castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> På tal om Lefty... Har kanske snart hemliga
> spionbilder på en Spark med Lefty carbon, xtr,
> stan´s olympic, marta sl red edition.... strax
> över 9 kg... Enda nackdelen med den är att den
> inte är min!
hehe, det bygget skulle jag aldrig ge mig på :D varför? jo för att leftyn räknas som en dubbelkronig gaffel när man räknar på hur kraften lastas över på ramen och jag skulle inte vilja sätta en slant på att scotts scale eller spark är gjorde för den belastningen :D o skulle den då gå av, ramen alltså, så skulle jag kunna sätta en slant på att scott inte tar det på garantin :D
giant därmot, de har inga invändningar på att använda dubbelkroniga gafflar på en anthem, inte garantimässigt, i alla fall hade inte deras svenska generalagent det. det ända de sa va typ "men styrvinkeln kan ju bli konstig med en gaffel med så mycket slaglängd", men då trodde han att ja skulle slänga på en vanlig dubbelkronad som brukar ha typ 150 mm slagläbgd :D
min anthem syns nedan, kommer uppdatera mer nyare bilder imorgon, lite nya delar har kommit på sen den här bilden togs:
Jan Ullrich: det där blev väll jäkligt bra, du kommer bli så nöjd, det kan jag nästan garantera, o du ska inte vara orolig över vikten, den ä fortfarade lätt för att vara FS, dessutom, skulle ju vara mer oroande om du hade väldigt mycket lättviktsdelar o den ändå vägde 11, nu finns det ju en hel del att ta av, bara på däcken kan du ju skala bort 400 gram lätt :D