Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Börjar sakta men säkert dyka upp fler stigramar med high pivot + idler pulleys. Mest känd är kanske Forbidden Druid, men nu har även Deviate släppt sin Highlander. Har sett minst en Druid i Hellas, så upp med bilderna ni som kör på någon av dessa eller andra stigcyklar high pivot + idler!
 

Jolinwood

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Supreme SX!
Happy-expertisen kommer i vanlig ordning lipa att det inte är en stigcykel såklart, jag fortstätter hävda att den funkar kanon till bland annat stig:) Sjukt rolig cykel, High pivot is the shit, sååå smooth bakända, mums filibabba man vill bara mata den med mer flow å sten <3

Har du kört Druiden Crossmax? Intryck?

Hoj_2.jpg
Hoj_1.jpg
 

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Supreme SX!
Happy-expertisen kommer i vanlig ordning lipa att det inte är en stigcykel såklart, jag fortstätter hävda att den funkar kanon till bland annat stig:) Sjukt rolig cykel, High pivot is the shit, sååå smooth bakända, mums filibabba man vill bara mata den med mer flow å sten <3

Har du kört Druiden Crossmax? Intryck?

Visa bilaga 404878Visa bilaga 404880
Snygg! Ja, Commencal var före Forbidden och Deviate, det får man ge dem.

Har inte testat Druiden, och det lär inte vara lätt att ordna om man skulle vilja. Men hade jag köpt en ny cykel idag så hade den varit kandidat nummer 1, synd bara att båda färgalternativen är skittåkiga.
 

Ustzeust

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Tänker jag fel ny men borde inte cyklar med den designen vara gungiga att trampa med? Tycker att antisquat borde vara beroende av chain growth och därmed vara lika med noll när man använder en idler
 

Berk

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Tänker jag fel ny men borde inte cyklar med den designen vara gungiga att trampa med? Tycker att antisquat borde vara beroende av chain growth och därmed vara lika med noll när man använder en idler

Det berör på var idler sitter. På Deviate Highlander sitter den lite under pivoten. Men på Commencaln ovån verkar det att kedjelinjen går genom pivoten, så ingen anti-squat.
 

aribr

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Har funderat lite på om jag ska få Marino att bygga en high (single) pivot med idler.

Ser ganska bra ut på papper. Och ja en av problemen är antisquat, men om man offsettar idlern så kan man ha rätt ok antisquat, cykeln som jag visar nedan har run 100% vid sag och går till 80% vid max slag (120mm just i denna version).

Edit: Det hela kanske inte spelar så stor roll på en så kortslagig cykel...men kul att leka :)
 

Bilagor

  • high_idler.JPG
    high_idler.JPG
    139.6 KB · Besök: 163

Ustzeust

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Det berör på var idler sitter. På Deviate Highlander sitter den lite under pivoten. Men på Commencaln ovån verkar det att kedjelinjen går genom pivoten, så ingen anti-squat.
Du som verkar förstå detta, många cyklar har antisquat på över 100%, betyder det att man i princip får negativ pedalbob? Att istället för att dämparen trycks ihop under kraft så dras den isär?
 

Jotunn

Medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Jag är amatör på detta, men borde också bero på hur vikten flyttas mellan sadel och pedal. Kan tycka att ifall du "studsar" mer i sadeln eller trycker till riktigt hårt längst ned i trampet (där all kraft går i dämparen) så skulle man behöva mer än 100%
 

Berk

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Du som verkar förstå detta, många cyklar har antisquat på över 100%, betyder det att man i princip får negativ pedalbob? Att istället för att dämparen trycks ihop under kraft så dras den isär?

Det finns åtminstone två fel in min post. Jag glömmer alltid att neutral är 100% anti-squat och inte 0%, ett jättedum definition.
En annan viktigt punkt i det här sammanhanget är anti-squat från drivkraften av hjulet. På flesta cyklar gör det inte mycket, för att pivoten är positionerad på nästa samma höjd som bakaxeln. Men på en high pivot bike är den mycket högre. Det ger mycket anti-squat från drivkraften från hjulen. Så Commencaln har mer en 100% anti-squat.

