Visa din Dirt Jump
Jo, frambromsen försvann direkt när jag kom hem. Bilden togs påväg hem från butiken, kunde inte hålla mig från en provkörning!Snygg! Frambromsen ska bort va?
Synd att sabba fälgen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, frambromsen försvann direkt när jag kom hem. Bilden togs påväg hem från butiken, kunde inte hålla mig från en provkörning!Snygg! Frambromsen ska bort va?
Synd att sabba fälgen
Ja..Högdalsbanan ?
Jo, så är det ju såklart, liksom andra discipliner. Där cykeln tar mycket stryk.Snarare så att man får byta ram för att man sliter ut den (typ ovaliserat styrhuvud, sprickor, gängpaj) än att dem blir omoderna.
Det hade varit skoj, men kostat för mycket pengar i förhållande till hur skoj, det skulle blivit.Jag hålla med att utvecklingen på dj är mer finslipning än stora omtag. Generellt har de väll blivit lättare. Men längden av ramar har blivit större. Min gamla kona Cowan DS I storlek M från 2006 är mycket kortare och har brantare gaffelvinkel än min nya propain 4bidden. Nu kan man få dj ramar med reach kring 420-430mm. Det fanns inte för 15 år sedan.
Synd att retro dj bygge blev inte av. Skulle har varit intressant att ser.
Krya på dig.Det hade varit skoj, men kostat för mycket pengar i förhållande till hur skoj, det skulle blivit.
Förhoppningsvis blir min nästa bild på en Canyon Stiched 360 size Small. Med övriga komponenter från Commencalramen som var för stor för mig. Förhoppningsvis till helgen, har en för närvarande gipsad högerarm. Perfekt för hojbygge ?.
Tack, ja det var en regäl rea på Canyon. Har läst på forum över hela världen, särskilt forum i USA, där Canyon verkar vara svåra att få tag på. Men vill ha min DJ som HT. Så byter ram rakt av med en åkare som hade en 2022 års 360 Small mot min Largeram.Krya på dig.
En stitched 360 är också väldigt fint. Jag hadde nästan köpt en stitched 720 nu när det var rea på canyon.
Jag måste erkänner att mina cyklar är mer kapabel än mig. :-)Propainramen är riktigt nice!
Har själv ffa avverkat Specialized P.3 ramar
Men även ett antal Commencalramar.
Ett par Trek Ticket och såklart ett antal DartMoor.
Ska bli riktigt kul att köra Canyon om Sam Pilgrim kör på dem, måste de vara nice ?
Vilken av dina ramar tycker du vara mest balanserade i luften?
För mig har tidigare P.3an varit nr1.
Men desto äldre jag blivit har jag tyckt om kortare ramar som Trek och nu Canyon.
Det finns många saker man kann göra.Vevpartiet snurrar på tok för lätt på en av mina cyklar, någon som har tips på hur det kan åtgärdas?
Väldigt snyggt.Blev aldrig kompis med den mekaniska tektro-bromsen.. Hade en guide rs-broms liggandes som fick sig en renovering och uppfräschning istället!
Visa bilaga 649028
Har du lite mer info om cykeln? Tillverkare, modell, år ...Behöver byta vevlager på denna, vad ska söka efter?
Visa bilaga 649727
Spanish är ett av standard lagrena till bmx, det anda lagret kallas mid. Vanlig pressfit utan problem och finns massor av lager att välja mellan se till att det passar axeln bara.Det är en Commencal Absolut Crmo från 2010. Googlade lite nu, tydligen Spanish BB 19mm på den. Aldrig hört talas om det tidigare. ? Det ser ut som pressfit?
Vill bara byta lagrena.
Hittade några på skatepro och rite så ska beställa hem något av de.
Bra tips :) får plocka isär och mäta axeln först.Spanish är ett av standard lagrena till bmx, det anda lagret kallas mid. Vanlig pressfit utan problem och finns massor av lager att välja mellan se till att det passar axeln bara.
Hittade du något?Bra tips :) får plocka isär och mäta axeln först.
Glömde bort det igår, ska se om jag hinner ikväll. ?Hittade du något?
Annars finns det här:
![]()
Bottom Brackets
Order Bottom Brackets - Your rider-owned BMX shop & mailorder. Expert advice from real BMXers & fast worldwide shipping.www.kunstform.org
Min tidigaste Commencal Absolutram är från 2008, min senaste från 2021. Båda har BSA 73 BB. Vilket innebär gängade BB.Det är en Commencal Absolut Crmo från 2010. Googlade lite nu, tydligen Spanish BB 19mm på den. Aldrig hört talas om det tidigare. ? Det ser ut som pressfit?
Vill bara byta lagrena.
Hittade några på skatepro och rite så ska beställa hem något av de.
Stål ramen är inte samma.Min tidigaste Commencal Absolutram är från 2008, min senaste från 2021. Båda har BSA 73 BB. Vilket innebär gängade BB.
Om inte 2010 års modell är en ”specialare”.
Ahh, då har jag lärt mig något nytt idag igen ?.Stål ramen är inte samma.
Exakt, frågan är dock varför?Stål ramen är inte samma.
Vanligare med bmx standarder på stålramar, säkert samma rör i vissa fallExakt, frågan är dock varför?
Oj, den där var riktigt snygg!Bytte ut dom torra maxxis däcken mot Michelin Pilot pump slicks, får se hur dom är.
Det är altid fint att ser dina cyklar med dem polerade komponenter.Bytte ut dom torra maxxis däcken mot Michelin Pilot pump slicks, får se hur dom är.
Bling som alltid! är det polerade saint vevar?Bytte ut dom torra maxxis däcken mot Michelin Pilot pump slicks, får se hur dom är.
Ne gamla sram x9 men Shimano DXR eller Saint skulle ju vara porrigtBling som alltid! är det polerade saint vevar?
Jo det ska det väl finnas tror jag annars finns ju rock razorAppropå däck, funderar på att byta till något mer lättrullat bak på denna cykeln, vill ha Maxxis. Vad ska jag välja? Var sugen på Minion SS, men de finns inte i 26 tum. ?