Det sägs att man ska ha talamod, men alla har sina brister...
[Rant]
Klart att det finns dopade inom idrott, jag har aldrig påstått motsatsen. Jag var verksam som sjukgymnast och tränare i USA med proffsidrottare från dussentals länder och flera olika idrotter på en heltidsbasis mellan 1990 och 1998. Med detta i bagaget blev jag anställd här i Sverige som forskare med Olympiska idrottare, träning och Idrottsmedicin mellan 1999 och 2002. Jag vet mycket mer om ämnet än jag har skrivit här och har sett och hört mycket som jag kommer aldrig att skriva om. Du verkar inte ha kapacitetet att ana hur grundlösa och felaktiga dina påståenden är, så snälla, sluta med dina patetiska attacker innan du skämmer ut dig själv ännu mer.
[/Rant]
Rayy har rätt. Även om Vino fick en transfusion är det fortfarande fel att informationen kommer ut innan B-provet har testats. Det strider emot WADAs egna regler och är mer bevis på att systemet måste ses över. Dopade inom idrott ska stängas av, men ingen som är ren ska behöva vara rädd. Alla måste ha mer förtroende för testningsproceduren. Varje gång testpersonalen eller ledningen för labbet eller UCI eller WADA läcker informationen i förtid på detta sätt så är det ett steg ifrån hur det borde vara. Informationen ska komma ut när det har bekräftats av B-provet, inte innan.
Alla dopade ska avslöjas, men inte tills efter B-provet!
Jag hoppas verkligan att både B-provet och A- och B-proven från gårdagens etapp matchar varandra eftersom det kommer att ge mer förtroende för labbet. Det är det som jag är efter, inte att dopade ska frias. När de som tävlar tror att alla som dopar kommer att avslöjas, och att de som inte dopar har ingenting att frukta, då kommer vi att se stora, positiva förändringar inom sporten. Vi är inte där ännu. Nu tar vi alla bara skit.
Jag älskade duellen mellan Rasmussen och Contador igår, men jag hatar känslan av obehåg som jag har eftersom jag misstänker att de är inte rena. Jag vill ha samma förtroende för labbet i Paris som jag har på labbet i Huddinge och labbet i UCLA. Jag vill ha samma förtroende för chefen för WADA som jag hade för mina chefer som jag hade när jag jobbade inom forskning. Det är inte alls för mycket att begära.
ignatius skrev:
-------------------------------------------------------
> hakan f: det där skulle du aldrig ha sagt, du
> kommer att dränkas i ett berg av diagram (som
> visserligen inte säger bajskorv , men
> ändå....)och procedurgenomgångar. Ta tillbaks
> alltihop,
> cyklister dopar sej inte, och skulle dom göra det
> så är det bara hämndlystna tävlingsledningar,
> giriga stall, korrupta cykelförbund mm som har
> petat i dom skiten i sömnen.
>
> Allvarligt , om ett stall frivilligt drar sej ur
> pågående tävling(Vinokuorov) så är det ett
> erkännande! sen kan ni kräva B-prov och oja er
> över elaka reportrar till döddagar. Det finns en
> gräns mellan entusiasm och idioti som en del på
> forumet inte riktigt verkar se, tyvärr.