IM
Aktiv medlem
Vilken typ av träningskläder kör ni i på vintern?
Raggamuffin sa:Makten sa:Raggamuffin sa:Tycker det är svårt att hitta några varma långa bibs. Har 4-5 stycken och ner till nollan sen blir de för kalla.
Några rek på nåt som funkar till - 10? Landsvägshoj i bocken.
Är inte brallor typ det minsta problemet om man vill cykla LVG i minus tio? :-O
Jag tänker typ däckval, skodon och handskar. Och mössa. Och nåt för fejset så man inte spricker av köld.
Däckval samma som vanligt, är det kallt är det torrt, kör året runt med GP4000. Skor har jag ett par Specialized Defroster som ihop med dubbla woolpower, tunna och värsta funkar ner till -20. Mössa vanlig grip grab vindtät fram och sen vid behov regnöverdrag över hjälmen. Fejset kör jag buff men även en sån här robocop-mask med hål för näsa mm, för alpint bruk. Typ https://www.skidresor.com/skidshop/...MIr-yXwvrd5gIVyKQYCh1HNQL2EAQYAiABEgJTOvD_BwE
Handskar har jag en vintermodell från Rose som funkar bra, inte testat barmitts än.
Spacekitty sa:Raggamuffin sa:har provat med baggyshorts över nångång men det kostar ju lite km/h.
Under träning spelar det väl egentligen ingen roll, då går du på effektmätaren (eller pulsen). Och njuter av farten när vårvärmen kommer.
Nä om jag cyklar för att träna spelar det ingen roll men ibland cyklar jag för att komma fram och är det kallt vill jag vara ute så kort som möjligt oftast =)
IM sa:Vad som, i sammanhanget, "funkar" torde vara subjektivt.
Självklart men alla tips är välkomna?
Japp. Det var så jag uppfattade det jag med. Och de har trillat in i strid ström, tycker jag. :)
Som tillägg till vad jag skrev tidigare: den största komforthöjaren förutom Craft-prylarna var att skaffa ett par riktigt ordentliga "hummer-vantar" till tempo-passen vintertid.