Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är dom bredare eller varför byter du? Extra hjulpar?Nu är det nära montering![]()
Jag ska ha kolfiber fälgar som är lätta det är 80mm innerbredd och väger 449G styck (endast fälgen)Är dom bredare eller varför byter du? Extra hjulpar?
Rekommenderar att du sätter gummi fyllt med fett över vajern där den går in i höljet. Det blir väldigt lätt fukt som rinner ner och fryser fast med den kabeldragningen.Bb7:or monterade på tjockisen, hydraulbromsarna blev reklamerade och tog dessa istället.
Då har du iaf gjort avtryck!
Ser riktigt härligt utShiner i solen![]()
Hahaha okeySer riktigt härligt ut
Jag är nog den enda som ställer undan fatbiken när det blir snö och tar fram den igen när våren kommer
På Tjörn är det inte lika charmigt med snön som kommer oftast
Det gick riktigt bra.Härligt! Hur gick tävlingen?
likaanenlakeus.com
Ytterst få i Finland också på vintern, fastän fetcykling är förhållandevis stort här. Speciellt inte såhär långa och tekniska.Kul med fatbike-tävling! Det finns inga sådana, vad jag vet, i södra Sverige tyvärr.
Snyggt! Vilka skärmar är det här?Nu hoppas jag röven hålls torr
first gear, dom låg i hyllan hos lokala cykelaffären, bakskärmen var svår att få till, fick värma och böja om intill ramen.Snyggt! Vilka skärmar är det här?
Låter du tillräckligt flyttar de på sig innan du märker dem. Det är iaf min erfarenhet av älg.Natt cykling är magiskt , det enda som stör mig är att jag nojjar att stötta på en Älg när
Man är ute själv i mörkret ,
Någon som har erfarenhet och som kan minska min älg skräck![]()
Okej tack jo men det brukar ja göra i osäkra partierLåter du tillräckligt flyttar de på sig innan du märker dem. Det är iaf min erfarenhet av älg.
Är du långsam och inte tyst (sällan en fatbike med förare är tyst) är det inga problem. :)Okej tack jo men det brukar ja göra i osäkra partiergapar o sjunger lite då och då
Plus cyklar ganska långsamt , mest tekniskt och lite uppför , så snitthastighet 5-10 km
Annars får du skaffa dig en sådan här eller liknandeNatt cykling är magiskt , det enda som stör mig är att jag nojjar att stötta på en Älg när
Man är ute själv i mörkret ,
Någon som har erfarenhet och som kan minska min älg skräck![]()
Okej tack så mycket då vet ja , ja möter bara rådjur och dom kommer ja väldigt nära nästan varje gång men domÄr du långsam och inte tyst (sällan en fatbike med förare är tyst) är det inga problem. :)
Jag har försökt smyga mig på älg och de hör förjävla bra. Vanligt cykelskrammel (och flåsande) hörs tillräckligt. Känn lugnet!
Blir nog inköp av en sådan , den går ju stänga av och sätta på med knapptryckAnnars får du skaffa dig en sådan här eller liknande. Vet inte hur mycket det låter vid lugnt stig tempo eller om ljudet blir irriterande för än själv. https://mtbbell.com/
Tama djur (oavsett art) är ett potentiellt problem. Rådjur som inte skräms av cyklister, älgar som bosätter sig nära människor och vildsvin som börjar känna sig säkra beter sig inte som de borde. Men i skogen är det flykt som gäller även för de största djuren. Så du kan känna dig lugn. Skulle du som första fatbiker bli attackerad av en älg blir du ju lite känd (och kändisskap är inte kattpiss!)! ;)Okej tack så mycket då vet ja , ja möter bara rådjur och dom kommer ja väldigt nära nästan varje gång men dom
Är typ tama , och här på Tjörn finns inte många älgar , bara varit nära några gånger när ja kommer med bilen , dom
Simmar över till Tjörn ibland , men då kan j känna mig lugn då ,
Haha okej nu känner ja mig mycket lugnareTama djur (oavsett art) är ett potentiellt problem. Rådjur som inte skräms av cyklister, älgar som bosätter sig nära människor och vildsvin som börjar känna sig säkra beter sig inte som de borde. Men i skogen är det flykt som gäller även för de största djuren. Så du kan känna dig lugn. Skulle du som första fatbiker bli attackerad av en älg blir du ju lite känd (och kändisskap är inte kattpiss!)! ;)
I skogen kan du känna dig lugn. Där beter man sig. På asfalt, däremot... Inte lika trevligt och respektfullt. :)Haha okej nu känner ja mig mycket lugnare.
Älskar din cykel , sjukt snyggTror kanske jag postat denna tidigare, men fatbikes äter älgar till frukost
Visa bilaga 822996
Älgkalvar till mellanmål
Visa bilaga 822995
(fast om jag ska vara ärlig så var det väl jägare och björn som varit framme där)