Vinda skivor?

Fischer

Ny medlem
Vinda skivor?
Vad gör man åt vinda skivbroms-skivor? Skivan rör sig kanske 1 - 1,5 mm i sidled, men det är tillräckligt att för att det ska ta i.

/Fischer

Vinda skivor?
Köp ny skiva! Blir aldrig bra om du försöker räta dem med skiftnyckel etc. Dessutom försämrar man hållfastheten. Safety first! Kan vara värt en 500-ing.

Vinda skivor?
Eh, köp absolut inte ny skiva säger jag. Det kanske kan vara lite svårt att få den perfekt rak, men du kan nog lätt få den så att den inte släpar mot beläggen. Tror att det finns fler trådar om hur man rätar upp skivor på forumet iaf. Jag är inte säker på vad som är den bästa tekniken, men det värsta borde gå att fixa med händerna. Tänk dock på att inte låta någonting röra skivan direkt, speciellt inte fingrarna då dom är fettiga och smutsiga. Ha en trasa mellan. Andra kan säkert svara bättre på hur du lättast riktar upp skivan, för att köpa en ny tror jag är totalt bortkastade pengar.

Vinda skivor?
Det där fixar du genom att böja och lite på skivan. Är det inget fel på skivan mer än det så behöver man definitivt inte köpa nytt. Fasen!!!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp