vinokourov dopad!

vinokourov dopad!
LEAF: Men är som Millar sa, Vinokourov är en kille med klass. Lite som Bettini tycker jag som är duktig på att åka cykel även om han inte alltid är på topp och vinner.

vinokourov dopad!
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> fy fan, jag ska sluta att ha favoritcyklister

tur att contador är ren (peppar peppar, ta i trä :p)

vinokourov dopad!
Och han har man hyllat för sina oändliga attacker. Inte utan att man undrar om han var "ren" överhuvudtaget de senaste åren och inte minst när han vann Vueltan ifjol.
Fy fasen vad trött man blir på eländet som aldrig verkar ta slut.

vinokourov dopad!
En tanke bara... om tillhandahållande av och användande av doping per automatik skulle ge fängelse eller villkorlig dom med flera hundra timmars samhällstjänst istället för avstängning.

Finns det nån som nånsin fått fängelse för någotdera?

Funderar starkt på att skita i Lilla Barkarby med Tdf och belpils imorrn, eller vad tycker ni?
/Staffan

vinokourov dopad!
nu ska vi väl iofs vänta på b-provet också, men sannolikt kommer det väl visa samma sak. Lite samma scenario som med Landis i fjol iom att båda såg det som sin kanske sista chans att vinna touren. Då tog desperationen överhand.

Och ja, jag tror att Landis var dopad i fjol genom att han tog för mycket testosteron för att återhämta sig efter sin genomklappning och sen tryckte dit för mycket av det balanserande ämnet för att dölja det (förenklat uttryckt).

vinokourov dopad!
Varför står det Onsdagen 25 juli på nyheten? Imorgon ju.... Jag hade hoppats på att det var 1:a april men tydligen inte.

Ja tråkigt, men jag orkar inte bli upprörd över det, Vinokourov är en skön kille. Men visst blekfeta fotbollsälskare i SVT:s morgonsoffa kommer gotta sig åt detta och sen hylla världens sämsta fotbollspelare Chippen i nästa mening. Jag blir så trött. Nej nu ska jag ut och cykla, det är skoj. Vad proffsen gör skiter jag i. Det är bra underhållning. Som wrestling typ=)

vinokourov dopad!
Jan Ullrich skrev:
Som wrestling typ=)

så du läste också krönikan på expressen.se :)

Det blir nog lite klurigare att förklara hur man har någon annans blod i ådrorna än hur man har för mycket testosteron i kroppen.

vinokourov dopad!
Trist, Touren hade behövt klara sig utan dopingfall upptäckta under tävlingen för att cykelsporten inte skulle duka under helt... så går idioten och dopar sig när han redan var ute från pallchans :-((((((((((

vinokourov dopad!
Seriöst, inte fan kan man vara så fantastiskt körd i huvet.........oki, killen har väl svämmat över i mjölksyra.

årkar fan inte höra fler dumma borförklaringar ala hamiltons tvillingsjäl............inte många varianter kavar........öhhhhhh......jag blev bortför av aliens som injeserade utomjordisk dna.........jag lovar.......

Sätt dom dumma jävlana i fängelse..........och ett ryskt äckligt sådant.

C

vinokourov dopad!
LEAF skrev:
> tur att contador är ren (peppar peppar, ta i trä
> :p)

Det har visst kommit nya uppgifter om Contador i Operation Puerto nu också...
Det slutar med att Lövkvist vinner, så långsam som han är kan han inte vara dopad.

vinokourov dopad!
just ja, Contador nämndes ju med Puerto... Det gjorde ju iofs Valverde också, men han är också så seg nu att han måste vara ren... ;)

vinokourov dopad!
Han blev ju intagen på sjukhus men om han fick blod där så skulle tävlingsläkaren givit sitt godkännande för fortsatt tävlan. Även om det hände på sjukhuset så är det ett brott mot reglerna.

vinokourov dopad!
Fortfarande, någon som hört talas om ett B-prov? (Har jag missat något i texten?)
Någon som har fått höra något från UCI eller TDFs ledning?

vinokourov dopad!
Åh, nej! Tur att man sitter ned. Inte nu igen - och Vinokourov som verkat så juste, och som vi hejade på under tempoloppet! Det var ju så roligt att han fick revansch, tyckte man ju då... Suck.

vinokourov dopad!
Även om han fick blod på sjukhuset efter skadan skulle väl man meddela tävlingsledningen det, och i så fall få klartecken eller inte, med tanke på allt snack om blod-doping. Jag har svårt att tro att han har intelligens som en skalbagge, och alla andra i stallet och på sjukhuset.

vinokourov dopad!
Klart han inte fick blod på sjukhuset. Alla på sjukhuset måste vetat vem han var, därför inget som ens är i närheten av doping, stygnen genomfördes säkert med "fältkirurgi" helt utan bedövning. Allt som ens kan misstänkas vara i närheten av doping måste ha dokumenterats mer än väl och listor lär ha lämnats till tävlingsledningen.

Skulle inte förvåna mig om bortförklaringen kommer att heta att han fick blod på sjukhuset men i rimlighetens namn lär varken vinokurov, astanas läkare eller astanas lagledning gått med på att blod pumpats i honom på sjukhuset, åtminstone om man ville hålla honom ren.

vinokourov dopad!
S. Andrée skrev:
> En tanke bara... om tillhandahållande av och
> användande av doping per automatik skulle ge
> fängelse eller villkorlig dom med flera hundra
> timmars samhällstjänst istället för
> avstängning.
>
> Finns det nån som nånsin fått fängelse för
> någotdera?
>

Jag tror, och hoppas, att man ska ha begått en gärning reglerad i brottsbalken för att kunna dömas till fängelse. Att fuska i en sport genom att äta vissa piller bör inte vara en sådan.
En civil domstol bör emellertid kunna utdöma böter för bedrägeri eller något slags avtalsbrott.

vinokourov dopad!
Kanske han gjorde som Landis och tog ett par drinkar. Bloody Mary kanske?
När slutar detta? Tror att nu har det börjat...

Ola

vinokourov dopad!
.......(saknar ord)......
Jo, nu kom det ett:
DUMJÄVELN! (och alla andra preparatstinna samt stallchefer och diverse skumma läkare som har preparatbesudlade händer också)!
Nu fick de vatten på sin kvarn, alla runt kaffebordet på jobbet, i TV-expertpanels-sofforna, bilisterna, ja, tamejtusan allihop och deras bror. Oj, vad de kommer gotta sig.
Röven.

vinokourov dopad!
Håkan, Håkan, Håkan...

Kommer du inte ihåg det här?

Drug+testing+graphics+1.jpg

Det finns många skillnader mellan fallet Vino och fallet Landis:

1) Att få en transfusion har en klart och direkt prestationshöjande effekt för konditionsidrotter. Att få tillskott av testosteron har inte visat sig ha någon prestationshöjande effekt för konditionsidrotter.

2) Landis testosteronnivåer var någorlunda jämna under samtliga tester som har analyserats från TdF. Det var hans epitestosteronnivå som var låg efter S17 och som resulterade i en avvikande T/E ratio. Detta kan inte orsakas av att någon har tagit testosteron eller maskerande medel.

3) Landis kraftansträngning i S17 var helt i linje med hans dokumenterade kapacitet. Det som var mest överraskande denna dag var att pelatonen låt honom få så mycket utrymme. Vinos prestation i tempoloppet var i en klass för sig. Han sopade banan med alla hans värsta konkurrenter på en dag där det inte fanns anledning för någon i täten att gör något annat än kör så hårt som möjligt (uppför, iaf.) Mycket svårare att förklara det som ett strategisk misstag av alla andra på ett trovärd sätt.

