Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Marcus TSD sa:Nu efter Göteborg endurot är jag lite sugen på att ha ett sett rena regn och ler däck... Vad är era favoriter? Jag har tidigare kört med Shorty och varit nöjd i allmänt antingen lösa eller leriga förhållanden men frågan är om man inte ska ha ett set ännu mer aggressiva? Hur är Schwalbe Dirty Dan till exempel? Nya WTB Verdict och Verdict Wet ser även riktigt bra ut!
Raggamuffin sa:Marcus TSD sa:Nu efter Göteborg endurot är jag lite sugen på att ha ett sett rena regn och ler däck... Vad är era favoriter? Jag har tidigare kört med Shorty och varit nöjd i allmänt antingen lösa eller leriga förhållanden men frågan är om man inte ska ha ett set ännu mer aggressiva? Hur är Schwalbe Dirty Dan till exempel? Nya WTB Verdict och Verdict Wet ser även riktigt bra ut!
Blev det något nytt?
Själv sugen på att prova Dirty Dan.
lundatok sa:Kanske inte trenduro, men har nån av er testat Spez Ground Control 2.6?
lundatok sa:Det är med GRID-casing jag beställde, vet inte riktigt hur ni jämför GRID med andra tillverkares stommar men jag har kört mina Butcher/Purgatory GRID ganska hårt mellan stenarna i Hellas och de håller ihop fint. Hoppas på ett skönt sommardäck för Hellas med lite mer rull i Ground Control.
https://www.specialized.com/se/en/ground-control-grid-2bliss-ready/p/156506?color=228070-156506
mikipedia_ sa:lundatok sa:Det är med GRID-casing jag beställde, vet inte riktigt hur ni jämför GRID med andra tillverkares stommar men jag har kört mina Butcher/Purgatory GRID ganska hårt mellan stenarna i Hellas och de håller ihop fint. Hoppas på ett skönt sommardäck för Hellas med lite mer rull i Ground Control.
https://www.specialized.com/se/en/ground-control-grid-2bliss-ready/p/156506?color=228070-156506
Vore intressant med vikt på 29x2,6, någon som vet??
Jag är oxå nöjd med spez gridcasing, verkar hålla bra ovsett Butcher, Slaughter lr Purgatory som jag kört en hel del med.
En 2,6a med REJÄLT punkaskydd skulle väl bli enormt tung? Redan en 2,4 väger ju multum med bra punkaskydd.larsaw sa:lundatok sa:Kanske inte trenduro, men har nån av er testat Spez Ground Control 2.6?
Skulle den finnas med REJÄLT punkaskydd, så vore det ett ”mega”-intressant trenduro däck!!
Nej lite så. Men det var ju det larsa skrev :-)Luthman Photography sa:Oas, REJÄLT punkaskydd behöver man väl inte förrän vi snackar ren DH. Jag har ett DHF med vanliga exo på min hoj nu, redan där är man ju uppe i över kilot gummi, tyngre än så är ju rätt osexigt för stighojande i sthlmsmiljö.
Rattnalle sa:Nej lite så. Men det var ju det larsa skrev :-)Luthman Photography sa:Oas, REJÄLT punkaskydd behöver man väl inte förrän vi snackar ren DH. Jag har ett DHF med vanliga exo på min hoj nu, redan där är man ju uppe i över kilot gummi, tyngre än så är ju rätt osexigt för stighojande i sthlmsmiljö.
Jag tycker också är fullt tillräckligt för stigcykling. Åker jag till berg eller bikepark behöver jag något tjockare för att det ska hålla för min feta kropp och då springer vikten iväg.
Jag är inte heller så snabb. Jag råkar bara vara bra på att köra sönder däck och fälgar i förhållande till vad som vore rimligt med min vikt :-)Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Nej lite så. Men det var ju det larsa skrev :-)Luthman Photography sa:Oas, REJÄLT punkaskydd behöver man väl inte förrän vi snackar ren DH. Jag har ett DHF med vanliga exo på min hoj nu, redan där är man ju uppe i över kilot gummi, tyngre än så är ju rätt osexigt för stighojande i sthlmsmiljö.
Jag tycker också är fullt tillräckligt för stigcykling. Åker jag till berg eller bikepark behöver jag något tjockare för att det ska hålla för min feta kropp och då springer vikten iväg.
Jag kör alltid samma däck, ska jag till någon park och det är väldigt lerigt kanske jag slänger på något mer lervänligt än ett dhf fram, men i övrigt är det nästan alltid samma setup. Men så kör jag ganska fegt och är rätt långsam också.
larsaw sa:mikipedia_ sa:lundatok sa:Det är med GRID-casing jag beställde, vet inte riktigt hur ni jämför GRID med andra tillverkares stommar men jag har kört mina Butcher/Purgatory GRID ganska hårt mellan stenarna i Hellas och de håller ihop fint. Hoppas på ett skönt sommardäck för Hellas med lite mer rull i Ground Control.
Vore intressant med vikt på 29x2,6, någon som vet??
Jag är oxå nöjd med spez gridcasing, verkar hålla bra ovsett Butcher, Slaughter lr Purgatory som jag kört en hel del med.
Intressant! Är också intresserad av vikten, men ännu mera måtten när det är monterat på fälg...
