Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
MickeMud sa:Mitt Forekaster EXO TR stiger på favoskalan, köpte det som ett lättare snabbare framdäck mot Ardenten och funkade bra och tänkte inte så mycket på det under sommaren och hösten. Flyttade det bak inför Witchriden då jag satte ett RocketRon 2,2 Speedgrip fram för att spara ännu mer rull och vikt. Dett avr dock ett misstag då jag dubbelpunkade det två gånger på genomslag, först som slanglöst nerför Löttinge hill då jag blev lite överoptimistisk och pangade på utför och sedan med slangen i vid rösjön då jag gjorde samma sak igen.
Åter till Forekastern, det var mellan 1 och 2 plussgrader hela dagen (9,6 mil) och rätt mkt. hala stenar och rötter bitvis och Forekastern klättrade på bra uppför de stigningar som fans, betydligt bättre än Ardenten 2,4 EXO veckan innan i varmare väder. Men stora förvåningen skedde på Söndagen då jag bytte till DHF 3CMaxterra exo fram och Agressor 3C Maxterra exo bak till SBR 34an i Åkersberga. Det var rena backelitpuckarna och känndes nästa läbbigt hala på typ samma stenar och rötter. Fick toksläpp både fram och bak och det hördes på ljudet hur osmidiga och hårda dom var. Detta gjorde mig feg och eftersom formen inte var på topp slog jag av rejält på farten. Igår kom jag över ett par feta Spez 2,6 or, Butcher och Purgatory Grid Gripton som kändes supermjuka och goa men inte hunnit prova ännu.
Jag har för mycket däck... Jag behöver nog fler.
Hur står sig Forekaster som framdäck jämfört med DHF?
Jag funderar på ett lättare framdäck till stigåka när solen skiner. Kan det Forekaster vara däcket jag söker?