mikipedia_ sa:
Det var ju tråkigt! Men vilka däck finns i en viktklass ner från NNN? Har du fortfarande samma dämparinstälningar som innan oxå så testet blev precis som innan? Om inte kanske du ska labba mer där innan du skickar fantomen i sjön?
Jag tror inte det beror på däckvikten. Ska man ner i lättare grejer så blir det rena XC-däck och det blir nog inget vidare för brötcykling.
Ingenting har ändrats sen jag cyklade sist. Senaste veckorna har jag dock labbat med bakdämparen en del för att få bättre trampeffektivitet och det har hjälpt något, men inte så att cykeln känns bra.
Innan jag köpte HT:n så var jag såklart van vid Fantomen och den är ju vad den är. En riktigt fräsig cykel som dock känns bäst när det går betydligt fortare än vad jag orkar cykla. Får helt enkelt inte upp den i den fart som krävs om det inte går utför. Och jag är inte en sån som slöcyklar uppför för att det är roligast att bomba utför. Jag gillar riktigt teknisk stig som jag knappt klarar av, lite sådär lagom kuperat. För sådant är den rimligen inte rätt cykel, om man inte är betydligt starkare än jag.
Edit: Just nu är jag på rätt dåligt humör och benen var väl inte på topp, så jag ska inte dra några förhastade slutsatser. Får nöta lite mer och försöka känna efter bättre.