qma
Aktiv medlem
Vilken kedjeolja gillar ni?
Rattnalle sa:Jag tycker alla Muc Offs grejer luktar illa. Kemikalier ska inte lukta jätteviktigt godis. Just olja luktar ju dessutom som regel nästan ingenting ändå.qma sa:Rattnalle sa:Muc off dry med banandoft provade jag i våras när jag inte orkade leta fram min squirt ur packningen. Utöver den otäcka doften tyckte jag inte drivlinan höll sig tyst särskilt länge trots ganska riklig mängd kvällen innan det cyklades på cykeln.
Vilka godisdofter man gillar är ju högst personligt. Jag gillade Muc off dry ännu bättre innan de började lägga till doft. Jag har squirt också och tycker den är väldigt lik muc off bio dry men den drar sig inte in i länkarna lika lätt. Har inga problem med att kedjan börjar kvittra eller rosta, och ljudet inget jag tänker på.
Det var inte jättestor skillnad men efter en dag med Basquemtb kändes kedjan lite mindre välsmord än med squirten. Är van vid att det alltid är ganska tyst.
Ja de tillagda dofterna i Muc Offs medel är ingen favorit för mig heller, men doften av deras dry förr innan de la till doft tyckte jag var lite mysig.
Vissa oljor stinker nåt otroligt utan tillagd doft dock - jag undviker RockShox dämparolja pga. doften av typ fotogen som sätter sig i allt...