Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1HåkanC sa:Eftersom den stora anledning för mig att använda en GPS är smidig navigering
har jag valt den Edge-modell som har den största och mest högupplösta displayen:
Edge 1000
Kostar 3800SEK här: http://www.loparshop.se/garmin-edge-1000.html
men går säkert att hitta billigare.
/Håkan
Edit dvs 1010 eller 1020?Gorby sa:+1HåkanC sa:Eftersom den stora anledning för mig att använda en GPS är smidig navigering
har jag valt den Edge-modell som har den största och mest högupplösta displayen:
Edge 1000
/Håkan
Lite OT men är det nån uppdatering på g för 1000?
Gorby sa:Edit dvs 1010 eller 1020?Gorby sa:+1HåkanC sa:Eftersom den stora anledning för mig att använda en GPS är smidig navigering
Edge 1000
/Håkan
Lite OT men är det nån uppdatering på g för 1000?
Fjärdebrunn sa:Jag har en gammal 800. Kartan i den är så plyttrig att den kan jag vara utan. Det viktiga vid navigering är att jag har ett spår och att den piper när jag inte håller mig till det. Testade att köra utan kartor men med rutter i Portugal. Det funkade alldeles utmärkt.
Jag kanske skulle klara mig med en 520 om jag ska uppgradera?
Davidahlen sa:Bumpar den här tråden då jag själv står i valet och kvalet mellan 520 och 820.
Två specifika frågor:
- Ni som använder 820 - har Garmin botat barnsjukdomarna med mjukvaran?
- Erfarenheter av 820:ans touchscreen? Hur funkar den med tjocka handskar utan touchscreen-anpassade fingertoppar? Är frusen om händerna och cyklar en betydande del av året med ordentliga lobsterhandskar...
Supersonic sa:520 plus, eftersom den har knappar. Skärmen på 820 är så dålig att man bara blir förbannad över att den inte svarar när man trycker, särskilt med handskar på.
Clark sa:Men är det värt med 520 plus då? Är det något annat än vissa navigeringsfunktioner som tillkommit jämfört med 520?
Clark sa:Men är det värt med 520 plus då? Är det något annat än vissa navigeringsfunktioner som tillkommit jämfört med 520?
Izkall sa:Clark sa:Men är det värt med 520 plus då? Är det något annat än vissa navigeringsfunktioner som tillkommit jämfört med 520?
Jag har googlat runt i timmar för att få fram info om detta. Det mesta verkar tyda på att det är exakt samma dator (trots att den är flera år nyare) med förfinad navigering. Men jag fann en review som hävdade en markant förbättring i batteritid vilket åtminstone fick mig att väga över mot att välja plussen. Saxar:
"In my experience, the 520 Plus has vastly better battery life when using navigation than the 520. Both claim battery life "up to 15 hours", but the 520 will often die at about 4.5 hours using navigation. By contrast, I twice did 4.5 hour rides with the 520 Plus following a route; starting with a full charge, battery life was still over 50 percent at the end both times. So I would guesstimate total battery life at 8 or 9 hours with navigation on the 520 Plus."
Det var Bikeradars review (https://www.bikeradar.com/road/gear...rs/product/garmin-edge-520-plus-review-52076/)
Det vore ju rimligt om man satt i ett mer strömsnålt chip exempelvis men hittar inga bekräftade uppgifter om det.
aahlborg sa:Jag köpte en 520 i somras och jag är nöjd med den. Har kört helgdagar i skogen med kartan uppe den mesta tiden och den hade halva batteriet kvar. Vet inte vad DC rainmaker har gjort för att få 4 timmar batteritid.
kontorsråttan sa:aahlborg sa:Jag köpte en 520 i somras och jag är nöjd med den. Har kört helgdagar i skogen med kartan uppe den mesta tiden och den hade halva batteriet kvar. Vet inte vad DC rainmaker har gjort för att få 4 timmar batteritid.
Sensorer antar jag. Effektmätare och kanske något mer. För varje pryl som GPS'en ska kommunicera med verkar det försvinna timmar från batteritiden.
aahlborg sa:Jag köpte en 520 i somras och jag är nöjd med den. Har kört helgdagar i skogen med kartan uppe den mesta tiden och den hade halva batteriet kvar. Vet inte vad DC rainmaker har gjort för att få 4 timmar batteritid.