Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Johan1978 sa:Weldtite Pure Dry Lube alla gånger. Smörjer hyggligt och kedjan/kassetten ser ut som ny efteråt, inget svart oljekladd. Förvisso försvinner oljan efter 4-5 mil men kör man kortare pass än så funkar den.
us930 sa:Biltemas kedjespray, bäst blir det om man tar sig tid att "fegspruta" så att man liksom lämnar en droppe att rinna in i varje led i kedjan, och den luktar inte godis heller.....
Mvh Ulf S.
+1 på B-temas kletig kedjespray. Även om jag torkar av den efter smörningen så fastnar skiten i länkarna i det lilla som finns kvar. Har dock inte provat att "fegspruta" men får en känsla att jag inte kan vara så noggrann att det inte ”rinner över”.Luzen sa:us930 sa:Biltemas kedjespray, bäst blir det om man tar sig tid att "fegspruta" så att man liksom lämnar en droppe att rinna in i varje led i kedjan, och den luktar inte godis heller.....
Mvh Ulf S.
Den provade jag till mtb´n en vinter. En gång för mycket. Den drog till sig all skit som tänkas kan och hela drivlinan slets ut på mycket kort tid.
Jag kör oftast till mtb´n med Prolink Xtreme Cahin Lube som jag tycker funkar bra. Håller inte så långe i regn, då kör jag Fininsh Line gröna.
Till lvg kör jag Fininsh Line röda.
jensclaudius sa:Squirt alla dagar i veckan.
Palle Kuling sa:köpte muckoff olja för någon vecka sen för att testa. funkar bra hittills. en oväntad fördel är att den luktar typ godis vilket inte är en nackdel då jag förvarar cyklarna inne i lägenheten.
Jonatan F sa:Eftersom man inte bor i Sthlm och kunde haka på deras beställning undrar jag vad som är näst bäst för landsväg på sommaren? Squirt Lube ska ju vara bra för mtb etc. men enl nämnda Cyklingtips test så är wet lube bäst på lvg. Finishlines gröna verkar gå starkt? Eller ska en köra squirt allround?
Alex Supertramp sa:Muc-Off’s wet lube är iaf den värsta smörja som saluförts på länge. Kockor av skit på dreven, och klingorna känns som om någon har trälimmat fast grus på dem.
Rimfaxe62 sa:Squirtlube har jag funnit överlägsen. Har den på både racer o mtb.
erik h sa:Finishline grön.
Passar till allt.
Även som grafikkort.
zodah sa:Finishline grön för vinter och regnväder
Finishline Ceramic wax för torrväder - använder ärligt talat den bara på lvg-cykeln
Fast sågkedjeolja är konstruerad för att släppa från kedjan i kylningssyfte. Är det lämpligt att ha på en annan sorts kedja där man vill att oljan skall sitta kvar i smörjande syfte?Petter Ivarsson sa:Biltemas sågkedjeolja till motorsåg.
Cyklar bara mtb och smörjer kedjan var 5:e timme om det är skitigt och var 10:e om det är torrt.
Tvätta-smörj-torka med trasa.
weldion sa:Fast sågkedjeolja är konstruerad för att släppa från kedjan i kylningssyfte. Är det lämpligt att ha på en annan sorts kedja där man vill att oljan skall sitta kvar i smörjande syfte?Petter Ivarsson sa:Biltemas sågkedjeolja till motorsåg.
Cyklar bara mtb och smörjer kedjan var 5:e timme om det är skitigt och var 10:e om det är torrt.
Du har nog inte lyckats köpa någon tillräckligt dålig bara :-)Skogling sa:Helt allvarligt.
Jag är rätt nojig med mina drivlinor på mina fincyklar. Jag tvätter/torkar av kedjan efter varje tur. Jag mäker skillnad på Wetlube och Drylube.
Men absolut ingen skillnad mellan märken. Vad gör jag för fel? Jag skulle förmodligen lika gärna kunna använda olivolja.
Skogling sa:Helt allvarligt.
Jag är rätt nojig med mina drivlinor på mina fincyklar. Jag tvätter/torkar av kedjan efter varje tur. Jag mäker skillnad på Wetlube och Drylube.
Men absolut ingen skillnad mellan märken. Vad gör jag för fel? Jag skulle förmodligen lika gärna kunna använda olivolja.
Måste vara Extra VergineMakten sa:Olivolja härsknar nog och har förmodligen inte jättebra smörjegenskaper heller.
weldion sa:Fast sågkedjeolja är konstruerad för att släppa från kedjan i kylningssyfte. Är det lämpligt att ha på en annan sorts kedja där man vill att oljan skall sitta kvar i smörjande syfte?Petter Ivarsson sa:Biltemas sågkedjeolja till motorsåg.
Rattnalle sa:Muc off dry med banandoft provade jag i våras när jag inte orkade leta fram min squirt ur packningen. Utöver den otäcka doften tyckte jag inte drivlinan höll sig tyst särskilt länge trots ganska riklig mängd kvällen innan det cyklades på cykeln.
Jag tycker alla Muc Offs grejer luktar illa. Kemikalier ska inte lukta jätteviktigt godis. Just olja luktar ju dessutom som regel nästan ingenting ändå.qma sa:Rattnalle sa:Muc off dry med banandoft provade jag i våras när jag inte orkade leta fram min squirt ur packningen. Utöver den otäcka doften tyckte jag inte drivlinan höll sig tyst särskilt länge trots ganska riklig mängd kvällen innan det cyklades på cykeln.
Vilka godisdofter man gillar är ju högst personligt. Jag gillade Muc off dry ännu bättre innan de började lägga till doft. Jag har squirt också och tycker den är väldigt lik muc off bio dry men den drar sig inte in i länkarna lika lätt. Har inga problem med att kedjan börjar kvittra eller rosta, och ljudet inget jag tänker på.