Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SvenC sa:Vad är problemet?
Det förstår inte jag heller. Lite skit vid sidan om viktigare partier, men annars är det bara att köra.SvenC sa:Vad är problemet?
Precis, laggar eller snöskor är det som gäller.Brakastruten sa:Det är människornas fel, allting. Sluta rädda dem! Återställ vintern, som den skall vara.
kais01 sa:fy fan för sopsaltning. och tvättning av cykeln kan riskera att föra in skiten i lagren, var försiktig med det:)
tycker problemet med nedskitad cykel minskar om man har ett bra stänkskydd på framhjulet, kan gärna gå ner till typ 5cm från marken.
Aron sa:Dör man om man slickar på dom här?
kais01 sa:en välplogad vinterväg är inte så dumt ändå.
kais01 sa:jo Bele, pendlar genom solna. sopsaltningen på solnavägen lämnar en del i övrigt att önska. det funkar förstås bra ibland.
rätt ofta är det dock problem; är det inte saltslask så har man saltat otillräckligt när det fryser på efter sopningen med högblank skridskobana som följd.
en välplogad vinterväg är inte så dumt ändå.
kais01 sa:jo även konventionell snöröjning kan göras bra eller dålig. har en känsla av att sopsaltning ibland är en omväg för att få till vettig snöröjning, något som kunde göras bättre och billigare genom att bara ploga en aning oftare.
solnavägens cykelbanor bär tecken på dålig sopsaltning. ffa har man problem när det blir nedåt tio minus. det kanske är så att man bara sopar, vem vet.
kais01 sa:det är helt osannolikt hur man tagit bort cykelbanor vid råsunda när tvärbanan kom.
frause sa:Hela Solna bär tecken på anticyklingspolitik i största allmänhet, tycker jag.
Brakastruten sa:Det är människornas fel, allting. Sluta rädda dem! Återställ vintern, som den skall vara.
Aron sa:[DIY] Hur du tillverkar dina egna kaststjärnor.
Fredrik S sa:Den lokala nätblaskan i den lilla staden där jag bor hade ett reportage om att kommunen hade börjat sopsalta vissa cykelvägar förra vintern. I kommentarsfältet under kunde man bland annat läsa följande:
-"Att kräva att man skall kunna cykla till jobbet i december är exakt samma sak som att kräva att man skall kunna åka skidor till jobbet i juli"
kais01 sa:fy fan för sopsaltning. och tvättning av cykeln kan riskera att föra in skiten i lagren, var försiktig med det:)
tycker problemet med nedskitad cykel minskar om man har ett bra stänkskydd på framhjulet, kan gärna gå ner till typ 5cm från marken.
Bele sa:kais01 sa:det är helt osannolikt hur man tagit bort cykelbanor vid råsunda när tvärbanan kom.
+1
erik h sa:Tyvärr blev det så långt och backigt efter byte av kontor så det blev tråkigt med SS. Men nu när jag tänker på det blir jag ju sugen igen. Växelreglaget gav upp i kylan igår...
Martin_Akesson sa:Aron sa:[DIY] Hur du tillverkar dina egna kaststjärnor.
Aron, du får jobba på lite till, såhär ser mina kaststjärnor ut :)
Bele sa:Martin_Akesson sa:Aron sa:[DIY] Hur du tillverkar dina egna kaststjärnor.
Aron, du får jobba på lite till, såhär ser mina kaststjärnor ut :)
Det gäller att få ut maximalt av det man har investerat sina surt förvärvade slantar i :-)
Växlar den fortfarande och växlar den rent?
Martin_Akesson sa:Nu har den rullat rätt många mil och helt klart dags att byta ut det mesta! Har tänkt att fixa det själv när jag får "tid", men snart kan jag inte dra på detta längre...