Man vill har lite mer en 100% för att tyngdpunkten av cyklisten flyttar sig när man trampar. En bra och detaljerad text finns här: https://www.bikeradar.com/features/the-ultimate-guide-to-mountain-bike-rear-suspension-systems/
 
Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Deviate Highlander set riktigt bra ut. Skulle gärna prova en, men det är inte enkelt.
 

jofahjalm

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Du som verkar förstå detta, många cyklar har antisquat på över 100%, betyder det att man i princip får negativ pedalbob? Att istället för att dämparen trycks ihop under kraft så dras den isär?

Det är en statiskt metod som förmodligen inte återspeglar verkligheten jättebra m.a.p. 100%-värdet i noggranhet. Men det är helt rätt att mycket antisquat gör att cykeln reser sig. När man hade framväxel så blev anitsquat jättemycket med lilla klingan (typ 200 %) och då kände man tydligen hur cykeln reste sig när man trampade.

Det finns åtminstone två fel in min post. Jag glömmer alltid att neutral är 100% anti-squat och inte 0%, ett jättedum definition.
En annan viktigt punkt i det här sammanhanget är anti-squat från drivkraften av hjulet. På flesta cyklar gör det inte mycket, för att pivoten är positionerad på nästa samma höjd som bakaxeln. Men på en high pivot bike är den mycket högre. Det ger mycket anti-squat från drivkraften från hjulen. Så Commencaln har mer en 100% anti-squat.

Man vill har lite mer en 100% för att tyngdpunkten av cyklisten flyttar sig när man trampar. En bra och detaljerad text finns här: https://www.bikeradar.com/features/the-ultimate-guide-to-mountain-bike-rear-suspension-systems/

Jag beklagar din förmåga.
 

aribr

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Det finns åtminstone två fel in min post. Jag glömmer alltid att neutral är 100% anti-squat och inte 0%, ett jättedum definition.
En annan viktigt punkt i det här sammanhanget är anti-squat från drivkraften av hjulet. På flesta cyklar gör det inte mycket, för att pivoten är positionerad på nästa samma höjd som bakaxeln. Men på en high pivot bike är den mycket högre. Det ger mycket anti-squat från drivkraften från hjulen. Så Commencaln har mer en 100% anti-squat.

Man vill har lite mer en 100% för att tyngdpunkten av cyklisten flyttar sig när man trampar. En bra och detaljerad text finns här: https://www.bikeradar.com/features/the-ultimate-guide-to-mountain-bike-rear-suspension-systems/

Nu är jag absolut ingen expert, men jag ser inget sätt för en cykel med pivot punkten och pulley punkten på samma plats att ha mer en 100% AS (om man pratar single pivot, vilket commencalen verkar vara).

Finns lite andra som ritat upp Commencals high pivot cyklar i linkage och vad kan se har de mer typiska värden väl under 70% anti squat vid sag och djupare.

Edit: Finns en ritad Supreme SX... Har AS på ung 22% vid sag. Men iom att det är en dh/park cykel så gissar jag (igen ingen expert) att de goda egenskaperna, längre CS vid djupare slag, ingen pedal kickback etc. överväger det som på en "stigcykel" skulle kallas för svampiga pedalegenskaper. #armchairengineer
 

Berk

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Nu är jag absolut ingen expert, men jag ser inget sätt för en cykel med pivot punkten och pulley punkten på samma plats att ha mer en 100% AS (om man pratar single pivot, vilket commencalen verkar vara).

Finns lite andra som ritat upp Commencals high pivot cyklar i linkage och vad kan se har de mer typiska värden väl under 70% anti squat vid sag och djupare.

Edit: Finns en ritad Supreme SX... Har AS på ung 22% vid sag. Men iom att det är en dh/park cykel så gissar jag (igen ingen expert) att de goda egenskaperna, längre CS vid djupare slag, ingen pedal kickback etc. överväger det som på en "stigcykel" skulle kallas för svampiga pedalegenskaper. #armchairengineer

Vad menar du med 22%? Kedjelinjen genom pivoten ger 100% antisquat (med dumma definitionen). Sedan drar hjulen svängen framåt när man trampar och därför ner, det ger kanske den 22% extra AS. Så 122% AS total?
 

aribr

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Vad menar du med 22%? Kedjelinjen genom pivoten ger 100% antisquat (med dumma definitionen). Sedan drar hjulen svängen framåt när man trampar och därför ner, det ger kanske den 22% extra AS. Så 122% AS total?

Ja, kedjelinjen genom pivoten och på skärningspunkten på kedjekransens ytre diameter ger AS på 100%. Men givet att pivotpunkten och kedjekransen inte skär varandra så blir det inte 100%.

Edit: eller så snackar jag skit, det är ju fredag och whisky flaskan har öppnats.

Edit2: Back on track (Actofive):
actofive.jpg
 
Senast ändrad:

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Ja, kedjelinjen genom pivoten och på skärningspunkten på kedjekransens ytre diameter ger AS på 100%. Men givet att pivotpunkten och kedjekransen inte skär varandra så blir det inte 100%.

Edit: eller så snackar jag skit, det är ju fredag och whisky flaskan har öppnats.

Edit2: Back on track (Actofive):
Visa bilaga 404941
Är det din hoj? Helvete vad frän! Kände inte till märket heller förrän du postade denna!
 

aribr

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
I wish, Tysk prototyp från Actofive (de/han har en fin hemsida).

Här är en till, men jag kommer inte ihåg vad den heter:

Om jag minns rätt är den från NZ (Edit: kom ihåg, Sherpa Cycles).

anotherone.jpg
 

jofahjalm

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Själva cykeln är ju med råge den populäraste DH-cykeln i världskupen, så den är nog bra. Tycker inte något ser speciellt konstigt ut i analysen heller.
 

happymtb.fr

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Det var analysen jag var osäker om. 😅
Cykeln lär vara bra men kräver nog utmanande terräng för att kunna utnyttjas till fullo
 

marran

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Nu är jag absolut ingen expert, men jag ser inget sätt för en cykel med pivot punkten och pulley punkten på samma plats att ha mer en 100% AS (om man pratar single pivot, vilket commencalen verkar vara).

Finns lite andra som ritat upp Commencals high pivot cyklar i linkage och vad kan se har de mer typiska värden väl under 70% anti squat vid sag och djupare.

Edit: Finns en ritad Supreme SX... Har AS på ung 22% vid sag. Men iom att det är en dh/park cykel så gissar jag (igen ingen expert) att de goda egenskaperna, längre CS vid djupare slag, ingen pedal kickback etc. överväger det som på en "stigcykel" skulle kallas för svampiga pedalegenskaper. #armchairengineer

Kedjelinjen går inte genom pivotpunkten, precis som att kedjelinjen inte går genom bb på en cykel utan idler.
Idlerns storlek kommer styra AS på ett liknande sätt som framdrevets storlek styr AS på en konventionell cykel.

Som nämnts tidigare får man högre AS med samma chaingrowth som en konventionell cykel eftersom pivoten är monterad högre upp.
 

marran

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Även om hans siffror kan stämma (det ser inte osannolikt ut, men är också svårt att kontrollera) skulle jag vara försiktig med hans slutsatser om vad det resulterar i på stigen. Det är mycket spekulation och lite testcykling så att säga, speciellt på en design som är så annorlunda.

För att ta ett exempel: Han säger att högt initialt LR ska ge bättre ”small bump compliance”. Jag tror många tänker på small bump compliance som tex förmågan att äta små rötter och stenar när man rullar över dem. Då startar dämpningens rörelse typiskt från sag, och allt det han pekar på som relevant för dessa egenskaper ligger ovanför sag.
 

theBrand

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Även om hans siffror kan stämma (det ser inte osannolikt ut, men är också svårt att kontrollera) skulle jag vara försiktig med hans slutsatser om vad det resulterar i på stigen. Det är mycket spekulation och lite testcykling så att säga, speciellt på en design som är så annorlunda.

För att ta ett exempel: Han säger att högt initialt LR ska ge bättre ”small bump compliance”. Jag tror många tänker på small bump compliance som tex förmågan att äta små rötter och stenar när man rullar över dem. Då startar dämpningens rörelse typiskt från sag, och allt det han pekar på som relevant för dessa egenskaper ligger ovanför sag.
Jag håller med om att hans analyser känns väldigt skrivbordsbaserade. Jag tycker också att det är lite intressant att han aldrig tar med AS-inverkan av hjulbanan i sina modeller, det är säkert en ganska liten del, men det känns ju ändå intressant att nämna.

Men är min personliga upplevelse av olika cyklar är att de med en initialt fallande LR, som planar ut något vid SAG, är märkbart bättre på att käka småstök än de med en initialt stigande LR.
Även om man kanske befinner sig runt SAG när man träffar på ojämnheterna så kommer ju inte hjulet befinna sig vid SAG vid den lägsta punkten för alla hinder, utan snarare strax över (edit: d.v.s mindre komprimerat länkage), då har man ju en fördel av att ha så litet motstånd som möjligt från fjädern.

För min egen del så gäller det här när vi pratar om stök/småstök i lite högre fart, och då har man ofta mer tyngd på framhjulet och en stig som lutar lite utför. D.v.s även innan man träffar på lite stök så befinner sig bakhjulet över SAG.

Ett bra exempel att titta på är ju SCs hojjar som plötsligt får massor med beröm (istället för kritik) för hur bra de hanterar "square edge hits" efter att de börjat driva dämparen med den nedre länken istället för den övre. Tidigare såg deras LR-kurva ut som en sur mun, nu är det nästan en konstant avtagande linje (utan att vara extrem som t.ex YT).
 

glitch

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Jag håller med om att hans analyser känns väldigt skrivbordsbaserade. Jag tycker också att det är lite intressant att han aldrig tar med AS-inverkan av hjulbanan i sina modeller, det är säkert en ganska liten del, men det känns ju ändå intressant att nämna.

Men är min personliga upplevelse av olika cyklar är att de med en initialt fallande LR, som planar ut något vid SAG, är märkbart bättre på att käka småstök än de med en initialt stigande LR.
Även om man kanske befinner sig runt SAG när man träffar på ojämnheterna så kommer ju inte hjulet befinna sig vid SAG vid den lägsta punkten för alla hinder, utan snarare strax över (edit: d.v.s mindre komprimerat länkage), då har man ju en fördel av att ha så litet motstånd som möjligt från fjädern.

För min egen del så gäller det här när vi pratar om stök/småstök i lite högre fart, och då har man ofta mer tyngd på framhjulet och en stig som lutar lite utför. D.v.s även innan man träffar på lite stök så befinner sig bakhjulet över SAG.

Ett bra exempel att titta på är ju SCs hojjar som plötsligt får massor med beröm (istället för kritik) för hur bra de hanterar "square edge hits" efter att de börjat driva dämparen med den nedre länken istället för den övre. Tidigare såg deras LR-kurva ut som en sur mun, nu är det nästan en konstant avtagande linje (utan att vara extrem som t.ex YT).

Kan hålla med om att SCs nya länkage blir bättre och bättre ju fortare det går. I lågfartsstök är det långt ifrån super följsamt, men ju snabbare det går desto mer slätar det ut stigen med bibehållet stöd i slaget. (Baserat på Tallboy 4, med Tallboy 3 som referenshoj för "sura munnen").
 

theBrand

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Kan hålla med om att SCs nya länkage blir bättre och bättre ju fortare det går. I lågfartsstök är det långt ifrån super följsamt, men ju snabbare det går desto mer slätar det ut stigen med bibehållet stöd i slaget. (Baserat på Tallboy 4, med Tallboy 3 som referenshoj för "sura munnen").
Det borde ju vara en ganska bra jämförelse :)
 

marran

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Jag håller med om att hans analyser känns väldigt skrivbordsbaserade. Jag tycker också att det är lite intressant att han aldrig tar med AS-inverkan av hjulbanan i sina modeller, det är säkert en ganska liten del, men det känns ju ändå intressant att nämna.

Men är min personliga upplevelse av olika cyklar är att de med en initialt fallande LR, som planar ut något vid SAG, är märkbart bättre på att käka småstök än de med en initialt stigande LR.
Även om man kanske befinner sig runt SAG när man träffar på ojämnheterna så kommer ju inte hjulet befinna sig vid SAG vid den lägsta punkten för alla hinder, utan snarare strax över (edit: d.v.s mindre komprimerat länkage), då har man ju en fördel av att ha så litet motstånd som möjligt från fjädern.

För min egen del så gäller det här när vi pratar om stök/småstök i lite högre fart, och då har man ofta mer tyngd på framhjulet och en stig som lutar lite utför. D.v.s även innan man träffar på lite stök så befinner sig bakhjulet över SAG.

Ett bra exempel att titta på är ju SCs hojjar som plötsligt får massor med beröm (istället för kritik) för hur bra de hanterar "square edge hits" efter att de börjat driva dämparen med den nedre länken istället för den övre. Tidigare såg deras LR-kurva ut som en sur mun, nu är det nästan en konstant avtagande linje (utan att vara extrem som t.ex YT).

Min tolkning av ”small bump sensitivity” var mer att sitta ner i sadeln och rulla över en rotmatta på platt stig. Redan där ser vi problemen med att försöka läsa ut en sån egenskap ur en LR-graf, när inte ens vi två är överens om vad det är för egenskap vi pratar om när vi skrapar lite på ytan :)

Några andra lösa karantän-tankar:
Jag tror absolut du har rätt i att den negativa delen av slaget spelar roll, olika mkt beroende på vilken definition på SBS vi använder. Och en regressiv start i slaget är vi säkert också överens om inte är en bra ide för att generera grepp. Men när du jämför cyklar med initialt stigande jämfört med fallande LR blir det även ganska viktigt att det är allt annat lika, dvs att de efter sag planar ut på samma sätt. Ibis är det klassiska exemplet jag kan komma på som är progressiv och runt sag blir betydligt mindre progressiv, eller till och med helt linjär, men jag har svårt att komma på ett exempel på regressiv-linjär i modern tid. Givetvis måste även dämparna vara hyfsat lika (gärna exakt såklart, eller optimerade för det givna länkaget) för att jämförelsen skall hålla.

En annan tanke:
I många sur-mun-länkage ligger sag ofta mitt i den regressiva delen och inte uppe på puckeln. Så den jämförelsen haltar lite.
Jag skulle vara lite försiktig med att tillskriva all positiv utveckling hos SC den senaste tiden bara till förändringen i dämpardrivning. Jag håller med om att det väldigt sannolikt är en (väldigt) stor del, men samtidigt har geometrierna förändrats väldigt mycket, och i väldigt många fall även bakdämparna. Och många av de senare SC med drivning från övre länken kapade bort ”vänstra halvan” av surmunnen i olika utsträckning, dvs de startade nästan helt linjärt och blev mer och mer progressiva genom slaget.
Megatower fick för övrigt kritik i pinkbike för att vara ”harsh”, fast utväxlingen är väldigt lik alla andra nyare SC. Min gissning är att det har med dämparen (och cyklistens förväntningar) att göra, men jag vet inte.

Jag tror egentligen det enda jag försöker säga med allt det här förvirrade svamlet är att det finns jäkligt många variabler, och att ffa som i filmen tvärsäkert uttrycka sig om att den här eller den där lilla kroken på LR-kurvan känns såhär eller sådär på stigen är lite väl svepande och generellt, speciellt utan att ha relativt utförlig testcyling i ryggen.
 

Egil

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Men skärpning! det va ju en visabildtråd ;)
Börjar med min först highpiv från 2003, en lite "lätt" ombyggd GT RTS. med en baksving från nån knasig KHS, dämpare från min gamla ROTEC pro DH. Den höll tyvärr bara någon månad för min misshandel på skutan. men alla mina tankar och drömmar om higpiv visade sig vara sanna..
 

