Visa din BMC

Visa din BMC
Svårt att hålla sig i skinnet när det är så torrt och fint i skogen, satte 15 PR idag med den 15 år gamla Monocen (26" alu-HT med 80 mm slag) och så det blev lite blodad tand att köpa sig ännu lite snabbare. Nu ska här pillas lite och kanske köra en premiärtur på söndag.

Visa din BMC
Snygg, snabb, stabil. Ska bara fixa en "plus"-växel för DRM så den blir tyst också.

DSC_3303.JPG

Visa din BMC
flogned sa:
Ni som kör teamelite, vad är er längd o storlek på ram? Nåra 'konstigheter" i storlekarna?

Jag är 186cm lång med långa ben och jag kör en 'Large' (19"). Team Elite-ramen är större är motsvarande Trek Superfly och Specialized Stumpjumper i 'Large' (19"). På de två är jag tvungen att ha sadelstolpen på max, ej så på BMC Team Elite.

Visa din BMC
Jag är 177cm. Mediumram. Nu har jag iofs bara provrullat försiktigt, men jag tror det är helt rätt, även om kanske small skulle funka. Testade en large och det var givetvis på tok för stort.

Visa din BMC
NLC sa:
Måste fråga, vad är det för material i väggen och hur mycket vikt tål greppen?

Väggen är en enkel träpanel och vikt för greppen vet jag inte men barnen är små än så länge...

Det är barngrepp från addnature. Möjligen finns info på deras hemsida. Tror dom säljer dessa fortfarande.

Visa din BMC
Testat min te01:a nu. Riktigt nöjd (men jag har iofs sällan sett nån lägga ut stora summor på ny cykel och sen erkänna att hen är missnöjd):
den känns riktigt lätt, smidig och snabb. Gummikudden bak funkade som jag hoppats; tar bort småstötar och jämnar ut stora så man iaf inte så lätt får genomslag, men känns inte som att man förlorar energi på gungande. Snart kommer tubhjulen som kapar 500 gram ner till ca 9,5 kg.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    527.9 KB · Besök: 136
Visa din BMC
BMC te02 slx/xt i medium. Uppackad och bytt ut bakväxeln till xt shadow+. Även switchat bromsarna då köpt i UK.

Provrullad på asfalt endast, men tänker redan möjliga upgrades...
-Tubeless (om fälgarna är redo, oklar info på dt swiss om saken)
-180 mm front rotor
-Greppigare framdäck än race king

Bilagor

• DSC_0140.JPG
    DSC_0140.JPG
    280.3 KB · Besök: 134
Visa din BMC
Hej,

Ny på forumet, ny på MTB. Köpte denna cykel i veckan och hoppas att den ska vara min träningspartner ett tag fram över. Opererade höften för ca 5 månader sedan, så löpning kan jag inte hålla på med längre. Så mitt mål nu är att MTB ska lösa min kaloriförbränning och bli ett nytt intresse.

Mvh Conny

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    568.2 KB · Besök: 137
Visa din BMC
ConnyDri sa:
Hej,

Ny på forumet, ny på MTB. Köpte denna cykel i veckan och hoppas att den ska vara min träningspartner ett tag fram över. Opererade höften för ca 5 månader sedan, så löpning kan jag inte hålla på med längre. Så mitt mål nu är att MTB ska lösa min kaloriförbränning och bli ett nytt intresse.

Mvh Conny

Fin cykel, och välkommen till en fantastisk rolig sport!

Visa din BMC
Hej!

Har fått hem en BMC Teamelite 02 från Evans Cycle i England men frakten medförde att jag fick en del märken på vänster bakdel. Hur tycker ni jag ska göra. Skicka tillbaka eller begära någon typ av kompensation? Går detta att fixa själv?

Mvh Andreaz

Bilagor

• FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    133.9 KB · Besök: 144
  • bmc1.JPG
    bmc1.JPG
    257.6 KB · Besök: 160
Visa din BMC
Evans verkar packa sjukt dåligt. Köpte en fulcross därifrån som också var skadad med buckla i kedjestaget. Den var tokbillig och fick tillbaka 400 spänn så var väl ok.

