Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
Blev en cannondale scalpel-si 3
Men bytt till sram kasett , enve hjul, Fsa kolfiberstyre.
Nu även bytt sadel till en 90 gram lättare och ska ha på en sram xx1 kedja och absolute black grön oval 34 klinga :-)

Bilagor

• IMG_2743.JPG
    IMG_2743.JPG
    278.3 KB · Besök: 131
Visa din Cannondale
Supersonic sa:
Ny Scalpel Si Race efter en skogssväng häromdagen. Inväntar just nu en 36-klinga från r2-bike för bättre driv på grusvägarna.

Du borde fixa ändpluggar på styret. Annars kan det bli varmkorv när du gör en OTB. Hände en unge i orten i höstas, det blev hans sista varmkorv någonsin...

Visa din Cannondale
Cannondale jekyl 1000 sa:
boik sa:
Våra Fat Caad . Köpt av Kapraali Fritid.

Dom där är verkligen riktigt snygga och framförallt trevliga att cykla på. Kul att någon mer har skaffat CAAD 1. Om du inte redan vet så är fälgarna tejpade och klara för slanglöst så det är bara att kasta ur slangarna och sätta dit TL-ventiler.

Jag visste det men just nu så funkar det bra med slang, gör inget att dom är lite tunga. Bra träning för lata cyklister. ; )

Visa din Cannondale
Visa din Cannondale
boik sa:
Razzr sa:
Jensen sa:
boik sa:
Scalpel SI Carbon 1 med eagle växlar. Köpt av Kapraali Fritid.

Vad är det för drev?

Och hur stort är drevet?

Ser ut att vara Eagle drev

Det är ett 38 drev på sram spindel från Garbaruk. Idag sitter det ett 36 drev direct mount från Garbaruk

Men inte kom hojen med spindel från början? Känns 36 som lagom med eagle? Har idag en oval 34 med min x01 grupp. Men funderar på om man skulle kunna ha 36 nu när man får eagle

Visa din Cannondale
boik sa:
boik sa:
Våra Fat Caad . Köpt av Kapraali Fritid.

Dom där är verkligen riktigt snygga och framförallt trevliga att cykla på. Kul att någon mer har skaffat CAAD 1. Om du inte redan vet så är fälgarna tejpade och klara för slanglöst så det är bara att kasta ur slangarna och sätta dit TL-ventiler.

Jag visste det men just nu så funkar det bra med slang, gör inget att dom är lite tunga. Bra träning för lata cyklister. ; )

Tills du möter en sate med högkamsmatta och nervös tumme i en uppförsbacke och du inser att du måste släppa ut så mycket luft så du får genomslag för att ta dej upp.

Visa din Cannondale
Rullat Habit Carbon 1 hela förra säsongen och blir kvar även nästa säsong, utan tvekan roligaste hoj jag åkt för min typ av cykling!
IMG_2328.JPG

IMG_1621.JPG

IMG_1529.JPG

Till våren kommer det även en Scalpel 2 Eagle, kommer bli ett fint komplement till de snabbare loppen! ??
Båda från KapraaliFritid i Söderhamn.

Visa din Cannondale
ICEPICK sa:
Min nya FSi team?????

En sån vill jag också ha fast i en storlek större. Grymt snygg men framförallt riktigt trevlig att cykla på. Bara att gratulera. Köpt begagnad? Ser ut som en helt standard 2016 förutom handtagen och drevet/spidern. Är gaffeln uppgraderad på den?

Ja , jag köpte den begagnad, vet ej faktiskt om gaffeln e uppgraderad?! , vad uppgraderar dom på den då?
Tänkte jag skulle serva den inför våren/sommaren uppe hos lasse på mc-center

Visa din Cannondale
ICEPICK sa:
ICEPICK sa:
Min nya FSi team?????

En sån vill jag också ha fast i en storlek större. Grymt snygg men framförallt riktigt trevlig att cykla på. Bara att gratulera. Köpt begagnad? Ser ut som en helt standard 2016 förutom handtagen och drevet/spidern. Är gaffeln uppgraderad på den?

Ja , jag köpte den begagnad, vet ej faktiskt om gaffeln e uppgraderad?! , vad uppgraderar dom på den då?
En grön liten dekal framme på gaffeln, en tvåa ska dekalen föreställa och vara grön. Om gaffeln fått 2spring. Som är en gratisupgradering cannondale står för

Visa din Cannondale
Jensen sa:
ICEPICK sa:
ICEPICK sa:
Min nya FSi team?????

En grön liten dekal framme på gaffeln, en tvåa ska dekalen föreställa och vara grön. Om gaffeln fått 2spring. Som är en gratisupgradering cannondale står för

Tack för infon, men ingen dekal på gaffeln, då får jag säga till om de på mc-center

Visa din Cannondale
oscm sa:
Min Caad12 längtar efter vår lika mycket som jag nu!

Av flaskorna att döma gissar jag att du är Malmö-baserad och med lite tur tycker jag det ser ut att kunna bli finracerpremiär redan imorgon! Vad är det för hjul & däck du har på bilden, Vittoria Corsa på några Campa-hoops ?

Visa din Cannondale
Du ser rätt men flaskorna är inhandlade under ett besök där nere. Det ser dock ganska lovande ut även här i Göteborg framöver!

Hjulen är dekalstrippade Fulcrum 3or med Vittoria Corsa!

Tillbaka
Topp