Visa din Bianchi...

Visa din Bianchi...
Ta-da!

Bilagor

• 20110323124.JPG
    20110323124.JPG
    82.7 KB · Besök: 177
Visa din Bianchi...
Ancora una Oltre! Köpt ramset och parat med delar från min gamla fultysk förutom vevpartiet m lager och sadeln som är nya. Och de celestefärgade handtagsgummina då förstås, som inte är helt celeste, men det kanske rättar till sig när de blir lite patinerade längs vägarna. Tippar vågen till 6,20 kg som den är nu, ska tynga ner den med knappt 2 hg pedaler och 50 g styrlinda också. Och hastighets- och kadenssensorerna till datorn också, så jag kan mäta hur grymt mycket fortare det går i år...

Bilagor

• Oltre.jpg
    Oltre.jpg
    64.5 KB · Besök: 187
Visa din Bianchi...
ser kanon ut har kört min oltre 50 mil i spanien den är kanon o di2 är otroligt bra,är avis på dina hjul ,vad är det för storlek på ramen

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Bianchi...
Själv har jag kört min oltre 1 tim på rullar bara, men storleken och sittställningen känns perfekt för mig så långt i alla fall. Praktiskt taget exakt samma geometri som min gamla ram iofs, så borde vara lika bra. Ramen är storlek 55 och styrstammen 110 mm, själv är jag 176 cm ifall nån undrar om storleksanpassningen. Vevarna är SRAM Red, resten av gruppen är Force från min gamla cykel, nöjd med komponenterna så skönt att slippa köpa allt nytt. Hjulen har rullat 2 säsonger och är tveklöst mitt bästa köp av cykelsaker någonsin.

Just nu är jag i Rom på jobbkurs, sista dagen imorgon, sen åker jag upp till Riccione söder om Rimini och cyklar i 4 dagar, ska bli roligt. Tyvärr inte på min Oltre, blir en hyrd Colnago, duger nog fint det med.

Visa din Bianchi...
Öijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta-da!

Så ska en bianchi se ut fast tvärtom om ni fattar. Celeste svart istället för svart celeste hade varit ännu snyggare! Tänk om de kunde lacka ngn racerram så istället för de som man får epelepsianfall av.

Visa din Bianchi...
Supertramp skrev:
> Min 1986 (?) Bianchi Krono, SS-konverterad (57-16):
>
Den där ser ju helt galen ut :-)

Min icke-värsting Bianchi, funkar ändå :-) Nu nyservad och med nytt styre & styrlinda, celeste givetvis! Redo för sommarens små äventyr.
IMG_5027x.jpg ht=544

Visa din Bianchi...
Jag vet inte, batteriet i vågen är slut... Detta är inte Bianchis värsting-MTB dock, de har en med lite finare komponenter men med samma ram.

Visa din Bianchi...
Ravi skrev:
> Hämtade min nya Bianchi INFINITO Campagnolo igår
> så nu längtar man till våren så man får ut å
> testa den.
>
>

Skaffade en likadan med Campa Athena 11 i förra veckan, min första räcer. Hoppas på många härliga mil!

Visa din Bianchi...
josholz skrev:
> Här är min nästan 40 år gamla och ngt
> annorlunda Bianchi ;)

Väldans fin!

Kul att tråden får leva vidare också...

Visa din Bianchi...
Håller med.... Appels är helt klart mest stilren... di äldre är mer cleana helt klart - men inte lika pheta!

Men tänk er en gammal ram med feta högprofilshjul????

Visa din Bianchi...
Dags och sparka liv i den här tråden.

Nyförvärvet Bianchi Oltre
Spec:
Dura Ace 7900 växlar, bromsar och reglage
Vevparti: Fulcrum RS
Sadel: Fi:zik
Hjul: noname
Styre: FSA Energy
Styrstam: FSA OS190

På bilden var vajrarna till växlarna fortfarande inte kapade då den byggdes ihop idag.
Provtur imorgon förhoppningsvis.

mvh
Fritz

Bilagor

• DSC06997.JPG
    DSC06997.JPG
    107.3 KB · Besök: 151
Visa din Bianchi...
fritz68x skrev:
> Dags och sparka liv i den här tråden.
>
> Nyförvärvet Bianchi Oltre
> Spec:
> Dura Ace 7900 växlar, bromsar och reglage
> Vevparti: Fulcrum RS
> Sadel: Fi:zik
> Hjul: noname
> Styre: FSA Energy
> Styrstam: FSA OS190
>
> På bilden var vajrarna till växlarna fortfarande
> inte kapade då den byggdes ihop idag.
> Provtur imorgon förhoppningsvis.
>
> mvh
> Fritz

Snygg!

Visa din Bianchi...
Ja, just det. Jag har fått låna en 2012 29:a:
p20110915-151609-791836.jpg

Men den ska tyvärr snart tillbaka... Riktigt rolig cykel, blir kanske en 29-tummare för min del nästa år.

Visa din Bianchi...
Jag vet att det börjar smyga fram andra färger men de måste sluta envisas med att skylta med den jädra färgen, idag vill folk matcha kläder, hjälmar och skor med hojen och det är lite svårt om man som cykelköpare tror att Bianchi bara har fulgröna cylklar, eller är jag ute o cyklar ? - Hallå Bianchi! Cykelköparna har lite mera urval nuförtiden så kom in i matchen och visa snygga cyklar, ni är väl inte bara bäst i världen på Celeste ??

