Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
6,36kg inkl pedaler och flaskställ.Vad väger ekipaget? Är den lättare än min olättade? ??
När Musette som jag jobbar på började sälja Cannondale firade jag med att bygga ihop en SuperSIX Evo Leichtbau. Bästa lvgcykeln jag någonsin haft eller ens provat :DVisa bilaga 592823

Notering: Placering på VentilerNär Musette som jag jobbar på började sälja Cannondale firade jag med att bygga ihop en SuperSIX Evo Leichtbau. Bästa lvgcykeln jag någonsin haft eller ens provat :DVisa bilaga 592823
Notering: Inte jag som tog bilden ;) Då hade den inte varit så snygg annars.Notering: Placering på Ventiler![]()
Fråga 1: Är det Hope bromsok?
Fråga 2: Hur står cykeln av sig själv?
![]()
Här finns att beställa. Den går dessutom att byta utan att dela gaffeln med lite teknik. (Har för mig att det finns någon video på det):Hejsan. Jag dammar just av min Scalpel (årsmodell omkring 2014) som har stått stilla alldeles för länge.
Upptäckte just att bälgen/gummiskyddet på lefty:n är sprucket.
Någon som vet var man kan köpa nytt? Gärna online.
Längd på bälgen är 22 cm.
Visa bilaga 607569
Synapse 2022, nästan klar! Styrlinda, flaskhållare samt troligen annan stolpe eller stam ska dit (plus justering). Sub 8,3kg inklusive flaskhållare i storlek 56.
Reynolds assault le disc samt Shimano 105.
Kanske skulle väntat tills jag tagit en bättre bild…
Man blir glad!Köpte en gammal CAD 2 ram här på Happy och slängde på lite grejer jag hade liggande. Inte bestämt mig om det ska bli en fulcykel eller om jag ska göra en riktigt 90-tals renovering.
Tillfälligt(?) singel speed. Gaffeln låter tyvärr rätt trött och det ska ju vara lite krångligt att fixa. Det är dock något med den där loggan och headshocken som gör att det är lite lockande att gå all in ?.
Visa bilaga 633353
Hej.. Här är det fina med 606orna... mvh borano20Hej.. Kommer inte ihåg om jag visat den här förut så här är den. 2012 SuperSix EVO HiMod. mvh borano20
Den kommer att bli en riktig nostalgitripp.Tja, det går ju framåt i alla fall.
![]()
Sant och bra tips! Är van vid stål, som du vet. ?Den kommer att bli en riktig nostalgitripp.
Förhoppningsvis passar den dig och ni får många fina mil tillsammans
Du har säkert redan koll, men ändå:
Kläm försiktigt mitt på ramröret, de är tunna och ömtåliga. Många rekommenderar därför att ramen endast kläms via en (alu-)sadelstolpe.
Hej.. Har du shimsat styret?? XAstammen är vanligast med 26,4mm diameter, ett mått som Cinelli var ensamma om. Cinellis styren med 26,4 hade, med få undantag om något, en hylsa i mitten medans ditt är strypt. 26,0mm?? mvh borano20Tja, det går ju framåt i alla fall.
Visa bilaga 652947Visa bilaga 652948Visa bilaga 652949Visa bilaga 652950Visa bilaga 652951Visa bilaga 652952
Ingen aning. Jag har inte separerat stam och styre. Vad betyder ”strypt”?Hej.. Har du shimsat styret?? XAstammen är vanligast med 26,4mm diameter, ett mått som Cinelli var ensamma om. Cinellis styren med 26,4 hade, med få undantag om något, en hylsa i mitten medans ditt är strypt. 26,0mm?? mvh borano20
Hej.. När ett rör övergår från en diameter till en annan kan det kallas strypt. På styren, från mittsektion till själva styret, kolla på det du har. Men ta ett skjutmått å kolla mittsektionen på styret, precis bredvid styrstammen så du vet att det är 26,4mm. Det blir ännu värre om det inte är en XA, utan en 1R-stam ( Record ) mvh borano20Ingen aning. Jag har inte separerat stam och styre. Vad betyder ”strypt”?
Det sitter bra så behöver inte kollas, men tack för info!Hej.. När ett rör övergår från en diameter till en annan kan det kallas strypt. På styren, från mittsektion till själva styret, kolla på det du har. Men ta ett skjutmått å kolla mittsektionen på styret, precis bredvid styrstammen så du vet att det är 26,4mm. Det blir ännu värre om det inte är en XA, utan en 1R-stam ( Record ) mvh borano20
Campagnolo menar du?Visa din Compagnolo.