Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilka är de nämnda? :)Jag har nämnda och de är bra, men slitna :)
Brukar tejpa igen hålen med svart vävtejp när det är kallt eller blött ute.
Tåskydden är bra men sluta snabbt känns det som.
Jag vet inte om de finns kvar men de två par jag har köptes av PlanetX.Semi on-topic: kan någon tipsa om bra toe covers i neopren för de tillfällen då man mest bara behöver täta till ventilationen på sina vanliga cykelskor?
Gore's variant har fått 100% dåliga användarbetyg på tyska shops
Gripgrabs finns bara i fel storlek överallt, utom hos Bikester, som blåste mig på min beställning (men glatt tog mina pengar) pga konkurs när jag beställde dem där förra veckan.
Castellis är svindyra (om man inte köper dem hos Bikester då)
Pearl Izumi's verkar lite tunna (kalla) om man ser till användarrecensioner.
cool. I den prisklassen kan man även använder de som vanliga vinterskor också. Nu är jag i den branschen att jag kan gjuta egna SPD cleat cover i valfri material ( 3d printad tror jag inte på öht) typ som de härBontrager old man winter.
Fasen vad smart.cool. I den prisklassen kan man även använder de som vanliga vinterskor också. Nu är jag i den branschen att jag kan gjuta egna SPD cleat cover i valfri material ( 3d printad tror jag inte på öht) typ som de här
![]()
Jag är jättenöjd med värmen i mina OMW, och betraktat som cykelskor är de ganska mjuka i vrist och sula, så visst kan man gå i dem en bit. Men jag tror inte på dem som generella promenadskor.cool. I den prisklassen kan man även använder de som vanliga vinterskor också.
Alltid gå upp minst en storlek. Jag kör ett par Lake i 45. Har 42,5 i vanliga skor…Sitter och fingrar på köpknappen till ett par Shimano MW501 som cykelkraft har till bra pris. Frågan är dock hu man ska göra med storleken. Jag har ett par Shimano RC903 som jag tycker är bra i 42. Ska man gå upp en storlek för att få plats med extra strumpor/sockar, eller ska jag köra på 42? Cykelkraft har inga halvstorlekar.
På Shimano måste jag gå upp två storlekar…Sitter och fingrar på köpknappen till ett par Shimano MW501 som cykelkraft har till bra pris. Frågan är dock hu man ska göra med storleken. Jag har ett par Shimano RC903 som jag tycker är bra i 42. Ska man gå upp en storlek för att få plats med extra strumpor/sockar, eller ska jag köra på 42? Cykelkraft har inga halvstorlekar.
Fast jag kör ju shimano på sommaren och tycker att storleken är rätt "true" för min fot.På Shimano måste jag gå upp två storlekar…
Mät din fot, rita runt på ett papper och mät därifrån. Det millimetermåttet ska du använda, oftast finns även ett mm-mått för skon. Lägg till minst 5 mm.
Skostorlekar är ett skämt. Ett dåligt sådant.
Jag köpte samma storlek som på mina xc5 och det kanske inte va optimalt om man vill ha en tjock socka i.Sitter och fingrar på köpknappen till ett par Shimano MW501 som cykelkraft har till bra pris. Frågan är dock hu man ska göra med storleken. Jag har ett par Shimano RC903 som jag tycker är bra i 42. Ska man gå upp en storlek för att få plats med extra strumpor/sockar, eller ska jag köra på 42? Cykelkraft har inga halvstorlekar.
Jag har kört med ett par gamla Specialized-skor och neopren-överdrag ner mot -10. Men tänkte att jag skulle köpa ett par vinterskor i år. Jag kör uteslutande grave nu för tiden.Jag köpte samma storlek som på mina xc5 och det kanske inte va optimalt om man vill ha en tjock socka i.
Skon funkar som "vanligt" mellan 5-10gr, men går det ner mot noll vill man ha lite mer.
Jag köpte till damasker i neopren som funkat för mig.
|
|
OT för tråden men jag har samma erfarenhet med handskarna. Funkar dock okej ned till -5 för min pendling på ~4,5km enkel väg.Pearl Izumi amfib lobsters - borde nog tagit en storlek större än normalt där också, dessa håller inte längre ned än till nollan
Dessa?Oj. Har inte ens tänkt på vinterdojor med spd! Alltid kör julas 199krs-dojor.
Tror jag börjar på tradera!
uff, de har gått upp med åren. Tror de jag köpt håller tre-fyra år och har relativt hård sula. Tillräckligt för att svälja de 4-5 mil om dagen jag brukade cykla om vintern. Hade vanliga plattformer då.Dessa?
