Visa din cykel med 120 mm-nav

jofahjalm

Aktiv medlem
Våga vägra utveckling! Några nya standarder till och jag kommer gå ner till 110 mm...

IMG_0339.jpg

IMG_0287.jpg

Snyggt! Vad har du för bromsar och däckbredd på Steamrollern? Den ligger rätt högt på min lista över ramar om jag ska ersätta min pendlare i dagsläget som inte tar mycket över 23 mm.

Steamrollern har Trektro R737 och Schwalbe winter 30 mm. Däcken är hyffsat stora för 30 mm, men det är just så det går med skärmar utan magiska knep. Jag hade inga slangklämmor i bra storlek till framskärmen, så det återstår. Eftersom gaffel är så kort lirar fästet vid bromsen dåligt med skärmen och jag klippte av en stor del av det med en bultslax. Blir spännande att se vart hela den processen kommer landa. Det är enklare att köra stora däck med skärmar på pompinon.

jag tycker även dina är stiliga jofa.

här är en inte lika klassiskt designad hoj med 119 mm titanaxlat baknav. cykeln väger som den står 9,3 kg.

Bilagor

• F35996ED-D480-42AA-9E6F-2D75E15CBC9F.jpeg
    F35996ED-D480-42AA-9E6F-2D75E15CBC9F.jpeg
    201.7 KB · Besök: 153
Hej.. Jag kör en sväng då och då runtom. Har haft den i Falun en gång, men hade inte de här hjulen då. De är omnavade linjehjul. Utväxlingen ska ligga lite högre än den de har i Red Hook Criteriums. Utifallatt... mvh borano20

Jag KAN ju faktiskt gå över till 120 mm nav på den befintliga. Har utbytbara gaffeländar bak. Köra slut på nuvarande fälgar är ju görbart i alla fall.

Har du 130 mm nu? Det går faktiskt superenkelt att konvertera 120 mm-nav till 130 mm men spacers som man skruvar fast på axeln. Formula som är vanligaste navet har sådana och eftersom hjulet är symmetriskt behöver man inte göra något annat. Men då får man ju ingen Surly :(

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp