Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
Många fina cyklar här! Man blir ju nästan lite sugen på en Scalpel ;)

Byggde ihop denna racer i våras, köpte ramen löst på Team Sportia i Umeå och resten via Wiggle, Sigma och eBay. Väldigt fin att cykla på!

Bilagor

• Skärmavbild 2017-10-28 kl. 11.32.06.png
    Skärmavbild 2017-10-28 kl. 11.32.06.png
    855.6 KB · Besök: 113
  • Skärmavbild 2017-10-28 kl. 11.32.37.png
    Skärmavbild 2017-10-28 kl. 11.32.37.png
    770.2 KB · Besök: 147
Visa din Cannondale
Tack :) Väger in på 6,8 idag, perfekt att köra hårt uppför med. Funderar på att lätta den lite med DA och MCFK, bara för att det vore kul. Styret kommer att bytas mot ett med mer traditionell form på bocken, troligtvis ett Zipp SL 88 eller 3T Tornova.

Visa din Cannondale
Huggelito sa:
Lefty sa:
Tyckte en Cross kunde va bra till vinterhalvåret ... :-)

Riktigt snygg! Hur resonerade du emot en CAADX? Är det Ultegran? Vad får du på för däck? Kol eller Alu?

Det är en SuperX 2017 med Shimano 105 (2x11 orginal).
Ville ha hydrauliska bromsar och den lättare ramen att bygga vidare på från början, därav valet på kolfiber före CAADX som säkert är en superfin ram den också.
Orginalhjulen är tunga Maddux så jag har modifierat ett par ENVE kolfiberhjul från min Scalpel-Si som får tjänstgöra på crossen under vinterhalvåret. Det är 33 mm kantrådsdäck, som dock i praktiken blir ca 35 mm på de 21 mm breda fälgarna. Kör tubeless med Stans Race tätningsvätska.
Skulle tro det får plats med uppemot 40-42 mm däck i ram/gaffel.
Den är även singelkonverterad (1x11) i komb med Holowgramvevar. .
Med XT-pedaler, bredare styre (44 cm) men lättare sadel (SLR) så landar viken på ca 8.4 kg raceklar (ca kilot lättare än orginal)

Senast ändrad:
Visa din Cannondale
Är det en "före"bild eller hur stort paraply över tomten har du?

Det är tur att jag gillar brötigare cykling, skalpellerna är annars nästan omöjliga att motstå :)

Visa din Cannondale
Grönt är skönt :)

En himod 2015 tror jag, har Xx1 bak så att jag kan köra 10-42.
Deng-FU tubeless ready plasthjul till träning.

Gillar allt på den utom QR..

Bilagor

• IMG_1539.JPG
    IMG_1539.JPG
    489.9 KB · Besök: 112
Visa din Cannondale
Pojkens Chase 3:a som jag byggde i somras. Fyndade ram med stolpe, sadel, gaffel o framhjul billigt o hade resten i bra-o-ha lådorna.
Blev riktigt bra och riktigt skön att cykla på dessutom! ?

Bilagor

• 20170907_103758.jpg
    20170907_103758.jpg
    378.9 KB · Besök: 55
Visa din Cannondale
Visa din Cannondale
Jensen sa:
NLC sa:
Jensen sa:
ForesterGuy sa:
Bidragande orsak till konkursen?

Konkurs? De blev uppköpta. Men ja, att försöka sig på en mx o med teknik som tiden inte var redo för var ett dåligt beslut. Förstår dock inte vad det har med tråden att göra?

Man får väl bara gratulera ForesterGuy till att äga en unik modell...

Du menar att han skulle äga en?

Ja, med tanke på trådrubriken.

Visa din Cannondale
Oskar sa:
Jensen sa:
NLC sa:
Jensen sa:
ForesterGuy sa:

Konkurs? De blev uppköpta. Men ja, att försöka sig på en mx o med teknik som tiden inte var redo för var ett dåligt beslut. Förstår dock inte vad det har med tråden att göra?

Man får väl bara gratulera ForesterGuy till att äga en unik modell...

Du menar att han skulle äga en?

Ja, med tanke på trådrubriken.

Ja då har man ju fått tag i något väldigt ovanligt. Såg bara ut som en typisk Google bild så att säga.

Senast ändrad:
Visa din Cannondale
Jensen sa:
ForesterGuy sa:

Vilket år kan det ha varit? Vill minnas att det var -94. Stämmer det så var det ju absolut några år för tidigt.

Visa din Cannondale
Cannondale jekyl 1000 sa:
Jensen sa:
ForesterGuy sa:

Vilket år kan det ha varit? Vill minnas att det var -94. Stämmer det så var det ju absolut några år för tidigt.

Snarare nästan 10 år senare om jag inte minna fel. Början av 2000 talet. Läser man på lite så är den listad som en sv de värsta hojarna, alltså inte värsta som i bra :-)

Visa din Cannondale
Det är inte så ofta jag är här, men den här införskaffades i våras...
SuperSix Evo Hi-Mod 2017 med Dura-Ace, Power2Max, Uppdaterat sadelstolpe, styrstam och styre till Enve, Romin-sadel och Mavic Ksyrium PRO Carbon SL hjul.
Skarmavbild2017-12-10kl.13.46.25.png

Tillbaka
Topp