![]()
Vinterkängor 36 | Kayoba Outdoor | Jula
Vattentåliga och varmfodrade vinterkängor med hög, reflekterande snörning. Ovandelen är vattenavvisande och yttersulan vattentät. Uttagbar innersula av EVAwww.jula.se
Har de hård sula? Kör du dem med typ bmx pedaler?
Inget vidare betyg på Bike components, iof bara av en personDags att börja tänka på vintercyklingen.
Mina gamla vinterskor skall få gå i pension.
Letar efter ett par skor med en hög mudd som skall klara yrsnö, blötsnö och regn.
![]()
45Nrth Ragnarok Tall MTB ser bra ut när det kommer till mina önskemål. Måste bara beställa väldigt stor storlek av dem.
Den har bättre på Bikeshop. Någon här som äger just denna modell?Inget vidare betyg på Bike components, iof bara av en person
Ganska bra betyg enligt denna:Den har bättre på Bikeshop. Någon här som äger just denna modell?
Har också ett par Diadora, men nu så är de utslitna.https://bikable.se/cykelklader/cyke...6M9Su7bcqIZ4YumlZRcaAnS7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds tycker dessa ser bra ut. Har provat många olika men kör i mina gamla diadora polarex plus fortfarande... Dom är bäst. :)
Min dotter köpte ett par nyligen men hon har inte använt dom ännu vad jag vet. Som du nämner tog hon i med storleken. Får återkomma med vad hon tycker. Jag tyckte dom såg och kändes helt ok när jag skruvade dit klossarna i alla fall.Den har bättre på Bikeshop. Någon här som äger just denna modell?
Jag har ett par (lånade) Old Man Winter - kan det vara Bontrager? - som håller mina lättfrusna fötter hyggligt varma ner till några minusgrader. De påstås hålla till -16* så det stämmer nog. Se till att du får plats med en ullsula med, för allt i världen!Dags att börja tänka på vintercyklingen.
Mina gamla vinterskor skall få gå i pension.
Letar efter ett par skor med en hög mudd som skall klara yrsnö, blötsnö och regn.
![]()
45Nrth Ragnarok Tall MTB ser bra ut när det kommer till mina önskemål. Måste bara beställa väldigt stor storlek av dem.
Jag har dom skorna, kört med dom i kanske 4-5 säsonger och tycker dom är toppen, toppen!https://bikable.se/cykelklader/cyke...6M9Su7bcqIZ4YumlZRcaAnS7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds tycker dessa ser bra ut. Har provat många olika men kör i mina gamla diadora polarex plus fortfarande... Dom är bäst. :)
Jo, det är litet läskigt och kladdigt med såna och SPD-SL i snögloppet. Inte ofta, men det har hänt att det millat under dagen och sedan frusit på hemvägen, på kvällen.Oj. Har inte ens tänkt på vinterdojor med spd! Alltid kör julas 199krs-dojor.
Tror jag börjar på tradera!
you hade me at "Jula". Kanske ska testa dessa.Dessa?
![]()
Vinterkängor 36 | Kayoba Outdoor | Jula
Vattentåliga och varmfodrade vinterkängor med hög, reflekterande snörning. Ovandelen är vattenavvisande och yttersulan vattentät. Uttagbar innersula av EVAwww.jula.se
Har de hård sula? Kör du dem med typ bmx pedaler?
Jag körde neoprenöverdrag från Biltema. När det var -16 limmade jag ihop 7mm liggunderlag och satte över foten (från fotknölen och framåt). Det gick i 2 mil i -16 i Gbg. Ansiktet var ett större problem än fötterna.Jag bor i Uppsala där det sällan blir så kallt på vintern. Är det någon som provat att ha något skydd på sina vanliga pjuck bara som går upp över byxkanten och tätar?
Om man kör lite större pjuck och petar in ullinlägg kanske -16 ändå går?Jag körde neoprenöverdrag från Biltema. När det var -16 limmade jag ihop 7mm liggunderlag och satte över foten (från fotknölen och framåt). Det gick i 2 mil i -16 i Gbg. Ansiktet var ett större problem än fötterna.
Men den stora svagheten är att det letar sig in kyla från fotsulan. Klossar och skruvar och ventilation kyler även om man försöker tejpa etc.
Jag hade antingen kört på plattformspedaler och jula-skor om det är -16. Annars elsula, neoprenöverdrag och vanliga mtb skor.
Nu kör jag plattform och Bluntstone. Hysteriskt obekväma skor att gå i men ok att cykla i.
Bra fråga - testa tänker jag :) Beror nog på om man kör landsväg/mtb, hur frusen man är och hur bra ullsulor man hittar :)Om man kör lite större pjuck och petar in ullinlägg kanske -16 ändå går?
Traderar hem en storlek större skor och testar.Bra fråga - testa tänker jag :) Beror nog på om man kör landsväg/mtb, hur frusen man är och hur bra ullsulor man hittar :)