Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
tokur sa:
Efter 3 månaders väntan så kom den. :)
Farley 5

Snyggt! Vad tycker du änsålänge? Min landade här om dagen och den verkar väldigt lovande.
Vad är det för ramstorlek? Ser att du fick Gnarwhal även bak, samtidigt som Trek levererade min 19,5 med ett Barbegazi.
Lite trist då planen var att dubba dem redan i år, men nu får jag rätt bakdäck först i slutet på April. Får väl bli nästa år då :)

Edit; slänger in en bild :)
farley5.jpg

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Jolikki sa:
tokur sa:
Efter 3 månaders väntan så kom den. :)
Farley 5

Snyggt! Vad tycker du änsålänge? Min landade här om dagen och den verkar väldigt lovande.
Vad är det för ramstorlek? Ser att du fick Gnarwhal även bak, samtidigt som Trek levererade min 19,5 med ett Barbegazi.
Lite trist då planen var att dubba dem redan i år, men nu får jag rätt bakdäck först i slutet på April. Får väl bli nästa år då :)

Edit; slänger in en bild :)

Riktigt nöjd det lilla jag hunnit cykla, kanske lite väl brett styre men en vanesak misstänker jag. Rullade förvånansvärt lätt måste jag säga.
Har en 19,5, dock är mina dubbar "restnoterade" men dyker förhoppningsvis upp i närtid så jag kan dubba.

Visa din Fatbike
Kom över en White Fat Interceptor här om helgen till ett kalaspris.

Första turen var nu i helgen som var, galet kul var det trots bristen på snö.

Bilagor

• 00AC78E9-A984-41B0-81FC-831FD28500AC.jpeg
    00AC78E9-A984-41B0-81FC-831FD28500AC.jpeg
    450.1 KB · Besök: 148
Visa din Fatbike
Min första feting en 5fat pro vid namn Herr Blåbär. Bytt sadel och grips till vita och är riktigt nöjd med hur han ser ut.

Bilagor

• received_1896565753711718.jpeg
    received_1896565753711718.jpeg
    298.8 KB · Besök: 118
Visa din Fatbike
Fortsatt mycket nöjd med Fuji Wendigo skodd med JJ 4.8. Ergon GP3-grepp är enda modden, dock ska det på en lite kortare styrstam framöver.

Bra förhållanden på skoterlederna är det också, en hel del trafik som gått och kalla temperaturer under flera veckor, så det är hårt och fint.

Bilagor

• IMG_20180305_121312_857.jpg
    IMG_20180305_121312_857.jpg
    464.9 KB · Besök: 102
Visa din Fatbike
Hämtades ut idag :) - Kona wozo.

Bara en (väldigt) kort testrunda, längre tur imorgon.

Bilagor

• 06845A0E-7E06-4949-98E2-39BB124EDFAB.jpeg
    06845A0E-7E06-4949-98E2-39BB124EDFAB.jpeg
    836.4 KB · Besök: 140
Visa din Fatbike
Lyckades klicka hem en sån här idag :)
Har ju cyklat Dude sen 3år men blev sugen på en uppdatering som singelklinga fram å 12-delat bak.
Tror oxå jag klarar mig med stel gaffel fram ihop med dom större 4,8" däcken!

Bilagor

• Canyon Dude CF 8.0.jpg
    Canyon Dude CF 8.0.jpg
    150 KB · Besök: 129
Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Har ju cyklat Dude sen 3år men blev sugen på en uppdatering som singelklinga fram å 12-delat bak.

Kan du inte transplantera bluton? Eller du har sålt den gamla?

Visa din Fatbike
marr sa:
Stuvarn sa:

Sålde den gammla....men saknade den rätt så snabbt! Tyckte oxå det skulle kosta väl mkt med alla uppdateringar + problem få av vevarmen inför byte till singelklinga fram så det blev ett nyköp å det känns helt ok :)

Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
marr sa:
Stuvarn sa:

Sålde den gammla....men saknade den rätt så snabbt! Tyckte oxå det skulle kosta väl mkt med alla uppdateringar + problem få av vevarmen inför byte till singelklinga fram så det blev ett nyköp å det känns helt ok :)

Gött :) önskar dig många fina mil

Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
storfiskarn sa:

Tack!
Ska göra lite uppdateringar oxå...så den kommer bli ännu snyggare framöver :)

Råkade klicka på en sådan jag med :) Vad siktar du på för uppdateringar?
Jag kommer att montera JJ 3-star 4,8 snakeskin på min, ett DT 2250 bakhjul ligger på golvet och väntar och självklart blir det tubeless med FattyStripper.
Det blir ett 760mm brett coolfiberstyre och byte till endera gamla elexir cr bromsar med coolfibergrepp eller Guide rs som jag har hemma.
Troligen kommer jag även att skaffa lite lättare grejer i växelsystemet.
Men den röd/orangea Dude-ramen och Rude-gaffeln blir självklart kvar :)

Visa din Fatbike
Lars.E sa:
Jag kommer att montera JJ 3-star 4,8 snakeskin på min, ett DT 2250 bakhjul ligger på golvet och väntar och självklart blir det tubeless med FattyStripper.
Det blir ett 760mm brett coolfiberstyre och byte till endera gamla elexir cr bromsar med coolfibergrepp eller Guide rs som jag har hemma.

