Manurhin2
Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Det är bland dom finaste grupperna jag varit med i❤Jag tycker att du ska skriva lite i gravel bike Sweden på Facebook.
Jag anser att du har många rätt. Vi konsumenter är ju mest dumma får.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är bland dom finaste grupperna jag varit med i❤Jag tycker att du ska skriva lite i gravel bike Sweden på Facebook.
Jag tycker att du ska skriva lite i gravel bike Sweden på Facebook.
Nja, inte på det sätt jag menar åtminstone
De kommer ju snarare fram till att fetare däck kan vara bättre på sämre underlag och om du då vill bredare däck än vad du får plats med i ramen med 622-hjul fungerar det bra med 584-hjul till de feta däcken.
Knappast ngn överraskning, eller?
Nice, snygg lackbox?Här är min sandcykel, måste bara skruva lite.
Visa bilaga 492788
kolonilotten är bra till mycket!Nice, snygg lackbox?
En modern xc-ram blir ganska tråkig för grusåka då de är långa o flacka. Jag började med en Whyte Gisburn som var just lång o flack. Kanon i branta nerförsbackar med lös makadam etc. men annars lite stabilt tråkigt.Problemet är att man kan helt enkelt ta an 29” XC ram och montera bockstyre på den... Min gissning är att industrin är rädd att göra det då den gravel honan som lägger gulda ägg skulle dö för fort... så de försöker driva att 650x50 har samma omkrets som den klassiska 700x35. Så det känns mer “classy”.
Det handlar mycket om egen smak men även moderna XCrace hojjar är inte flacka. En del dinosaurier skulle känna sig hemma på en 2021 Specialized Epic. Tillbaka till smak, visa tror att långa och flacka MTB är roliga mellan visa tror att de är tråkiga. Samma med slaglängd. En del folk vill cykla stigar på 120 bak och en del vill ha 160. Jag personligen avskyr hardtails med gaffel större än 130mm, men de flesta tycker om 150-160. Men oavsett, de finns knappt någon skillnad i geometri mellan olika gravel hojar nuförtiden. 0.5 grad där, 1cm där. Bara mindre märke ger 1 grad och kanske 2cm. Samma gäller för XC cyklar. Total konservatism som leder till situationer där tokigar som Pole, föreslår en DH geometri till en XC hoj att skaka denna möglade gänget.En modern xc-ram blir ganska tråkig för grusåka då de är långa o flacka. Jag började med en Whyte Gisburn som var just lång o flack. Kanon i branta nerförsbackar med lös makadam etc. men annars lite stabilt tråkigt.
... Tillbaka till smak, visa tror att långa och flacka MTB är roliga mellan visa tror att de är tråkiga. ...
Jag håller med, 700x40 är min sweetspot också. Funkar till det mesta och blir inte sluggish på asfalt om sådana sträckor dyker upp.Testade 650x50 men det kändes som att jag tappade fart litegrann och gick tillbaka till 700x40. Bytte gaffel och slängde på 622x53. Lite tajt i gaffeln men ack så mysigt.
Efter nästan ett år på mysdäcken så är jag tillbaka på 700x40 vilket jag tycker är en fantastisk sweet spot för både ”sportgrus” och ”grus”
Är det en Ghost?
Ja, Ghost Endless road rageÄr det en Ghost?

Detta är min Cannondale CAADX Apex 1 2017
Snyggt ?
Är det "bara" våtslip och sen nån matt lack på?
@atorger vad är det för styrlinda?
Hur har du fått ner tunnan så långt på sadelröret? Problemsolvers m. fl. brukar ju bara kunna flytta hålen ca 4cm.Har missat lägga in min senaste gruscykel. Byggde den som ersättare för en Specialized Diverge Expert och en Specialized Aethos Pro. En bockstyrecykel till allt helt enkelt.
Blev en Factor LS med Sram Force/Red och lite diverse kassetter beroende på hjul och runda. Roval Terra CLX för grus och numera ett par Zipp 303 för lvg. 7,1kg i grusutförande är jag väldigt nöjd med (Pirelli Cinturato Gravel H 42mm däck numera)
Snyggt bygge. Har själv sneglat på en vanlig Albarda eller Super. Finns ju inte så mycket reviews bortsett från den som kom på bikepacking.com för ett tag sedan. Vad tycker du?Nordest Super Albarda.Visa bilaga 499042
Jag gillar den! Jag använder den som upptäckar/njutar-cykel. Den tar sig fram utan problem där jag tidigare använde min mountainbike och går det lite utför så skäms den inte heller för sig.Snyggt bygge. Har själv sneglat på en vanlig Albarda eller Super. Finns ju inte så mycket reviews bortsett från den som kom på bikepacking.com för ett tag sedan. Vad tycker du?
Here is my White GX Pro 20. Just put some Conti GP 5000 32c on and it seems much faster with less effort to roll. It's a much bumpier ride though so it's a trade off. Anyway I like them so far.
Visa bilaga 500042
Here is my White GX Pro 20. Just put some Conti GP 5000 32c on and it seems much faster with less effort to roll. It's a much bumpier ride though so it's a trade off. Anyway I like them so far.
Visa bilaga 500042
Do you think?Looks dangerous ...
Do you think?
It's been this way since I bought it a year ago with no problem. It's not really moving if I pull on it or try and push it in the frame either.
May just be the angle on the other photo, it doesn't look so bad to me. What do you think?Yeah, if you dont know how to fix it yourself you should go to a shop so they can fix it ... But thats just my opinion .. The cover to the front derailleur looks crossed and to be honest very long too but maybe it is just the picture.
Stiligt! Nya däck sedan sist ser det ut som.På väg upp till Stelvio, den ruffa vägen.Visa bilaga 519667
Tack! Tänkte att det var dumt att chansa?Stiligt! Nya däck sedan sist ser det ut som.