Uppdatera GÄRNA! Please!!!
lundatok sa:Ja, jag har Bu/Pu på id 30-fälg hemma. De är inte jättebreda men bredare än de 2.3 de ersatte, nu när jag väl handlat sommardäck för snabb finåka i ett torrt Hellas så börjar det ju givetvis regna.
Rattnalle sa:Jag är inte heller så snabb. Jag råkar bara vara bra på att köra sönder däck och fälgar i förhållande till vad som vore rimligt med min vikt :-)
toga sa:Fick punka på mitt HansDampf soft. Tänkte prova något nytt med Aggressor, och eftersom jag vill ha det snabbt så tänkte jag köpa från cykloteket som hade för 390 spänn, men i dual compound. Är det okej för stig/enduro allround däck? Eller blir det för dåligt i väta?
Blir man utstött med Schwalbe MM fram och maxxis bak? =)
toga sa:Blir man utstött med Schwalbe MM fram och maxxis bak? =)
Makten sa:Är det nån som provat Specializeds 2,3"-däck på jättebreda fälgar (~35 mm innerbredd) och därmed vet om profilen blir helt keff eller om det är funkis?
Paco sa:Makten sa:Är det nån som provat Specializeds 2,3"-däck på jättebreda fälgar (~35 mm innerbredd) och därmed vet om profilen blir helt keff eller om det är funkis?
Testade Slaughter Grid 2,3 på Oozy 395+ i bak och det blev väldigt kantigt. Inget jag rekommenderar....
Viktmässigt verkar DD och grid ligga på ungefär samma nivå och maxxis har ett snäpp grövre casing de med. EXO+ låter ju trevligt men då hade jag ju viljat ha det på aggressor eller minion ss. Maxxis är dock inget krav, rimlig casing hos valfri tillverkare sökeslarsaw sa:DD är väl ändå kralligare än GRID, Spech motsvarighet till DD heter väl Blck Dmnd?
Maxxis EXO+ är väl vad du söker gissar jag, men den casingen finns bara till DHF/DHR2 vilket inte är mönstret du önskar...
Själv orkar jag inte vänta på att EXO+ ska släppas till fler Maxxis-däck, utan kommer högst troligen gå på Bontrager SE4 eller SE2 (om det går att hitta inom rimlig leveranstid...)
Verkar väga typ 200g mindre än butcher grid, är det olika casing då, mönstret brukar ju inte göra så mycket i vikt...lundatok sa:Har ett par Ground Control 2.6 GRID i källaren jag kan väga. Blir mina sommardäck.
Fan, ingen konsensus här inte! :-))mikipedia_ sa:Paco sa:Makten sa:Är det nån som provat Specializeds 2,3"-däck på jättebreda fälgar (~35 mm innerbredd) och därmed vet om profilen blir helt keff eller om det är funkis?
Testade Slaughter Grid 2,3 på Oozy 395+ i bak och det blev väldigt kantigt. Inget jag rekommenderar....
Jag kör Butcher på Hope 35w fälg å märker ingen skillnad i profilen mot när däcket är på Dt xm481.
Sen tror jag Slaughter är kantigare än vaz tex Purgatory och Butcher är från start så det kan ju spelat in för Paco?
Det är bara att läsa lite här. Så länge rekommendationerna spretar som de gör finns inget nytt supergummi :-)Raggamuffin sa:Man vet ju inte vilket supergummi som gömmer sig efter nästa huck.
jofahjalm sa:Jag har för länge sedan valt dom däcken jag använder. Det är superskönt att inte behöva testa några nya grejer.
JesperA sa:Har testat endel däck nu sedan jag blev skogs-mulle & måste säga att Schwalbe är extremt överskattat, förstår verkligen inte varför folk ofta sätter dom på sin #1 lista, speciellt inte efter att ha testat Vittoria däck.
Schwalbe har värdelös QC, har fått ovala däck flera gånger, ibland med "blåsor" (inte extremt visuella men roterar man däcket snabbt så ser man högre områden), dessutom är dom sällan rakt spårade (vobblar från sida till sida). Ofta lyckas man också köra av en dubb, som blir lixom avskurna. Dessutom, om man lämnar Schwale däck utan uppsikt i ett par månader så torkar dom ut & blir lika spröda som Korvbrödsbagarns korvbröd, smular sönder som fnöske. Dom håller mellan 50-100 mil också så man får lägga 40 tusen miljarder kronor på däck varje år om man kör med Schwalbe.
Continental håller i all oändlighet i jämförelse & rullar minst lika bra eller bättre men är ofta stenhårda. Vittoria håller 10% bättre än Schwalbe men har grym QC, snabba & följer underlaget extremt bra, speciellt high volume däcken.
Maxxis rullar ganska mycket sämre men håller också i en evighet jämfört med Schwalbe & känns dessutom som att köra på moln.
Så varför höjer folk Schwalbe till skyarna???? Dom kan inte undgått att märka av alla negativa aspekter med Schwalbe däck?
Mårten sa:Fast alltså, jag har aldrig upplevt några problem med Schwalbe.
Däremot har jag slitit loss otaliga kantdubb från Maxxis... Samtidigt, ibland håller dom rätt länge. Även om dom ser trötta ut.