Jag börjar med kolfiberstolpe + kolfiberstyre(Ritchey Superlogic) + Selle Italia SLR Ti sadel + lätta slangar....sen får vi se vad det blir mer!

PS Fick ett glatt besked från Canyon nyss om leverans 10-14/9 :)

Visa din Fatbike
Wow grattis till er båda! Riktigt snygg färgsättning med den röd/orangea, snyggaste Duden hittills. Ser fram emot lite bilder på den i sitt rätta element. :-)

Undrar om det är 4 eller 5 år sedan jag önskade en lätt, fin färgglad fatbike från Canyon i Canyontråden här på Happy. Tänk nu är den här! :-) Min gamla Dude rullar alltjämt vidare.

Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Lars.E sa:
Det blir ett 760mm brett coolfiberstyre och byte till endera gamla elexir cr bromsar med coolfibergrepp eller Guide rs som jag har här hemma.

Jag börjar med kolfiberstolpe + kolfiberstyre(Ritchey Superlogic) + Selle Italia SLR Ti sadel + lätta slangar....sen får vi se vad det blir mer!

PS Fick ett glatt besked från Canyon nyss om leverans 10-14/9 :)

Najs! med lite tur kommer den att vara här redan om ett par-tre veckor då istället för 2 månader :) hm... Pepper pepper...

Ritchey är najs. Körde mycket av Ritchey förr. Men slumpen verkar ha gjort att det blivit andra grejer för mig senaste åren.

Jaa... stolpe och sadel ja. Vad är det för stolpe som är standard på den? Iridium? DAFUQ? Står inget om den. Tur att jag har en gammal cf Dudestolpe om det skulle behövas. Sadel får vi se om det blir STD eller fizik som var STD 2016 (trivs med den). Annars har jag ett par SDG med röda detaljer om det skulle bli snyggare så :)

Visa din Fatbike
Tiki sa:
Wow grattis till er båda! Riktigt snygg färgsättning med den röd/orangea, snyggaste Duden hittills. Ser fram emot lite bilder på den i sitt rätta element. :-)

Undrar om det är 4 eller 5 år sedan jag önskade en lätt, fin färgglad fatbike från Canyon i Canyontråden här på Happy. Tänk nu är den här! :-) Min gamla Dude rullar alltjämt vidare.

Tackar för gratulationerna med någon sunkig mobilbild när det blir premiärtur.
Jo... Den ser najs ut på bild iallafall, lite gladare färger än tidigare :)
Synd bara att Unlimited har utgått, men som tur är blir det ju några tusenlappar över att uppgradera så att den blir ungefär som en Unlimited istället.

Även min gamla Dude rullar fortfarande. Hoppas att den fortsätter att rulla vidare tills rödingen är här.

Visa din Fatbike
Fick fakturan från Canyon idag å där står summan i svenska kronor men samtidigt står det att summan gäller om kunden betalar i euro??
Tyckte även kontonr såg väl invecklat ut :) Har ett plusgirokonto 20937-9 jag fått av Canyon tidigare antar det fortfarande gäller å jag kan betala in där?

Visa din Fatbike
Lars.E sa:
Ritchey är najs. Körde mycket av Ritchey förr. Men slumpen verkar ha gjort att det blivit andra grejer för mig senaste åren.

Jaa... stolpe och sadel ja. Vad är det för stolpe som är standard på den? Iridium? DAFUQ? Står inget om den. Tur att jag har en gammal cf Dudestolpe om det skulle behövas. Sadel får vi se om det blir STD eller fizik som var STD 2016 (trivs med den). Annars har jag ett par SDG med röda detaljer om det skulle bli snyggare så :)

Hoppas det lilla röda på SLR sadel passar till ramen :)
Jo orginalstolpen på Duden är en Iridium!

Bilagor

• IMGP7689.JPG
    IMGP7689.JPG
    392.6 KB · Besök: 120
  • IMGP7696.JPG
    IMGP7696.JPG
    274 KB · Besök: 112
Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Lars.E sa:

Rött kan vara svårt. Stämmer inte rödfärgen så kan det se lite sunkigt ut. Men när det inte är större fält så funkar det oftast. Bra vikter iallafall.
Att Canyon kallar stolpen Iridium framgår ju. Men vad har jag köpt för något? Det står inget om material och egenskaper.

Iridium-Element.png

Visa din Fatbike
Lars.E sa:
Stuvarn sa:
Lars.E sa:

Att Canyon kallar stolpen Iridium framgår ju. Men vad har jag köpt för något? Det står inget om material och egenskaper.

Bäst att kolla så det inte är osmium.

Visa din Fatbike
ForesterGuy sa:
Lars.E sa:
Stuvarn sa:
Lars.E sa:

Bäst att kolla så det inte är osmium.

Jag hade hoppas på en stolpe av otrolium.

Visa din Fatbike
Mr. Withfeldt sa:
Kom över en White Fat Interceptor här om helgen till ett kalaspris.

Första turen var nu i helgen som var, galet kul var det trots bristen på snö.
Är du nöjd? Den finns för 15 laxar nu. Hoppas den går ner mer, cykelkontot är ju återigen övertrasserat ("för många gånger nuuuuuuuuuu" skulle Håkan Hellström skrikit).

Tillbaka
Topp