Bilagor

  • PICT2600.JPG
    PICT2600.JPG
    334.8 KB · Besök: 282
  • PICT2601.JPG
    PICT2601.JPG
    326.1 KB · Besök: 274
  • PICT2604.JPG
    PICT2604.JPG
    337.1 KB · Besök: 219

Egil

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Och så då the grand finale! i fjol efter ett försök att återgå till lowpiv som bara varade några månader. Jag köpte då en Skräck Fuel EX9.9 som på riktigt va nått av det sämsta skit jag kört på (förlåt sågningen alla som gillar den men sån är min åsikt) det gungade hela tiden, dämpningen fungerade inte på småsaker alls och rejält dåligt på stora saker så varför man ska ha en sånt är för mig ett mysterium! då kör jag hellre helstelt ( vilket jag gjorde på stig de åren jag körde Balfan som DHmoppe.) Men efter detta vart det då en till HighPivot en Forbidden Druid. Jag förväntade mig inte att den skulle vara lika bra som balfan bara lite mer i rätt storlek, nått kilo lättare. Kan bara säga att efter det kändes balfan som en traktor. och jag är superdupernöjd! den gungar noll, äter ALLT! gruskorn, rotmattor, stenbumligar, stenkistor, dropp. Så får bara säga till er som inte testat våga! men det finns ingen väg tillbaka sen.

DSC_0143.JPG
 

Egil

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Även om hans siffror kan stämma (det ser inte osannolikt ut, men är också svårt att kontrollera) skulle jag vara försiktig med hans slutsatser om vad det resulterar i på stigen. Det är mycket spekulation och lite testcykling så att säga, speciellt på en design som är så annorlunda.

För att ta ett exempel: Han säger att högt initialt LR ska ge bättre ”small bump compliance”. Jag tror många tänker på small bump compliance som tex förmågan att äta små rötter och stenar när man rullar över dem. Då startar dämpningens rörelse typiskt från sag, och allt det han pekar på som relevant för dessa egenskaper ligger ovanför sag.
Marran, du får gärna komma ner o testa :) men ni kanske är fast i Norges karnatän?
Jag kan ju bara säga att enligt mig så stämmer allt i den analysen förutom de negativa sakerna som jag inte upplever alls! säkert förlorar man någon %på ett till drev men det man vinner med att det inte gungar som en leksak tror jag gör hela systemet minst lika effektivt som alla pogostickhojjar som rullaromkring där ute.

Men som du säger vad i kurvan som medför vad... det är en annan sak. Balfan hade lite bättre smalbumpsensitivity och den har ju en klart lineärare kurva. GT'n betedde sig då mer som druiden vilket ju inte är så konstigt då de är osedvanligt lika förutom idlerns placering. minst pedalfedback och bobb har balfan av dessa tre. men de alla är magnituder bättre än lowpivs. sen att den inte blir lika känslig som balfan är inte så konstigt då balfan med BOS luftdämparen har 210mm slag och jag körde den med 50%sag mot druidens 30%sag på 130mm, jag ahr funderat på att slängadit en fjäderdämpare istället för att få än lite bättre smalbumpsensitivity, men först ska jag byta till annan drivlina.
 

marran

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Jag hoppas du har Balfan kvar någonstans Egil! En dag, när allt det här är över och det går att resa som folk igen, så kommer jag ner till Stockholm så kan vi rulla lite tillsammans, det var alltför länge sen. Och det skulle vara sjukt spännande att testa den där.

Jag tror för övrigt du kan vinna en del till och med på att byta ut DPS:en till en annan (vettigare) luftdämpare, om du inte vill gå all in på stålfjäder.
 

Egil

Aktiv medlem
Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!
Jag hoppas du har Balfan kvar någonstans Egil! En dag, när allt det här är över och det går att resa som folk igen, så kommer jag ner till Stockholm så kan vi rulla lite tillsammans, det var alltför länge sen. Och det skulle vara sjukt spännande att testa den där.

Jag tror för övrigt du kan vinna en del till och med på att byta ut DPS:en till en annan (vettigare) luftdämpare, om du inte vill gå all in på stålfjäder.
Mnja.. jag gav Balfan till en kompis om var i behov av liten brahojj men den lär inte försvinna ur närkretsen..

Det är en PDX2 som sitter på druiden, har vart lite sugen på en EXT Storia men det är ju rätt mkt deg till.. ska testa att byta till vettigare olja först i denna. ( redline 0,5wt..)

jo det var på tok för länge sen, bara att hojtatill när du är på väg neråt :)
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer