Raggamuffin
Aktiv medlem
Visa din bild när du bottnar!
Är väl lite motlut iof.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JPL sa:Kameran lägger på 10 kilo, det är ju allmänt känt.....
Allt ser väl ut som det borde? Är det inget problem finns ju heller inget att lösa.jofahjalm sa:Nu har jag inte ställbar högfartkompression, men jag ser inte heller hur det skulle hjäpa så mycket.
liveforthis sa:Min senaste bottning med No brainen
Snyggt :)
Raggamuffin sa:liveforthis sa:Min senaste bottning med No brainen
Tackar :) jäkligt knepig ansats med ,typ Moss belagd sten och ingen stig att få upp farten på
Mm. Smaken är högst kluven. På en plattstig där en 130-hoj hade varit lagom vill jag inte vara nära att bottna min cykel. Den är ju egentligen överdimensionerad för sån cykling för att hålla för bergscykling. Den skulle bli helt odrägligt mjuk om den skulle vara bottningsbar på en platt tramptur. På ett stort berg däremot går slaglängden åt. Hade jag haft 130-slagare för att veva runt hemma hade det förmodligen känts ok att bottna den ibland. Nu är ju jofas hoj iofs närmare det senare men tankesättet har ett par luckor.Raggamuffin sa:Klart man kan vrida upp comp och / eller dra i mer luft men blir sämre på resten av sträckan då. Man ska bottna ibland och ser väl ut som ett lämpligt ställe att vara ibland på. Hade varit kul att se hela i normal hastighet.
Nu är inte alla SS likadana men en gång per SS bör man ha dängt det i botten annars är man för högt upp imho. Sen vill vissa cykla runt och bara använda 75% av cykeln för att ha "marginal", av någon anledning.
Men smaken är som en Jofa-ram - delad.
liveforthis sa:Det där är en rimlig bottning :-)Raggamuffin sa:liveforthis sa:Min senaste bottning med No brainen
Tackar :) jäkligt knepig ansats med ,typ Moss belagd sten och ingen stig att få upp farten på
Rattnalle sa:liveforthis sa:Det där är en rimlig bottning :-)Raggamuffin sa:liveforthis sa:Min senaste bottning med No brainen
Ja det är det va :). Rätt intressant och se dessa klipp
då jag nästan bottnar på detta som är mycket lägre men där jag får rycka/lyfta cykeln lite mer och landar med mer framåt kraft. Häftigt att dämparna endå kan funka till något typ dubbelt så högt
liveforthis sa:Funkar det bra ska ju de sista 20%en räcka till rätt mycket imho. Huck-bail-out t ex är ju fantastiskt där skillnaden mellan att använda mycket slag och faktiskt bottna fortfarande är stor och kan rädda skinnet på en ibland jämfört med vad ett "klonk" hade gjort.Rattnalle sa:liveforthis sa:Det där är en rimlig bottning :-)Raggamuffin sa:liveforthis sa:Min senaste bottning med No brainen
då jag nästan bottnar på detta som är mycket lägre men där jag får rycka/lyfta cykeln lite mer och landar med mer framåt kraft. Häftigt att dämparna endå kan funka till något typ dubbelt så högt
Svenska enduron är ju rätt platta tyvärr, med punktvisa undantag.Raggamuffin sa:Nej, kör man bara platt så funkar det klart inte. Jag menar en normal endurosträcka.
Det är stor skillnad att hucka platt från typ stillastående och om man kommer i 25/30 blås. Finns många rätt små ställe jag bottnar bara för man kommer med bra fart och landningen är lite lite mot t ex.
Svartrace är alltid roligt. Säsongen är ju snart slut med vita race så :)
Rattnalle sa:liveforthis sa:Funkar det bra ska ju de sista 20%en räcka till rätt mycket imho. Huck-bail-out t ex är ju fantastiskt där skillnaden mellan att använda mycket slag och faktiskt bottna fortfarande är stor och kan rädda skinnet på en ibland jämfört med vad ett "klonk" hade gjort.Rattnalle sa:liveforthis sa:Det där är en rimlig bottning :-)Raggamuffin sa:liveforthis sa:Min senaste bottning med No brainen
Ja precis visst är det så :). Jag huckar inte lika mycket längre dock som när man va yngre och bara va ute hela dagarna och leta lastbryggor m.m haha, men man får nog försöka återta lite sånt för det är jäkla skoj och hucka!
jofahjalm sa:Alltså, det är en bild som inte rör sig. I filmen rör sig armarna. Nu har jag inte ställbar högfartkompression, men jag ser inte heller hur det skulle hjäpa så mycket.
H. sa:Allt ser väl ut som det borde? Är det inget problem finns ju heller inget att lösa.
Rattnalle sa:Mm. Smaken är högst kluven. På en plattstig där en 130-hoj hade varit lagom vill jag inte vara nära att bottna min cykel. Den är ju egentligen överdimensionerad för sån cykling för att hålla för bergscykling. Den skulle bli helt odrägligt mjuk om den skulle vara bottningsbar på en platt tramptur. På ett stort berg däremot går slaglängden åt. Hade jag haft 130-slagare för att veva runt hemma hade det förmodligen känts ok att bottna den ibland. Nu är ju jofas hoj iofs närmare det senare men tankesättet har ett par luckor.
Vi får väl köra svartrace på Vallåsen. Där jag puttrar runt på 75-80% av slaget som vanligt :-)
AddeN sa:Jo, efter att gaffeln redan bottnat ur.
OK, är det inte ställbar comp på Mattocen så är det svårare så klart.
Tomcaten sa:att: Jofahjelm
Vart någonstans går spåret?
Tomcaten sa:Vad är grejen med tråden egentligen?
Ett par negativa saker med detta fenomen.
-Sprängd O-ring/packning
-Sprängt hjul
-Sprängd dämpare
-Pungkross
-Ansiktskross mot stam
-Stukad fot
-Brutna ben
Är det inte mera åtråvärt med bilder på när vi befinner oss högst upp i luften? Eller snyggast whip-bild?
Det här konceptet med bottning är lika bra som att befinna sig inuti rysk ubåt i fel vatten. Spännande så att det tinglar i kroppen men konsekvenserna kan bli skit.
För att inte tala om cyklisten.carl.josefsson sa:Tomcaten sa:Vad är grejen med tråden egentligen?
-Sprängd O-ring/packning
-Sprängt hjul
-Sprängd dämpare
-Pungkross
-Ansiktskross mot stam
-Stukad fot
-Brutna ben
Är det inte mera åtråvärt med bilder på när vi befinner oss högst upp i luften? Eller snyggast whip-bild?
Det här konceptet med bottning är lika bra som att befinna sig inuti rysk ubåt i fel vatten. Spännande så att det tinglar i kroppen men konsekvenserna kan bli skit.
det ena behöver inte utesluta det andra.....
dessutom kan jag tycka att en bild rätt tagen i bottning får cykeln att se rätt så rolig ut....
/C
Det handlar väl mer om att visa att inte allt är en dans på rosor. Och så kan det ge lite perspektiv på vad cyklarna utsätts för.Tomcaten sa:Vad är grejen med tråden egentligen?
-Sprängd O-ring/packning
-Sprängt hjul
-Sprängd dämpare
-Pungkross
-Ansiktskross mot stam
-Stukad fot
-Brutna ben
Du är alldeles för smart för den här tråden. Pöbeln behöver roas så låt narrarna fortsätta slå bort hjärncellerna ??Tomcaten sa:Vad är grejen med tråden egentligen?
-Sprängd O-ring/packning
-Sprängt hjul
-Sprängd dämpare
-Pungkross
-Ansiktskross mot stam
-Stukad fot
-Brutna ben
Rattnalle sa:För att inte tala om cyklisten.carl.josefsson sa:Tomcaten sa:Vad är grejen med tråden egentligen?
-Sprängd O-ring/packning
-Sprängt hjul
-Sprängd dämpare
-Pungkross
-Ansiktskross mot stam
-Stukad fot
-Brutna ben
det ena behöver inte utesluta det andra.....
dessutom kan jag tycka att en bild rätt tagen i bottning får cykeln att se rätt så rolig ut....
/C
Tomcaten sa:Vad är grejen med tråden egentligen?
Tomcaten sa:Ja har sedan dessa mognat o börjat reflektera mera över livet=)
Det här var några saker som ja kom att tänka på. Just bottningar och cykeln och förarens välmående då ofta ligger på minus.
En whip-tråd vore schysst. Det ska jag försöka lägga upp när jag är frisk men innan dess blir det Technical Thursday som jag hoppas lockar folk.
Min bottning i Åre-hoppet tog priset 2013 kanske? jag landade så hårt på Mission 9an(solidbike) att bakdämparen tog en ny smitväg bakut under länkaget och jag låg bra till då i Maxi Avalanchen så att folk stod o hejja på en för att man var så nära fransoserna. MEN den bottningen var total misär och jag var gråtfärdig för jag hade 10 sekunder kvar till mål efter 25 minuters åkning.
Jolinwood sa:utan att trampa på tårna dina så tror jag det behövs lite mer lufttryck både här och där:)
jofahjalm sa:Bottnar du av att pumpa cykeln?