Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Var ute på lite natt cykling igår , var mysigt stundvis , men helt plötsligt kändes det som man var med i någon form utav skräckfilm 🤣

Jag vet att man kan träna bort detta , någon som har något tips hur man ska tänka ?

När
Ja cyklar på öppna fält , åkrar osv så är det helt lugnt , men så fort ja kommer in i skogen på
Smala stigar så börjar rädslan slå till

Väldigt störande men hoppas den känslan avtar ju mer ja cyklar i mörkret , djur är ju lätta o upptäcka med sina lysande ögon , så om en älg är i närheten av mig så borde ja se den, även om ja tror att den har skrämts bort långt innan ja hinner upptäcka den

Det är bara du nöter på, det kommer släppa efter ett tag när du märker att det är ofarligt

Visa din Fatbike
Var ute på lite natt cykling igår , var mysigt stundvis , men helt plötsligt kändes det som man var med i någon form utav skräckfilm 🤣

Jag vet att man kan träna bort detta , någon som har något tips hur man ska tänka ?

När
Ja cyklar på öppna fält , åkrar osv så är det helt lugnt , men så fort ja kommer in i skogen på
Smala stigar så börjar rädslan slå till

Väldigt störande men hoppas den känslan avtar ju mer ja cyklar i mörkret , djur är ju lätta o upptäcka med sina lysande ögon , så om en älg är i närheten av mig så borde ja se den, även om ja tror att den har skrämts bort långt innan ja hinner upptäcka den
Jag tycker bara att det blir mer fokus när det är mörkt. Periferin "försvinner" och det är bara du och stigen. Inga djur kommer ju att attackera dig bara för att du cyklar fatbike. Det är svårt att överraska djur med cykel. Visst kan vildsvin stå upp för sin flock (men då ska du ha otur och lyckas överraska dem).

Visa din Fatbike
Jag tycker bara att det blir mer fokus när det är mörkt. Periferin "försvinner" och det är bara du och stigen. Inga djur kommer ju att attackera dig bara för att du cyklar fatbike. Det är svårt att överraska djur med cykel. Visst kan vildsvin stå upp för sin flock (men då ska du ha otur och lyckas överraska dem).
Attackera gör de nog inte men en gång har jag lyckats överraska en älg på en skogsväg, det är rätt stora när man kommer nära! =)

Visa din Fatbike
Attackera gör de nog inte men en gång har jag lyckats överraska en älg på en skogsväg, det är rätt stora när man kommer nära! =)
Såklart kan det mesta hända. När det blåser kan ditt flåsande och skramlande döljas (jag höll på att komma ikapp en räv i somras i motvind). I mörker med pannlampa syns du bättre (även för älgar som ser dåligt, misstänker jag).

Visa din Fatbike
Äh, feta däck vinner väl över någon random älg?

IMG_0630.webp

Visa din Fatbike
ja cykla långt in i skogen idag och behöll lugnet för första gången någonsin 🤣 var en riktigt trevlig tur , och när man väl slappnar av så är det helt magiskt i mörkret , vill tillägga att det var helt vindstilla med 👌
Har du pannlampa också? Det kan ju ibland vara skönt att se det man vrider huvudet mot ifall man hör något… plus att den tar bort skuggor på stigen framför

Visa din Fatbike
Hur gick det, går det att laga mat på eller mest för att värma vatten? Bara kört med spritbrännare i mitt.

Jag köpte det för fast bränsle och premiären vart med en "varma koppen"
Brinner bra, och vattnet börjar bubbla så smått (dock inte sjuda)
Inget spill av bränslet efteråt.
Har man bråttom så finns det bättre saker att använda, men för en cykel picknick när man kan ta tid på sig, så funkar det utmärkt.

Jag har tittat på deras sprit variant också, men inte kommit till skott, mest pga behållaren med bränslet har en förmåga att spricka, så minst en pers gick och köpte trangias brännare och ersatte med.

Visa din Fatbike
Jag köpte det för fast bränsle och premiären vart med en "varma koppen"
Brinner bra, och vattnet börjar bubbla så smått (dock inte sjuda)
Inget spill av bränslet efteråt.
Har man bråttom så finns det bättre saker att använda, men för en cykel picknick när man kan ta tid på sig, så funkar det utmärkt.

Jag har tittat på deras sprit variant också, men inte kommit till skott, mest pga behållaren med bränslet har en förmåga att spricka, så minst en pers gick och köpte trangias brännare och ersatte med.
Ok, många som har problem med att laga mat men det kan nog behövas en extra bit bränsle.
Mitt är av annan modell och passar även trangia brännaren och den lär inte spricka.

Visa din Fatbike
Beror väl lite på om man kör 26" eller 27,5" också...
Samt var bakaxeln sitter. @fhloston din axel ser ut att sitta i främre läget, så om du redan går i däckbytartankar så går den att flytta bak för mer plats...

Ja, det ser ut som att det går att att flippa

Bilagor

• 20250214_092913.webp
    20250214_092913.webp
    137 KB · Besök: 42
  • 20250214_092842.webp
    20250214_092842.webp
    265.3 KB · Besök: 41
Tillbaka
Topp