@Barnis: Jo absolut har de sina kunder och de flesta vill (generaliserar) ha en Celeste Bianchi, men jag visade i mitt förra inlägg att det finns andra färger att tillgå även om det finns en "prick någonstans som är celeste även i dessa, i mina ögon färgglada Bianchis :) Tror inte att det är något som stör även den mest "celestehatande" personen.
Jo att det är mycket fokus på Bianchis historia, det kan jag hålla med om, men det är ju utöver färgen det som är lite av grejen. Bianchi är ofrånkomligt det äldsta märket som fortfarande tillverkas, tätt följda av Wilier (också snygga hojjar). Tror många som cyklar på Bianchi gör just av denna anledning. De vill vara en del av "historien", ungefär som de som är inbitna folkvagnsentesiuaster.
Logan med "pippin" används flitigt av Bianchi, i alla fall vad jag har sett, rätt så framträdande på Oltren, där den sitter under röret mellan styret och vevpartiet.
Ang. Ferrari: så marknadsförs de väl hårt i sin röda färg, eller har jag fel där... Det finns ju ett par andra klassiska märken som hårt förknippade med "sin" färg, Bugatti, Ducati, eller varför inte ta ett riktigt gammalt ex. T-forden, den kom bara i svart ingen annan färg, etc. =)
Men oavsett så är det kul för en Bianchifantast att se att det är ett märke som väcker åsikter =)
ha en bra dag,
Fritz