Vino testades också efter gårdagens etapp. Om han fick en transfusion så kommer det att visas klart och tydligt på detta test också. Om detta test är negativ, då kommer vi att ha MYCKET mer att diskutera.

hakanf skrev:
> nu ska vi väl iofs vänta på b-provet också,
> men sannolikt kommer det väl visa samma sak. Lite
> samma scenario som med Landis i fjol iom att båda
> såg det som sin kanske sista chans att vinna
> touren. Då tog desperationen överhand.
>
> Och ja, jag tror att Landis var dopad i fjol genom
> att han tog för mycket testosteron för att
> återhämta sig efter sin genomklappning och sen
> tryckte dit för mycket av det balanserande ämnet
> för att dölja det (förenklat uttryckt).

vinokourov dopad!
det är iof sant Cuscino! En stilla undran, en årslön är väl kanske mycket för den enskilde proffscyklisten, men man undrar hur mycket en sak som denna kostar verkligheten, reklamintäcker etc. borde vara ganska mycket!

vinokourov dopad!
Fast vad hade man att vänta sig av Astana? De var ju redan favorittippade i två grenar. Den ena var cykling och den andra doping.

Att spela på att nån i Astana skulle torska för doping under touren hade inte gett många kronor tillbaks från Unibet.

Stalle

vinokourov dopad!
Jensen skrev:
> det är inte så ofta som B provet visar nå annat
> än A provet

Det är du inte ensam om att veta. Bprovet stämmer med Aprovet i princip alltid, men kasta ut påståenden då bara Aprovet är testat?
Jag vill se ett Bprov, och ett uttalane från någon annan än en nyhetshemsida som cyclenews. Jag vill höra att vino var, eller inte var, dopad från den instans som har hand om fallet då dom har kommit fram till något konkret som inte kommer att resultera i att folk dividerar fram och tillbaka. TDF/UCI/whatever.

Senast redigerad av en moderator:
vinokourov dopad!
Det var förhållandet mellan Landis testosteron och epitestosteron som var utanför gränsvärdena, och det var dessutom syntestisk testosteron inblandad. Det är känt att cyklisterna emellanåt tar testosteronplåster eller andra kurer mellan etapperna för att återhämta sig och jag skulle tro att han schabblade med doseringen. Sen kan man ha olika teorier om hur detta kom sig.

vinokourov dopad!
hakan f: det där skulle du aldrig ha sagt, du kommer att dränkas i ett berg av diagram (som visserligen inte säger bajskorv , men ändå....)och procedurgenomgångar. Ta tillbaks alltihop,
cyklister dopar sej inte, och skulle dom göra det så är det bara hämndlystna tävlingsledningar, giriga stall, korrupta cykelförbund mm som har petat i dom skiten i sömnen.

Allvarligt , om ett stall frivilligt drar sej ur pågående tävling(Vinokuorov) så är det ett erkännande! sen kan ni kräva B-prov och oja er över elaka reportrar till döddagar. Det finns en gräns mellan entusiasm och idioti som en del på forumet inte riktigt verkar se, tyvärr.

vinokourov dopad!
Att det fortfarande inte är klart att Landis faktiskt var dopad gör ju naturligtvis att det bara är min åsikt, vilket jag också klargjorde. Sen att vissa vill läsa det på sitt sätt för att få säga det de vill säga är en annan sak.

vinokourov dopad!
ignatius skrev:
> Allvarligt , om ett stall frivilligt drar sej ur
> pågående tävling(Vinokuorov) så är det ett
> erkännande! sen kan ni kräva B-prov och oja er
> över elaka reportrar till döddagar. Det finns en
> gräns mellan entusiasm och idioti som en del på
> forumet inte riktigt verkar se, tyvärr.

Hört talas om att den här frågan inte bara berör ett svenskt internetforum?
Att stallet drar sig ur kan jag ta som ett erkännande, vad vet jag, stalledningen kan ha talat med Vino och han kan ha erkänt för dom eller vad som helst, men jag anser fortfarande att ingen ska gå ut med uppgiften om att en cyklist (eller atlet i vilket slag som helst) är dopad innan ett Bprov ellar andra nödvändiga prov har genomförts. Sen om det strular, som med Landisfallet då det hävdas tusen olika saker hit och dit är en annan sak.
Kan man säga, i och med ett a- och b-prov samt eventuella i tid närliggande andra tester, att en atlet är dopad kan ju hela världen få veta om det från en officiell instans. Idioti? Nja.

Tillbaka
Topp