Sixsten:
Jag säger inte att det inte finns andra bra däck, men man får nog inse att Maxxis just nu är "go to"däcken för de flesta (åtminstone från trail upp till DH).
Contis Baron och Kaiser project är fantastiska däck, kör Kaiser projekt fram på DHn och tycker det är bättre än DHF jag kört mycket på tidigare. MK2 är ju också ett bra däck för lättare sommarstigcykling, men sidoväggarna revas ju tyvärr upp (ja protected) så fort de ser en vass sten. Samma med TrailKing även om det inte är fullt lika akut. Men de är i min mening fortfarande grymma däck för sitt skrå.
Schwalbe.... mja, MM är grymt.... så länge de håller, gummit i sidodobbarna spricker ju tyvärr, kanske kommit till rätta med det nu med Addixgummit eller vad det heter.
Men även fast det finns andra däck så ser ju som sagt många Maxxis som sitt förstaval och som jag skrev tidigare, kan det inte få finnas ett test som jämför dess modeller när det ändå finns en väldans massa andra däcktest som jämför brett?
Även om du inte gillar Maxxis (pga att märket är Kinesiskt? Inskränkt i så fall, men jag hoppas att det är pga något annat) så finns ju trots allt alla andra tester för dig att läsa. Lätt att skita i att läsa just detta test i så fall som uppskattas av många andra.