Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JH80 sa:
EST sa:Vadå finns det annat än HD?? jag har inte vågat prova...
Makten sa:Undrar vad jag ska ha fram på HT:n. Nåt som kompletterar Maxxis Tomahawk bak, med lite större volym men utan att ha alltför köttigt mönster (kommer nog mest använda den när det är ganska torrt). Vore det inte för att jag ogillar NN som jag nyss satt på FS:en så hade det förstås varit ett givet val, men...
Tomahawk funkar fram men är ganska läbbigt när det är det minsta fuktigt. Lågt mönster och rätt liten volym gör greppet rätt så obefintligt om man inte kör sketlågt tryck, och det går inte med den slaglängd och hjulstorlek som jag har på den cykeln.
Jag säger valfritt däck som punkterar lagom ofta så att armarna får vila medan punkan lagas.C-dale sa:http://www.endurotribe.com/2016/04/video-shimano-epic-enduro-la-sp4-avec-greg-noce/
Det här skulle väl bli marrans Springbreak -16, men han råkade ju tyvärr ut för ett Winterlegbreak istället.
Själv undrar jag vilket däck som lämpar sig för detta underlag och bidrar till att undvika att smärtgränsen för armarna passeras efter 1 minut.
När smärtgränsen passerats, hur länge dröjer det då innan armarna går av?
/S
Eric W sa:Hade jag haft 27,5" så hade jag lätt kikat på nya Fat Albert front 2,35" i Tralstar.
Annars är DHR2 2,3" kanske ett alternativ, även om det inte är så mycket större volym så rullar det bra och är lättare än de andra exo-däcken med kött-mönster (DHF/HR2) från Maxxis. Mitt 26" väger in på 750g.
Annars kanske Butcher Control 2,3" eller CM 2,4". Båda lär ha bra komfort och inte jätteköttigt mönster...
Ibex 2,4" 120tpi har förvisso ett jäkla köttigt mönster, men stor volym och väldigt följsam casing. Mitt Ibex med 60tpi är ljusår följsammare än Maxxis Exo-casing. 120tpi-versionen lär vara ännu lättare och ännu mer följsam..
Magnus.Bovall sa:Äntligen har gummit anlänt?
Baronen vägde in på 964 gram och trail King på 944 gram
Skall bli kul att testa.
/M
Schreddan sa:DHR2 Exo 3C(PO) fram och RockRaz SG bak. Ni vet var ni läste det först.
/Phreddan
Magnus.Bovall sa:Dubbarna sticker ut ca 1mm per sida.
Och tot bredd 58mm
Bak ligger dubbarna jäms med däcksidan
Tot bredd 59mm
Så TK är 1mm bredare än baronen.
theBrand sa:Schreddan sa:DHR2 Exo 3C(PO) fram och RockRaz SG bak. Ni vet var ni läste det först.
/Phreddan
Fan, jag har ju DHR2 fram, men bak har jag Hans med DAMP.
Är jag helt ute nu??
larsaw sa:Vilket däck rullar bäst mellan DHR2 vs DHF? Exo MaxxPro på båda.
Paco sa:larsaw sa:Vilket däck rullar bäst mellan DHR2 vs DHF? Exo MaxxPro på båda.
Jag skulle säga att DHF vinner den kampen.
Perp sa:Har haft mitt SE4 på bak sedan Gesunda rejset. Inga punkor eller burps eller nått alls faktiskt, mkt nöjd.
Men tröttnar på Bont snart ändå, har inte fått tag i varken SE5 eller SE3 på länge nu.
Börjar fundera på Maxxis HR2 EXO och Tomahawk EXO alt DD som race/bikepark setup.
Perp sa:25mil västerut tyvärr :)
Lokala Trek butiken skulle få hem i slutet på April ev...
Tommi87 sa:Vad borde jag ha fram som matchar något utav de däcken?
Tänker att ett lika dant kan bli lite för spännande när man vill få stopp på paketet. :-D
Rattnalle sa:Ardent funkar fint som bakdäck annars med DHF eller något annat fram.