Vill du åka till Lunsen på söndag?

Per skrev:

> var jättefin snöstig, ej isig, och alla andra stigar verkade
> också väl uppgångna. De är så pass fasta att det inte verkar
> spela någon roll att det är ganska varmt, inget snöklet i
> pedalerna.

Vad händer med snön/regnet som enligt prognosen faller just nu (här i Ludvika snöar det nu)?

<http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5220&c1a1=93264&>

Har i vart fall gjort iordning cykeln och roar mig med en sent påkommen liten kolhydratladdning alá pasta och sportdryck :)

Ska plocka ihop lite grejjer i lämplig väska strax, ser det ut att vara bra bilföre imorgon bitti kommer jag!

TnT_hemma skrev:

> Vad händer med snön/regnet som enligt prognosen faller just nu
> (här i Ludvika snöar det nu)?

Tror inte det blir lika vackert väder imorgon som idag. Men det är optimalt för att hoja. Just nu har vi minusgrader här. Lunsen är en tät skog så vind är inte faktor. Är det kallt blir det bara ännu roligare eftersom stigarna blir hårdare. Det är ett väldigt speciellt före, "phytonföre" skriver Fredrik L på MTB @ Signals and Systems, alltså, snabbt, hårt, utan is.

Per

Per skrev:

> Tror inte det blir lika vackert väder imorgon som idag.

Här har varit igenmulet och framförallt riktigt isande vindar, vallade farmor med lite pimpelfiske idag *brrr*

> Lunsen är en tät skog så vind är inte faktor. Är det kallt blir
> det bara ännu roligare eftersom stigarna blir hårdare.

Minusgrader skrämmer mig inte så länge de är färre än tio :)

Dessutom låter tät skog som något som håller snön en bit ovan marken och inte förstör spåren.

> Det är
> ett väldigt speciellt före, "phytonföre" skriver Fredrik L på
> MTB @ Signals and
> Systems
, alltså, snabbt, hårt, utan is.

Jag har 296:orna på och tänker låta det förbli så; antingen de, Michelin Wildgripper eller Conti Twister - inget svårt val så här års :)

Post &Auml;ndrad (04-03-13 23:18)

Sitter i smöret vad det gäller däckvalet inför imorrn.... Eller rättare sagt jag har inget att välja på.. Har bara en massa UST däck och det sitter ju vanlig fälg på dessa hjul..... Det är stora nabbar på det som sitter på nu så det blir väl sådär bra... Schwalbe jimmy hade nog varit valet annars.men jag är inte orolig kommer bli kul oavsett däck!!

Ses imorrn!

Hampus

Det var inte så hårt i skogen längre, men det blev kul värre ändå tycker jag. Lunsen är suveränt, och än lurigare än vanligt blev det idag på sina ställen.

Å andra sidan försvann ju rötterna i snön.

Nästa gång jag kommer sna det vara torrt och solsken, har aldrig prickat in sådant väder där uppe.

Tack alla för en kalasrunda! Lägger upp lite bilder så småningom om några blev bra.

Jonas

Tack Själv!

Var som sagt en kalas runda - skönt att få leka lite i skogen.

Blev ju lite smörigt på vägen tillbaka från stugan...tror att det känns lite i armar och axlar....

Ledsen förresten för att jag lämnade tidigt - tenta snart.....Gick lite snabbare på hård väg hem än i slasket i skogen ;-)

Vi ses!

Hampus

> Lägger upp lite bilder så småningom om några blev bra.

Det ser vi fram mot: Kollar just igenom våra. Saken var den, att för att ta bra bilder var man tvungen att snöpulsa så det blev inte så många.

Per

Så var då även den galne dalmasen hemma välbehållen.

Eftersom jag inte hade någon tid att passa höll jag hastighetsbegränsningarna denna gång, tog i gengäld nästan en timme til *harkel*

Per skrev:

> > Lägger upp lite bilder så småningom om några blev bra.
>
> Det ser vi fram mot: Kollar just igenom våra. Saken var den,
> att för att ta bra bilder var man tvungen att snöpulsa så det
> blev inte så många.

Ska kolla igenom mina också, trots att jag hade kameran i bilen under hela turen .)

Men nu ska det bli S K Ö N T med en dusch!

F.ö. ska jag sluta tävla långlopp och vara med på Epics istället - mycket roligare. Tack alla och återigen förlåt att ni fick vänta.

Japp, visst är det! Det är nästan alltid värt tid/bensin att åka iväg på en långtur i nya skogar. Ingen anmälningavgift heller!

jomper skrev:

> Det är nästan alltid värt tid/bensin att
> åka iväg på en långtur i nya skogar. Ingen anmälningavgift
> heller!

Vi ska försöka ta oss ned till Stockholm i vår eller början på sommaren, skulle gärna åka Helllas o kanske Hellas - Handen. Svårigheten är att vi inte har någon bil, så vi får hoja till Märsta o sedan ta pendeln; om vi inte kan få ihop ett gäng från Uppsala i vilket det ingår någon med bil.

Per

Per skrev:

> Svårigheten är att vi inte har någon bil, så vi får hoja till
> Märsta o sedan ta pendeln; om vi inte kan få ihop ett gäng från
> Uppsala i vilket det ingår någon med bil.

Sist jag kollade fanns det folk som inte gör annat än hyr ut automobiler till en rimlig peng - speciellt om man är flera som delar.

Tillbaka
Topp