Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oh! Jag planerar cykla till Veloform en sväng imorgon eftermiddag. Tror du man hinner beskåda bygget då?
Finns nog inte mycket att fästa i den ännuOh! Jag planerar cykla till Veloform en sväng imorgon eftermiddag. Tror du man hinner beskåda bygget då?
Bra!kommer att vara knökfullt på veloform imorgon
![]()
Förstår! Blir skoj att följa och ser jag den inte live tänker jag att det kommer lite bildbevis här framöver!Finns nog inte mycket att fästa i den ännu![]()
Ser fin ut, fantastiskt att kunna provcykla redan i februari.Inspirerad av tråden ringde jag för några veckor sedan Sivert på Häggs för att beställa en egen Genesis. Han hade kvar en Croix de Fer från 2014 i storlek 60. Idag tittade äntligen solen fram och stärkt av vårkänslor vågade jag försiktigt rulla ut med den. Var rädd för halka så vågade inte ta i men kändes lovande.
Har inte bestämt ännu helt vilken roll i mitt cykelstall den ska få fylla, har en tung allt i allo-gravel och en äldre racer. Har kikat lite på att sätta på stänkskärmar då jag inte uppskattar att bli nedsprutad av vatten. Någon som vet hur breda skärmar den tar?Visa bilaga 751637Visa bilaga 751638
Eller hur! Vilken årsmodell är din? Verkar som att däckutrymmet blivit större i och med nyare modeller.Fantastiskt att få tag på en flång ny gammal Cdf! Jag har rostfria 50 mm-skärmar på min, det funkar fint bortsett från att jag fick göra en liten bula för att framväxelns hävarm inte ska krocka med skärmen när man växlar till stora klingan (är nog bara ett problem med vissa växlar).
Verkligen! Härligt att ha den redo att rulla ut så fort halkrisken är borta.Ser fin ut, fantastiskt att kunna provcykla redan i februari.
Utan skärmar går det nog att knö in.Grymt att få tag på en NOS (får man kalla det så redan?) CDF, med den snygga horisontella överröret!
Grattis!
Jag har en gammal ram, typ 2012 med 45mm skärmar och 35mm däck! Riktigt fin kombo. Ska se om jag får in 38mm till våren men kan ev bli tight.
Min är en 2015 tror jag. Kör med 38 mm Panaracer Gravelking Slick. Gillar den sjukt mycket. Tror faktiskt inte att det finns bättre cyklar egentligen.Eller hur! Vilken årsmodell är din? Verkar som att däckutrymmet blivit större i och med nyare modeller.
Det kan man nog, har ju ändå stått där nere i över tio år. Har sett din otroligt snygga och tänkt att en sån skulle man ha. Alla ägare här verkar ju älska sina så när han hade en gammal kvar i min storlek och dessutom till mycket bättre pris än vad man får något likvärdigt idag kände jag att det var mitt kall.Grymt att få tag på en NOS (får man kalla det så redan?) CDF, med den snygga horisontella överröret!
Grattis!
Jag har en gammal ram, typ 2012 med 45mm skärmar och 35mm däck! Riktigt fin kombo. Ska se om jag får in 38mm till våren men kan ev bli tight.
Utan skärmar går det nog att knö in.
Det kan man nog, har ju ändå stått där nere i över tio år. Har sett din otroligt snygga och tänkt att en sån skulle man ha. Alla ägare här verkar ju älska sina så när han hade en gammal kvar i min storlek och dessutom till mycket bättre pris än vad man får något likvärdigt idag kände jag att det var mitt kall.
Tror 2014 ramen är nästintill identisk med 2012 så skriv gärna hur det går med att få in större däck. Har ett par 38 mm Schwalbe Pro One jag gärna använder nämligen.
Proffspendlare! Jag hade blivit lycklig i själen om vi möts en slaskig februari morgon!Som en motpol till alla snygga cyklar slänger jag in mitt vardagsvidunder i februari-skick.
Topp, tack för rådet! Gällande stagen kikade jag på att sätta de där nere och de gick då emot bromsoket. Vinkeln är konstig nu och det ser lite märkligt ut men det känns stabilt och inget rör sig om man släpper cykeln mot marken från nån decimeters höjd. Tackar oavsett för tipset och lär kika på det, inte minst för det visuella.
Härligt att höra!Skärmarna och däcken gick in och inget tar emot även när man tar i. Efter att nu ha cyklat sex mil på cykeln är jag än så länge väldigt glad i den. Lite kortare än min tidigare hoj vilket jag uppskattar. Får ett rätt ordentligt drop från sadeln även med styret högst upp men sitter skönt och kan antagligen gå lägre. Lite ovan vid styrningen, känns mer direkt och instabil vid fart jämfört med både min räser och gravel.
Visa bilaga 754700
Tyvärr, smaken är som baken och det där.. Vi byggde precis klart cykeln. Jag har varit handledare men samtliga moment från rivning, rubbing, polering, rostskyddning, montering av alla lager, komponenter, däck, sadel etc etc har utförts eller åtminstone till merparten utförts av personen som ska cykla på cykeln. Tidigare har hen pumpat däcken hos LBS, så det är en brant inlärningskurva!Brun sadel och linda va?![]()
Brukar gå att justera med stagen, de är kanske olika långa. Eller skall vara olika långa om skärmen ska sitta rakt.Visa bilaga 767798
Under de 2000 km jag än så länge använt cykeln har framänden på framskärmen sakta men säkert vikt sig åt ena hållet. Har försökt justera den rak men inte lyckats göra någon skillnad. På bilden sitter stänkskärmen på samma sätt som den gör om man lossar så den inte påverkas av skruvarna. Är detta normalt för aluminiumskärmar?