Nja, jag skriver ju "Cyklar gärna fort och tekniskt, men drömmer väl lite om längre gravelrace och kanske någon bikepackingtur framöver" Dv s min cykling idag är mer snabb och kort, än lång med packning. Utifrån dagens cykling så är det givet att någon av de nya mer raceorienterade cyklarna vore det självklara valen. MEN, jag skriver ju också att jag funderar på längre race samt kanske någon bikepacking-tur. De två sistnämnda delarna i kombination med att jag är en lönnfet 50-åring borde väl kanske peka i en riktning åt en mer allround cykel. Kör som sagt Diverge nu, 2016 års comp carbon som jag är nöjd med förutom begränsningarna i däckbredd. Vill ha lite mer komfort och möjlighet till åtminstone 40mm däck. Jag har goda erfarenheter av både Specialized och Cannondale avseende kvalité, då det är såklart så att jag kanske sneglar lite åt dem. just nu en fjolårs Diverge comp carbon på rea, och då får jag lite pengar över till ett par kolhjul. Skittråkigt val säkert, men rätt safe.
Det jag skulle kunna addera i min kravspec är väl att jag vill ha tvådelat. Många annars bra förslag går ju tyvärr bort då.