Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nja lätt och lätt, tung är den inte men det finns många saker som man kan banta.:-) hjulen är prio ett. Blir förmodligen ztr flow på hope pro 2 från crc, sen blir det växlar och ett nytt vevparti.
Sitter och njuter av bidlerna i denna tråd. Om allt går i lås så äger jag inom några veckor en Cannondale Caad9 i Liugigas teamfärger. Isf får jag chansen att posta bild i denna tråd.
Sideburn: Grymt fin!
Jag vill också ha nytt vevparti:-)
Vad har du för sadelstolpe och styrstam, jag vill byta på min (se föregående sida).
Dessutom: Var köpte du hjulen och har du någon vikt på cykeln??
Sirius, tack som fan =) Sadelstolpen är en Fsa Fr-270 och styrstammen är en Hope, Framhjulet är orginal (Mavic XM317 DT-Comp), bak har jag byt nav bara till ett Dt 240S, i övrigt samma spec, vikten har jag faktiskt inte brytt mig om att ta reda på, men det ska väl kunna gå att ordna =) Allt e köpt på Crc..
sideburn skrev:
-------------------------------------------------------
> Totalservad för vinterdvala i vardagsrum denhär
> vintern då jag inte har tillgång till vettig
> tvätt och inte vill ställa den i husets
> cykelförråd.
Vackert! Önskar lite avundsjukt att någon orkade putsa upp mina cyklar lika fint.
sideburn skrev:
> Sirius, tack som fan =) Sadelstolpen är en Fsa
> Fr-270 och styrstammen är en Hope, Framhjulet är
> orginal (Mavic XM317 DT-Comp), bak har jag byt nav
> bara till ett Dt 240S, i övrigt samma spec,
> vikten har jag faktiskt inte brytt mig om att ta
> reda på, men det ska väl kunna gå att ordna =)
> Allt e köpt på Crc..
>
> // Patrik
Tackar för infon... lär bli ännu en ny varukorg hos CRC då.. :-)
Min arbets kollega är god vän med Roman K. Så han frågade mig om jag var intresserad att köpa en cykel. Och det var jag, så nu har jag en cykel som är bra mycket bättre än vad jag är som cyklist. Som det lät på Roman så är det vanliga att cyklarna går tillbaka till leveratören (sponsorn)när de får nästa års cyklar.
Extremt cool story foppa19! Kan du inte posta lite bilder, egna, på hojen? Fick du även med SRM utrustningen? Hur mycket fick du ge, typ i procent av nypris eller så om du inte vill berätta exakta beloppet av ngn anledning?
Tog lite bilder idag men jag måste lära mig hur jag gör dem mindre(de var på över 2MB) innan jag kan posta dem. Tyvärr fick jag inte köpa SRM utrustingen då han behövde den under vintern. Ska nog fråga honom i vår om SRM prylarna. Fick cykeln för ett väligt bra pris men fortfarande mycket pengar.
För att bli lite halv-ot, men när "levererar" egentligen Cannondale? Är jag helt vilse (ja ja, "ute och cyklar" då) när jag hävdar att Cannondale har väldigt lite pallplatser i lvg?
Liksom, när lever de upp till sin nivå med pallplatser? (och nej, jag är inget dissande Canyon/Cervelo/etc-troll. Trampar en six13...).
Pellizotti: Bergspris i Touren, 3:a i Girot.
Bennati: 2 segrar i år, 8 förra året + poängtävlingen i Girot. Skadad sjuk mycket i år.
Kreuziger: Tour de Romandie i år, Schweiz runt förra året. 2:a på Classica San Sebastian i år.
Danilo de Luca: Liege-Bastogne-Liege och Giro d'Italia 2007.
sen får man ju inte glömma att det främst ä cyklisten som gör det. i alla fall när vi snackar om alla i toppen, ingen av dem har dåligt material. så känns ju lite fel att säga "när "levererar" egentligen Cannondale?"
Jensen skrev:
> sen får man ju inte glömma att det främst ä
> cyklisten som gör det. i alla fall när vi
> snackar om alla i toppen, ingen av dem har dåligt
> material. så känns ju lite fel att säga "när
> "levererar" egentligen Cannondale?"
Nä, det är ju det som är lite av poängen. Men det känns som om "Cannondale" är lite mer anonymt som märke betraktat. Jag upplever att andra märken blivit mer associerade med framgångarna som deras respektive åkare presterat.
Kanske är det bara så att "Canondale = ingen uber design, ingen hajp. Det bara funkar!" Och det är väl inte det sämsta...
man kan väll säga att cannondale är med o sponsrar där i toppen, men de lever inte lika mycket på hur det går i touren o girot som andra märken gör, eller hur man ska säga det.
sen så bör det väll nämnas att de satsat en hel del på mtb sidan och varit framgångsrika där.
cannondale har väll varit kända för att gå sin egen väg. men vad menar du med "Canondale = ingen uber desig"? om det ä nått de gått på så äre ju design, de har ju massa saker som särskiljer deras hojar från andra. i alla fall på mtb sidan. o nu så har de ju just släppt en ny mtb ram som ä designad av samma kile som gjorde scott scale (o som nu jobbar på cannondale), där lättaste butikshojen, som går att köpa färdig från fabrik väger 7,76 kg vilket ä rätt lätt för en mtb från fabrik.
"design" som i grafik, färger etc. Jmfr Sastre edition, Lance "psycadelica-trek" etc. Fast det är klart, Cippolini var ju inte direkt lågmäld och hade väl några special-lackeringar.
Att det är rejält designat i "ingenjörs-aspeken" är ju solklart.
de säljer ju hojar i teamfärger. hur många andra märken har special versioner för just en åkare. trek har väll en "lance edition", men kan på rak arm inte komma på nån mer.
Förutom Lance så körde Contador, Cavendish, Evans, Ballan, Sanchez på speciallackade cyklar. T o m Jonas Ljungblad gjorde ju det så länge han var svensk mästare. Och de är dem jag kommer ihåg på rak arm. Div. poängtröjedesigner oräknade.