Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
castrello sa:
marcus_ec sa:
Ny ram på garanti, i grunden en Scalpel 2 2015. Men det är inte mycket som är original...

Så det är inte bara Canyon som går sönder för dig....?

hahaha, det var faktiskt lacksläpp. Cannondales matta lack ramlade av lite överallt, de hade klarlack under den matta lacken... 2st i HCK kör nu Cannondales gröna Teamram pga lacksläpp. Jag på en Scalpel 2 och min polare körde en Scalpel 3. Cannondale hade inga andra ramar att byta med. :)

Kinesen har varit bäst, går i alla väder året runt. Men den är nu utbytt mot en Cannondale hardtail som nu moddas för fullt. Kommer en bild snart. :)

Visa din Cannondale
Snart på ett skoterspår i Norrland, sen kommer den gå nått långlopp också i sommar :-)

Bilagor

• IMG_20160215_212141.jpg
    IMG_20160215_212141.jpg
    146.3 KB · Besök: 53
Visa din Cannondale
Lite OT, men det är väl här jag tycker brifters för hydrauliska bromsar har sin begränsning iom man blir låst till ett visst bromssystem (tex mineralolja vs DOT).

Visa din Cannondale
Inte helt ny, men ny ram på garanti är inte helt fel :)
Uppgraderar ifrån en scalpel 2 carbon 2012 till en nästan lika dan, dock team modellen 2015 :D
Tjooohoo

Bilagor

• 20160320_113642.jpg
    20160320_113642.jpg
    545.7 KB · Besök: 61
Visa din Cannondale
Bjuder på en till bild med lite mer passande bakgrund. Nu uppdaterad med hisspinne och 1x10 XT. Fler uppgraderingar på ingång...

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    850 KB · Besök: 54
Visa din Cannondale
Här är min gamla R4000 från 2000, har stått och samlat damm länge nu men jag har inte hjärta att gör mig av med den. Kom med Mavic Mektronic som strulade precis hela tiden trots att det byttes ut ett par gånger och till slut tröttande jag och den blev stående. Dura Ace vevpartiet 7700, ett av de snyggaste vevpartierna någonsin, har jag kvar så egentligen är det bara att köpa 10-del reglage och växlar och smälla på och ut och hoja.

Bilagor

• IMG_6191.JPG
    IMG_6191.JPG
    168.2 KB · Besök: 53
Visa din Cannondale
LesGrossman sa:
Här är min gamla R4000 från 2000, har stått och samlat damm länge nu men jag har inte hjärta att gör mig av med den. Kom med Mavic Mektronic som strulade precis hela tiden trots att det byttes ut ett par gånger och till slut tröttande jag och den blev stående. Dura Ace vevpartiet 7700, ett av de snyggaste vevpartierna någonsin, har jag kvar så egentligen är det bara att köpa 10-del reglage och växlar och smälla på och ut och hoja.

Ordentligt habegär på den där. Se nu till att skruva ihop den och släng upp en ny bild.

Visa din Cannondale
Bakbromsen sa:
LesGrossman sa:

Ordentligt habegär på den där. Se nu till att skruva ihop den och släng upp en ny bild.

Tack BB! Behövde en spark i rö..n och där kom den :). CAAD4 känns riktigt gammalt nu, men jag brukar trösta mig med att snabbaste TDF-etappen (masstart) sattes -99 på CAAD4:a av Mario Cippolini och då duger den fortfarande åt mig.

Visa din Cannondale
Här är min racer. Första gången jag testar på det. Blir komplement till MTB cykling.
Luftade den en runda igår. Lite annan upplevelse än skogsterrängen.

Bilagor

• IMG_1222.JPG
    IMG_1222.JPG
    651.6 KB · Besök: 42
  • IMG_1226.JPG
    IMG_1226.JPG
    593 KB · Besök: 51
Visa din Cannondale
Bulldog76 sa:
Här är min racer. Första gången jag testar på det. Blir komplement till MTB cykling.

Den där va riktigt snygg. Vad är det för modell? Pris?
Jag har också börjat fundera lite på att skaffa en racer som komplement. Vore kul att kunna ta en långtur på vägen ibland. Tror jag. Jag har ju aldrig cyklat på någon racer förut.

Visa din Cannondale
Cannondale jekyl 1000 sa:
Bulldog76 sa:

Den där va riktigt snygg. Vad är det för modell? Pris?
Jag har också börjat fundera lite på att skaffa en racer som komplement. Vore kul att kunna ta en långtur på vägen ibland. Tror jag. Jag har ju aldrig cyklat på någon racer förut.

Det är en Caad12 disc 105. Gillar skarpt utseendet. Kostar cirka 16. Gav själv 14,5 k
Man kommer en bra bit längre på samma tid som en MTB. Var rätt skönt att komma in i flowet efter ett tags trampande. Lite läskigt i höga farter. Vanesak kanske. Skulle byta grepp i 54 km/h. Det var lite darrigt ??

Visa din Cannondale

Var det dig vi mötte utåt Ekerö idag? Jag på grön racer med gröna skoöverdrag och handskar, vit hjälm annars typ svart. Med en tjej med lila jacka och vit lvg.

Tillbaka
Topp