Provfärd genomförd. Både YR och iPhone säger att det är 4 grader, jämförbart med pendlingen igår.
Valde tunnare handskar för att verkligen kunna känna om de gör jobbet.
Slutsats: det gör de.
Jag kollade inte temperaturen innan jag startade så jag förstod inte hur bra de höll vinden borta förrän jag tog ut en hand för att ge tecken när jag skulle svänga. Då blev det uppenbart att de skyddade ordentligt.
Passformen är inte perfekt. De är som sagt lite trånga och ligger mot lite här och där. Min provtur var för kort för att avgöra om det är störande i längden, men jag tror man vänjer sig.
Det gick trögt att växla till större klinga då reglaget måste trycka mot barmittsväggen, men till mindre var inga problem och framförallt bromsen fungerar ostört. Det var heller inget större problem att få ut och in handen under färd.
På Måndag planeras ett live test vid pendling.
Edit:
Länk till produkten.
Edit 2:
När jag tittar på bilderna nu tror jag banne mig att jag satt dem knas. Fast de verkar inte heller veta hur man ska göra. På första bilden sitter knäppningen "utanpå" styret så att öppningen pekar rakt upp. På sista bilden har de istället knäppt runt styret så att vinkeln blir knas (där det står Installation Method). Det är givetvis så jag gjort. Tror absolut det blir bättre på första sättet.