med att väga fram resp. bakhjul. Tack för tipset!

VIttoria Voyager rullar på bra för mig, och jag har dessutom hittills klarat mig utan pukteringar. Jag har kört med det på min Ståhl-cykel som jag har använt både till jobbpendling genom en större stad och Vätternrundan. Jag upplevde inte att jag hade sämre rull än andra under Vätternrundan, utan snarare tvärt om.

Sebagge - vilken bredd har du på däcken på din Gunnar Ståhl? och om man törs fråga, vad är din vikt?
Rickard. v - jag hade inte tänkt byta t större drev, tycker det funkar rätt bra att att rulla omkring 30 km/h trots 36 kuggar fram.

OlaH skrev:
-------------------------------------------------------
> Sebagge - vilken bredd har du på däcken på din
> Gunnar Ståhl? och om man törs fråga, vad är
> din vikt?

Jag kör på 32 mm. På min fälg (H plus Son Archetype) mäter de ca 34 mm om jag minns rätt. Jag tror inte det hade varit något problem att köra med 35 mm eller större för den delen, men det får knappt plats med de skärmar jag har valt.

Jag väger normalt sett in på strax över 80 kg.

Tillbaka
Topp