Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
Så där ja, äntligen en plus-hoj i stallet! :o)

001.JPG

002.JPG

003.JPG

Cannondale Cujo 3 2017 med 27.5x3.0-däck
Levererades igår till dörren med DHL från Cykelcenter i Strängnäs. Ganska bra pris, strax under 6 laxar.

Kommer (naturligtvis) stegvis att uppgraderas under våren och sommaren, men redan nu är nya däck (Nobby Nic Snakeskin Addix 3.0) Race Face-pedaler och grepp m.m. beställda från B-C.

Visa din Cannondale
Tack, jo jag hade länge gått och funderat på att skaffa en fatbike, men så kompromissades det ner i fetma till plus. Blir lite bredare användningsområde tror jag...

Visa din Cannondale
Tjenare,

Skaffade en ny Spiderring som jag skulle vilja få på min CAAD 10:a men saknar lämpliga verktyg, är det någon i närheten av Lund/Malmö som sitter inne på verktyg jag antingen kan låna eller som kan hjälpa mig?

Visa din Cannondale
Min älskade CAAD10 fick äntligen ett par hjul den förtjänar. Hollowgram SI 35 mm. Ska bli extremt kul att testa när Sibirien lämnar Göteborg.

Bilagor

• IMG_5485.JPG
    IMG_5485.JPG
    219 KB · Besök: 94
Visa din Cannondale
Liten ögonblicksbild under totalrenoveringen av min älskade Caad8. Inköpt några månader efter att Cunego tvålade dit Simoni på Girot. En av dem valde alu framför plast...

Kroppen och modet har ändrats, önskar förstås idag att det vore en 56:a. Men för några handfull trainerpass och landsvägsturer funkar det fint. Hjul (containergruppköpet i Happys barndom) och stolpe/sadel har suttit på nästan hela tiden. Nu byter jag ut drivlinan där mycket var orginal (105-5600 reglage och Shimanos första kompaktvev) till bättre beggad Red (green) 10-delat och Rotor-vev.
6A6561E5-1A7F-4DB4-A10A-783CB0163025.jpeg

Lika glad av den här cykeln som för 13 år sedan!

Visa din Cannondale
6605AEAB-C3BD-4E1B-A1B3-A892AA9F24C8.jpeg

Ligger och har tråkigt i väntan på besked om när jag ska få operera nyckelbenet. Så här såg min Supersix från 2012 ut innan jag kraschade igår. Har inte sett den efter, men hoppas den är hel och mår bra.

Visa din Cannondale
Cannondale jekyl 1000 sa:
Adhocalias sa:
Ligger och har tråkigt i väntan på besked om när jag ska få operera nyckelbenet. Så här såg min Supersix från 2012 ut innan jag kraschade igår. Har inte sett den efter, men hoppas den är hel och mår bra.
Vad kostar en sådan operation? För det är väl inget som bekostas av den allmänna sjukvården?

Allvarlig?

Visa din Cannondale
Adhocalias sa:
Vad kostar en sådan operation? För det är väl inget som bekostas av den allmänna sjukvården?

Att man inte ska betala för operationer (utöver skatt) är väl precis det som är tanken med allmän sjukvård?

Visa din Cannondale
Adhocalias sa:
Adhocalias sa:

Att man inte ska betala för operationer (utöver skatt) är väl precis det som är tanken med allmän sjukvård?
Jag var bara lite förvånad då jag trodde att man lät i princip alla nyckelben självläka.

Visa din Cannondale
Adhocalias sa:
Adhocalias sa:

Jag var bara lite förvånad då jag trodde att man lät i princip alla nyckelben självläka.

Beror ju på hur det ligger. Anser de att det kan läka ihop själv bra så låter de sakerna varav. Om inte opererar de. Tänker man rent själviskt är det oftast kortare konvivalenstid efter en operation än om det ska självläka. Sen finns det säkert baksidor med operation oxå.

Visa din Cannondale
Inte min cykel, men nu är nya F-sin här tillsammans med ny Lefty! Gaffeln ska va aningens tyngre än Fox steppats, men mycket styvare.

Bikeradars test:

sorry om det är fel tråd att posta i eller om den redan tagits upp här, men satan vad köpsugen jag vart....

C19_CFR_Stellenbosch_0139_LM.jpg

Visa din Cannondale
Grymt att de åter är där o slås bland de lättare gafflarna. Riktigt ball. O äntligen en utan xloc. Synd att man inte kan få det som ombyggnad till ”gamla”. O riktigt smidigt hur man tog av bromsadaptern

Gillar även lösningen med bakaxeln

Senast ändrad:
Visa din Cannondale
Kassler sa:
Inte min cykel, men nu är nya F-sin här tillsammans med ny Lefty! Gaffeln ska va aningens tyngre än Fox steppats, men mycket styvare.

Bikeradars test:

sorry om det är fel tråd att posta i eller om den redan tagits upp här, men satan vad köpsugen jag vart....
Ny lefty, med tapered steerer. Mycket intressant!

Visa din Cannondale
Raggamuffin sa:
Fet, intressant med 34mm gaffel på XC hoj :)

Inte konstigare än att det sitter det på spark.

Riktigt fin hoj. även om jag alltid sagt att en cannondale är inte en cannondale utan en lefty så får jag säga att sen ser grymt bra ut även me vanlig gaffel.

Senast ändrad:
Visa din Cannondale
Lite panik. Får inte ihop styrlagret på min Super6. Hur jag än försöker får jag det inte att sluta glappa. Det övre lagret flög iväg när jag skulle kapa gaffeln.

Lagret ska väl ha sin fasade kant mot sätet i styrhuvudet?

Det finns väl ingen plastring/styrare som ska träs i lagret? Isof vette tusan vart den flög...

Hur jag en drar på expandern går inte paketet ihop. Ser tight ut nere. Det är däruppe det glappar.

Visa din Cannondale
Kan det vara så att expandern inte sitter ordentligt och har åkt upp och kanske även roterar i styrröret?

Alternativt att du tappat nån spacer så att locket inte trycker mot stammen utan mot styrröret?

Har du bild?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp