Vilket mekställ använder ni?

Funderar på att köpa ett mekställ till racer/mtb och tänkte höra lite vad ni använder? Jag vill kikar på ställ som kostar strax över tusen lappen som max..

Några bra tips ;)??

Har ett från Lidl, ett från fultema och ett väldigt gammalt från Parktools. Alla är ständigt upptagna och inget är bättre än de andra....

Ett gammalt Biltema och ett H-N. Helt olika modeller som har var sitt användningsområde.

6790.jpg
.
2016-04-08-21-43-28--1617631415.jpeg

H-N stället kostar 300, på Jula kostar detsamma 800:-
BT stället finns inte längre på BT men säljs av Rose.

H.N. har tack och lov en stolpe mitt i cykelförrådet/verkstan/trädgårdskjulet/friggeboden så de bakåtriktade benen gör inget, annars är de en nackdel.
Pippi, jäklar vad fint ditt land måste vara :)
Och är det inte något av en nackdel att framhjulet inte kan snurra i ful-verkstan. PS, kan du inte sätta på "övningskörning"skylten bakk på Olga? :)

Köpte Lidls i onsdags och är jätte nöjd iaf?

Bilagor

• WP_20160409_12_10_54_Pro.jpg
    WP_20160409_12_10_54_Pro.jpg
    271 KB · Besök: 306
  • WP_20160407_10_20_05_Pro.jpg
    WP_20160407_10_20_05_Pro.jpg
    162.7 KB · Besök: 366
Jag har Biltemas som visas ovan, har kollat på rose när det ska köpas till polaren, de har bra pris men Hag har inte provat.

Får jag vika in med en liten sidofråga.

Vad kan ni tips om för prisvärda små cykelställ för typ bakhjulet. Vill ha något som jag kan använda när jag ska tvätta av cykeln samt när jag ska ställa den inne i garaget

Adam K sa:
Och är det inte något av en nackdel att framhjulet inte kan snurra i ful-verkstan.
Just på den bilden så hänger framhjulet i luften men det är sällan det behövs. Olga hamnar i det stället efter varje tur utomhus, det är praktiskt av flera skäl.

Adam K sa:
PS, kan du inte sätta på "övningskörning"skylten bakk på Olga? :)
Nja, jag har en annan skylt i samma stil.

fulkr.png

Tillbaka
Topp