Visa din Bianchi...
@Barnis: Kolla in deras sortiment på www.Bianchi.com så kommer du få se Bianchi:s i alla former och färger. Även om jag personligen anser att en Bianchi absolut skall vara till större delen Celeste. Att matcha min kläder med mina Bianchihojjar är absolut inga problem, inte med hjälmar eller skor för den delen heller. Men visst kör ju främst i Bianchi:s teamkläder så då är det ju designers som har varit inblandade för att kombinera kläderna med cyklarna.

Jag kan ju också berätta att inför 2012 så kommer Oltre i följande färgkombinationer:
Mattsvart "Oltre - Nero"
Vit/svart/silver
VIt/svart/röd
Vit/svart/celeste
Celeste/vit/svart
Sempren kommer i följande färgkombinationer:
Röd/vit/svart
Vit/gul/svart (som gjort för de som håller på gnaget)
Celeste/vit/svart
Mattsvart med celeste detaljer

Observera att INGEN Bianchi lämnar dem utan att ha åtminstonde en prick i färgen Celeste, lite av deras varumärke, alla hojjar skall ha något celeste på sig.

Att sedan de flesta Bianchi:s som visas upp är Celeste är ju självklart, de som köper en Bianchi vill ju (oftast) att den skall vara celeste, ungefär som att gå och köpa en Ferrari och inte vilja ha den röd...

Hälsningar,
Fritz

Visa din Bianchi...
Fritz: Det råder väl ingen tvekan att Bianchi har sina kunder, men hur skulle det går för Ferrari eller Volvo om de endast visade upp bajsgula bilar i reklam för märket ? Bianchi borde lida försäljningsmässigt av sin vanföreställning att man märket står och faller med en färg, så tror de inte på vad de gör. De har andra färger men varför inte visa upp de cyklarna istället, klart det matchar dåligt att visa upp en gul cykel om det ska vara inramat i Celeste. Det är för mycket fokus på märkets historia, det är kul om det finns där men det ska vara i bakgrunden. De har ju sin Eduardo Bianchi Logo med örnen, använd den istället.

Visa din Bianchi...
@Barnis: Jo absolut har de sina kunder och de flesta vill (generaliserar) ha en Celeste Bianchi, men jag visade i mitt förra inlägg att det finns andra färger att tillgå även om det finns en "prick någonstans som är celeste även i dessa, i mina ögon färgglada Bianchis :) Tror inte att det är något som stör även den mest "celestehatande" personen.

Jo att det är mycket fokus på Bianchis historia, det kan jag hålla med om, men det är ju utöver färgen det som är lite av grejen. Bianchi är ofrånkomligt det äldsta märket som fortfarande tillverkas, tätt följda av Wilier (också snygga hojjar). Tror många som cyklar på Bianchi gör just av denna anledning. De vill vara en del av "historien", ungefär som de som är inbitna folkvagnsentesiuaster.
Logan med "pippin" används flitigt av Bianchi, i alla fall vad jag har sett, rätt så framträdande på Oltren, där den sitter under röret mellan styret och vevpartiet.

Ang. Ferrari: så marknadsförs de väl hårt i sin röda färg, eller har jag fel där... Det finns ju ett par andra klassiska märken som hårt förknippade med "sin" färg, Bugatti, Ducati, eller varför inte ta ett riktigt gammalt ex. T-forden, den kom bara i svart ingen annan färg, etc. =)

Men oavsett så är det kul för en Bianchifantast att se att det är ett märke som väcker åsikter =)

ha en bra dag,
Fritz

Visa din Bianchi...
Barnis skrev:
> ... men hur skulle det går för Ferrari eller Volvo om de endast visade upp
> bajsgula bilar i reklam för märket ?...

Tacka vet jag Gios, deras ramar kan du få i vilken färg du vill...

http://www.gios.it/bikes/

Visa din Bianchi...
Blev en till Bianchi igår (ups) OK inte alls i prisklassen som moderna Bianchis, den här tänker jag ha mera som "rolig" hoj och vara retro på. Till vardags kommer den hänga på väggen i framtida gymmet.

Undrar dock vilket år den kan vara från samt över växlarna, någon kanske kan ge en några förslag på år samt beskrivning på vad växlarna är för något. Det enda jag vet om hojjen är att den är före 1981 och på bakväxeln står det "Suntour arx" framvx står det "Huret".. jag har inte hunnit fixa om inställningar samt putsa den, kommer att ske under dagen.

Hälsningar
Fritz

Bilagor

• DSC07009.JPG
    DSC07009.JPG
    98.5 KB · Besök: 146
Senast ändrad:
Visa din Bianchi...
Här kommer min nygamla Oltre. Ny ram, sadel gammal grupp, styre/styrstam och hjul...

Bygglista
Oltre 2012 ram
Fizik Antares sadel
FSA styre/styrstam
Corima hjul
Sram Red grupp

Byggfilm:

32778856.jpg

Visa din Bianchi...
MTBiker skrev:
> Sluta nu. Jag klarar inte fler Oltre´s. Så sjukt
> snygga.

Min är fortfarande till salu, stilla begäret!

Visa din Bianchi...
Öijer skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sluta nu. Jag klarar inte fler Oltre´s. Så
> sjukt
> > snygga.
>
>
> Min är fortfarande till salu, stilla begäret!

Jag kommenterade precis din FB status...

Tillbaka
Topp