42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Så lite så. =)
>
> Mer bilder, detaljer! Vikt? Kom den med för små
> slangar?
Har ingen våg, men jag tycker den känns "lätt" för att vara en cykel med "hiskeliga" däck.
Detaljer: 760 brett styre. Ska bytas. Sadeln är också för bred. Slangarna är för små. 2,7/30 tror jag det stod. Fick alltså punka pga jag försökte få lite mjukare känsla och bättre grepp på den misslyckade premiärturen. Med lagom lufttryck i slangen ligger slangen lös inne i däcket. Det tycker jag var dåligt. Så nu är det hårt pumpat (1 bar) och däcken komprimeras inte synbart då jag sätter mig på den vilket märktes i det lösa. Med lägre tryck så kommer jag ta mig fram mycket bättre i det lösa. Nya slangar beställda. Och det blir korta turer då jag inte riktigt litar på min lagning av ventilen. Bromsarna måste shimsas för det är en liten anliggning (som mest hörs).
Annars är det en ny känsla att cykla. Jag upplever den som lite tungtrampad, men det är nog inte så konstigt med den roterande vikten. Det roliga är att däcken är så breda att spårig vägbana eller stig inte blir speciellt spårig längre. Bara att cykla på! Är det bara normala skoterspår är det bara att cykla. Att vandra över från mattans spår till skidorna är inga problem. Kul! Skulle nog vilja ha lite lägre utväxling för vissa ställen, men det går ju att lösa.
Här är det ju inga problem att cykla med en vanlig mtb, men det blir enklare med en Fatty.
Inga problem här heller. Med lägre lufttryck blir det mindre stötigt, misstänker jag.
Här var det uppför och "vi" korsade ett rävspår som hade det mycket lättare. Det djurspår som vi gick längs med gav inte nåt bär. Men, det är ju inte cykelns fel. :)
Här var det smalt men cykelbart. Trots att pedalerna tog i på bägge sidor så var styret mer ivägen när man skulle runda träd.
Här passerade stigen ett skoterspår som var nytt och löst. Det hade inte gått att cykla på det.