Visa din BMC
Äntligen dök min nya te02 upp, utan förvarning! ?Tur att jag var ledig och hemma... ?. Köpt ifrån Evans med felvända bromsar. Är det bara att switcha tillbaka bromsslangarna? Eller måste man lufta systemet också? Hoppas man blir nöjd med investeringen.
DSC_0754.JPG

Visa din BMC
Boxarn71 sa:
Äntligen dök min nya te02 upp, utan förvarning! ?Tur att jag var ledig och hemma... ?. Köpt ifrån Evans med felvända bromsar. Är det bara att switcha tillbaka bromsslangarna? Eller måste man lufta systemet också? Hoppas man blir nöjd med investeringen.

Jag bara tog ur hjulen och tryckte ihop beläggen till max, switchade slangarna, och fick en miniluftning sen när jag pressade tillbaka beläggen. Funkade för mig iaf.

Visa din BMC
Blev äntligen en cross! Köpt billigt (nåja) från Evans. Egentligen alldeles overkill och kanske inte riktigt anpassad till mitt behov... Kört några gånger och den känns bättre och bättre; känns riktig rolig att köra på grus och gräs (och bekväm på asfalt). Nu gäller det bara att hitta på naturliga användningsområden som motiverar prislappen och investeringen :-)

Bilagor

• bmccrossmachine.jpeg
    bmccrossmachine.jpeg
    40.4 KB · Besök: 156
Visa din BMC
Via Musette har vi CK Barriär fått äran att smutsa ner oss mha en CXA01. Riktigt rolig hoj trots skärmfästen :D
(Vinkel på sadel och styre har justerats efter bilden togs...)

Bilagor

• 2016-10-01 06.26.42 1.jpg
    2016-10-01 06.26.42 1.jpg
    542.7 KB · Besök: 158
Visa din BMC
Som någon sade så packar dom sjuuukt dåligt på Evans. Både min och en kompis cykel var skavd sådär på sadel och kedjestaget. Reklamerade och vi fick 150 pund vardera så vi blev nöjda.....Men att dom inte tröttnar på sig själva :-)

Andreaz77 sa:
Hej!

Har fått hem en BMC Teamelite 02 från Evans Cycle i England men frakten medförde att jag fick en del märken på vänster bakdel. Hur tycker ni jag ska göra. Skicka tillbaka eller begära någon typ av kompensation? Går detta att fixa själv?

Mvh Andreaz

Visa din BMC
Sent svar här men dom har rätt i att den är mer XC än Trail. Har cyklat på den sedan början på Juli och den är sjukt rolig. Funkar som sagt väldigt bra som XC/-långloppshoj men även att bröta utför med.

//Jonas
Mjölner sa:
TheCube sa:
Det fick bli en Speedfox 02 i år! En otroligt rolig cykel.

Haft ögonen på den länge, men lite osäker på hur xc-vänlig den är. Enligt Bible of bike snubbarna är den nästan mer xc än trail. Ser den som ett bra alternativ till Camber. Dina erfarenheter?

Visa din BMC
TheCube sa:
Som någon sade så packar dom sjuuukt dåligt på Evans. Både min och en kompis cykel var skavd sådär på sadel och kedjestaget. Reklamerade och vi fick 150 pund vardera så vi blev nöjda.....Men att dom inte tröttnar på sig själva :-)

Precis! Det lär ju kosta dem en hel del för deras slarv. I mitt fall en uppgradering till en dyrare cykel :) men faktum är att det finns folk på Evans som kan packa bra. Jag gjorde en retur på min cykel och efter MYCKET strul så fick jag hem en annan (denna gång en Scott Scale 930) och den var det inte en skråma på. Dock var den packad på ett annat sätt där bakhjulet satt fast i en kartongställning och cykeln i övrig var mer skyddad med plast. //Andreaz

Senast ändrad:
Visa din BMC
olebole sa:
Via Musette har vi CK Barriär fått äran att smutsa ner oss mha en CXA01. Riktigt rolig hoj trots skärmfästen :D
(Vinkel på sadel och styre har justerats efter bilden togs...)

Ouch, nu blev jag nästan lite sugen på att köpa något jag egentligen verkligen inte behöver...

Visa din BMC
Boxarn71 sa:

Som vanligt har BMC klart hetaste cyklarna...hubbahubba.

Tillbaka
Topp