Vilse i cykeldjungeln

Emmelie_74

Ny medlem
Vilse i cykeldjungeln
Hej!
Jag har alldeles precis bestämt mig för att börja cykla mtb. Ska vara med på utmaningen i Karlstad till hösten, ett multisportlopp, samt ha finnmarksturen i Ludvika som mål för nästa år.

Nu är ju bara det lilla kruxet att jag inte äger någon cykel, vilket jag nu alltså tänkte ändra på. Till saken hör att jag inte kan någonting om växelsystem, bromsar etc. Min budget tillåter en cykel i 5000 kr klassen, och jag har blivit rekommenderad scott contessa.

Min fråga är alltså om det finns några andra cyklar i den prisklassen som kan vara värda att titta på också? Vill gärna ha lite alternativ att titta på.

Tacksam för svar
Ha de gött!

Em

Vilse i cykeldjungeln
Hoppsan, det var snabba svar! :-)

Begagnat är ett alternativ absolut, men skulle nog vara ett tacksamt objekt att grundlura! Har kollat lite på "köp och sälj" på denna siten men eftersom jag inte vet riktigt vad jag letar efter blir det klurigt...

Den tyska sidan kan man ju kika lite mer på, men då blir problemet ramstorlek istället!

Ha de!

Vilse i cykeldjungeln
Jag har en Trek 6300 WSD (2010 års modell) till salu som knappt är använd. Har cyklat i skogen med den en gång och en handfull gånger på väg. Säljer den för att den är något för stor och jag har helt enkelt inte plats för fler cyklar.

Storleken är 16,5. Spec hittar du på min annons på blocket, http://www.blocket.se/vi/33904688.htm

Den är som sagt riktigt rolig att cykla med och säkert ännu roligare om man storleksmässigt passar den bättre. Nypris för den när jag köpte den förra året var 12000:-, nu när Trek tagit över som återförsäljare för Trek själv i Sverige har nypriset sjunkit till ca 10000:- istället, jag vill ha 6500:- för den. Hör gärna av dig om du är intresserad!

Vilse i cykeldjungeln
Chapter 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ca: 700kr mer än budget, men är inte denna ett
> bättre alternativ än Cuben, Benne?
>
> Radon ZR Lady 5.0
> http://www.bike-discount.de/shop/k95/a42449/zr-lad
> y-5-0.html?mfid=52

Den är definitivt ett bättre alternativ, dock över budget som sagt. Ville bara visa vad man får för 5000 i Tyskland, men för varje extra tusenlapp får man mycket mer cykel.

Vilse i cykeldjungeln
Benne skrev:
-------------------------------------------------------
>, men för varje extra
> tusenlapp får man mycket mer cykel.

Jo, det är klart.

Jag tänkte mer att "prisklass 5000kr" är + - 500kr och då låg Radon ZR Lady 5.0 väldigt nära i pris, även om det fortfarande är något över TS prisklass.

Senast ändrad:
Vilse i cykeldjungeln
Yohana - Ska kolla upp cykeln, tänkte prova storlek hos ngn återförsäljare och återkommer!

Martina - Jag bor i Karlstad så det är i de skogarna jag håller till =)

Kan väl säga som så att jag inte är superbunden till budget, men vill ha en prisvärd cykel i de trakterna, får man tag i en bra cykel till ett bra pris är jag nöjd! En kompis arbetskollega beställde cykel från tyskland och han verkar nöjd. Ska som sagt kolla upp den möjligheten mer också. Men är väldigt tacksam för alla tips. Även om 5000 inte är mycket för en cykel borde det ju fnnas bättre och sämre i denna prisklass med.

Ha de!

Vilse i cykeldjungeln
Hallåj! Tänkte bara meddela att det efter mycket om och men blev en cykel!
Vart en Specialized Hard Rock Disc, 2010 modell som med lite rea passade in i budgeten. Så nu laddar jag för Utmaningen och finnmarkstur 2012!

Ha de bra!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp